Hjälp med passande sadelmärke!!

Mochas Cindy

Trådstartare
Tänkte höra lite "proffsråd" ang. vad NI tycker jag ska införskaffa för dressyrsadelmodell till denna häst.

Jag har testat många olika märken o modeller, o dom har väll suttit bra, men jag vill gärna ha en sadel som passar till HONOM. Till HANS rygg. Nu är jag på väg att införskaffa ny, och tänkte passa på att fråga om lite tips och råd.

Har inga jättebra bilder på honom, och behövs det fler kan jag ordna detta... men han har ganska lång rygg, och som den ena bilden visar har han lite "svank", även om det inte är mycket. Han har oxå rejäla bogar, vilket gör att han faktiskt drar extravid även om han är "liten" i övrigt. Han är en saddlebredvalack på 5 år, och ungefär 165 cm hög. Ingen jättemanke direkt, och inte jättebred rygg heller,,,

Vill oxå gärna höra lite ideer om bossor,, kilbossa eller inte? Annat att tänka på ?

(jag som ska sitta i sadeln är långbent, inte så stor i övrigt men har LÅNGA ben och vill ha en 17" MJUUUK sadel, då jag lätt får skavsår...)

Tar inte hänsyn till särskilda prisklasser, utan vill höra ALLT!

JÄTTETACK!!!:D

här är bilderna på totton,

http://i186.photobucket.com/albums/x231/mochascindy/maj07sidan.jpg

http://i186.photobucket.com/albums/x231/mochascindy/prince8maj08.jpg

Sv: Hjälp med passande sadelmärke!!

Svårt o säga utifrån de bilderna men jag skulle testa (till att börja med) Prestige, finns kanske risk för att vidderna inte räcker till dock.

ja, kanske, har tittat på det o inte hittat någon extravid,,,,

men det var det VÄRSTA vad alla kniper nu då!??!?!?!
I vanliga fall, eller i MÅNGA fall är det ju rena åsiktshysterin,,,, här är ju knäpptyst.. Folk som brukar ha så mycket åsikter o idéer!

nähä,, nåja, jag avaktar nog lite.... skaffar inte en sadel till som passar SÅDÄR.... vill ha lite mer på fötterna först. Bor inte jättenära närmsta sadelutprovare heller,, och det är ofta som duktiga sadelmännsikor talar emot varann oxå....

hm,, ,jo, men dom får jag inte använda pga att rättigheterna inte är mina,,, skulle fotat, men både telefonen och kameran är ur funktion samtidigt! Jag tog de bilder jag tyckte man fick mest uppfattning om hur hans rygg SER UT, jag menar inte att man ska kunna göra en exakt sadelinpassning,,, utan mer kanske,,, bara vilken typ av sadlar som kan passa...fast jag är ju så hemmablind, -jag vet ju hur hans rygg ser ut!

Kan försöka fota lite nya bilder om några dagar, då jag kanske kan få låna en kamera!
:grin:

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag har haft ett fullblod i ca ett halvår, aldrig haft fullblod innan. Tänkte att jag kunde lägga upp bilder på honom så...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: Karlvic
·
Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto och funderar på hingst.... Stoet är 148 cm, har bra överlinje, mycket bra kors, länd, lår, bra ben och... 2
Svar
34
· Visningar
4 446
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Jag behöver hjälp, massa hjälp! Letar sadel till min ponny men vet inte riktigt var jag ska börja, har ni tips på vad som kan passa...
Svar
10
· Visningar
1 284
Utrustning Håller på att spana efter sadlar och har just nu två hemma. En dressyrsadel från hööks, billigaste modellen, och en Wintec Cair. Skulle...
Svar
3
· Visningar
884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II