hjälp med ras!

sireen

Trådstartare
Ja, precis som rubriken säger! Är inte jag som ska ha hunden utan min kompis, har själv 2 stycken.
Hon ska ha en lugn,trygg och stabil sällskapshund för lättare träning. Spelar ingen roll storlek, gärna en med lite päls, alla förslag välkomna!:)

Sv: hjälp med ras!

Det är svårt att skriva om du inte berättar vad hunden ska användas till. Vad är "lättare träning"?
men Bichon Frise eller bichon havanais ?

Tipsade i någon annan hundrastråd om rasen mina föräldrar har, Sussex spaniel. De är fantastiskt trevliga att hantera och har lagom med päls. Vår är jättepigg och glad när man är ute och älskar att ligga och sova på soffan när man kommer in. Hanhundarna är (och ska vara) märkbart kraftigare än tikarna vilket syns tydligt om man googlar på bilder på rasen.

Senast ändrad:

Eurasier är det första jag tänker på. Eventuellt även sheltie, beroende på hur mycket och ofta den "lättare träningen" är tänkt till.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 555
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 193
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 099
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 269
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka