Sv: HjÄlp Mig NÅgon!
Hej igen.
Jag har haft massör till min ponny och betalade 500 kr, kiropraktor tror jag kostar runt 1000 kr. Jag tycker absolut att du ska ta ut veterinär och göra en "hälsokontroll". 14 år är ingen ålder, tror inte att det har med det att göra. Min ponny är 18 år och han brukar visa genom att ändra beteende att han inte mår bra. ex. nafsa i kläderna, vara grinig o lägga öronen bakåt, stanna och inte vilja gå... Det är viktigt att fundera kring när dom beter sig annorlunda och att ta det på allvar och försöka se vad som är fel. Visst kan det emellanåt vara en "fix ide" men oftast mår han faktiskt inte bra när han markerar. Har haft honom i 16 år så man märker ju med tiden vilka deras sätt är att tala om för oss att dom inte mår bra...
En tjej i stallet hade ett varmblodssto som på julaftons morgon av alla dagar fick för sig att inte gå av stallplanen. Hon stegrade och höll på tills tjejen trillade av. Då stod hon helt lugnt och kollade, tog en bra stund innan hon fick sin häst att backa av stallplanen. Det fanns inga fel på hennes häst utan hon fick en ide, HON VILLE INTE GÅ IVÄG SJÄLV, med sällskap bråkade hon inte.