Hjälp mig att ta mitt fönuft till fånga :O

Sv: Hjälp mig att ta mitt fönuft till fånga :O

Ni har alldeles rätt. Och nu har jag väl börjat inse (det tar lite tid när man fastnar för vissa hästar så pass). Men jag kan inte ha två hästar, inte som det ser ut idag. Mina mål innan jag skaffar en till häst är följande:
1. Ta körkort (ett måste verkligen, nästa gång jag kommer hem ska jag till bilskolan och anmäla mig och köpa boken). Kör redan bra, men måste ta tag i det på allvar.
2. Tjäna ihop till en saftigare buffert så att jag slipper ta lån för hästen.
3. Ha en stadig månadsinkomst.
4. Jag ska ju börja plugga i höst och då får nog planerna för häst nr. 2 vänta lite.
5. Sen kanske jag ska "passa på" att resa till Island innan jag skaffar mig fler hästar, med en häst går det ganska bra att vara borta i ca 3 månader, men med två hästar blir det ju gensat mkt. knepigare (och dyrare).

Så smartast är att vänta. Får väl passa på att rida andras hästar, fast det är ju inte riktigt samma sak. Men, men...

Vist tänker jag rätt va? Som livet ser ut nu så får "dressyrkarriären" med drömhästen vänta några år till och istället får jag satsa på lillgubben och hans utveckling. Egentligen ganska löjligt att klaga, men mycke vill ha mer. Så e de ju...

Sv: Hjälp mig att ta mitt fönuft till fånga :O

Jag sålde min valack för jag vill ha lite mer utmaning och tyckte inte jag skulle ha råd med fler hästar, nu står jag med två ston som förhoppningsvis ska ha föl nästa år.....så kan det gå när man blir kär *le*

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
156
· Visningar
20 651
Senast: Jahaja
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 079
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från... 2
Svar
21
· Visningar
5 054
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka