HJÄLP med ryggmuskler

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare skogsmulle22
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 764
S

skogsmulle22

Hej!

Jag hoppas att ni här kan hjälpa mig lite med problem jag har med min häst.

Om en månad ska hästen tillbaka till sin rätta ägare och då ska han vara i form.

Pga det förbannade j**** vädret sommaren har bjudit på så har vi inte kunnat vara ute i skogen och tränat så mycket som jag önskat och lovat. Det har nu tagit 2 veckor för min häst att gå från att ha fina muskler och härlig gräsmage till att se ut som en älg i stort sett. Ryggmusklerna har försvunnit och jag har panik panik panik!!

Ge mig lite tips om hur jag snabbt får tillbaka dem igen. Eftersom gräset i hagen är helt näringslöst och nertrampat har jag nu börjat ge honom kraftfoder 2 ggr per dag. Men jag behöver tips på hur jag snabbt kan bygga upp hans ryggmuskler igen. Mår verkligen jättedåligt över detta. Muskler över huvudtaget behövs fås tillbaka.

Tacksam för svar!

Sv: HJÄLP med ryggmuskler

:idea:klättring i berg och skritta långsamt upp för backar,variera lite
med dressyren och hoppträna gärna lite, brukar funka ganska bra på våra hästar .ut o rid på blandad teräng i skogen. nu vet vi väl alla att sommaren är jättetråkig, det är bara att bita i hop och på med regnkläder, efter regn kommer ju solsken:banana:mvh anne

Sv: HJÄLP med ryggmuskler

körning är igentligen det bästa alternativet till ryggmuskler då hästen kröker annorlunda på ryggen och jobbar med ryggen och rumpan..
Men nu kanske inte denna hästen är inkörd... Men bara så att du vet i framtiden .. Kramar Jessica

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det... 2
Svar
28
· Visningar
4 803
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 346
Senast: Edla
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är... 2
Svar
23
· Visningar
1 992
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?