M
marina w
Min häst har blivit så otroligt jätteslö sen värmen kom. Han bara står och hänger i stallet och är så otroligt omotiverad så det finns inte. Kan inte minnas att han var så här förra sommaren. Har ju ändå inte varit så jättevarmt de senaste typ två dygnen, men han är ändå jätteloj
Vände efter mindre än en fjärdedel av ridturen för han hade inte alls motivation och ork, tänkte att jag får väl ringa till vet. Men jäklar vilken fart han hade på hemvägen, han var tom.het. Han har väldigt lätt för att lägga på sig nu under betet så jag har släppt dom båda tidigare i år så de inte har ett sånt överflöd, tänkte han kanske inte får i sig tillräckligt, men de har ju trots allt gått upp lite i vikt redan. Gav de ändå lite hö var men de tog ett par tuggor och lämnade sedan. Nån annan som har samma problem just nu, han har varit jättepigg fram tills värmen, men nu är han dödstråkig
Ska rida för ny instruktör på onsdag, hoppas han tycker det kan bli lite kul i alla fall så jag inte får avsluta efter en kvart
Han mår bra annars står inte och hänger med huvudet i hagen och äter med står aptit. Snälla ni som har några svar eller ideer kom gärna med dom