Elisha
Trådstartare
Vilket stall ska jag välja? Båda för och nackdelar med alla 3 givetvis och måste bestämma mig inom 1 månad iaf. Kan dyka upp fler alternativ senare!
Motivera ditt val!
Stall nr 1:
+ Ridhus
+ Utebox
+ Jättebra bussförbindelser
+ Fina hagar
+ Eget sommarbete
- Relativt kort utevistelse (går in när det börjar skymma vilket blir tidigt på vintern, runt 15 och ut kl 9)
- Relativt långt hemifrån
Stall nr 2:
+ Nära hemifrån, endast 5 min med bil och 20 med cykel
+ Har stått där förut och trivs väldigt bra förutom några aspekter
+ Underbara hagar och superbra bete
+ Jättebra stämning mellan båda människor och hästar
+ Bra stallägare
+ Många stora fält att rida på
- Inget ridhus men planerar dock att bygga
- Relativt dyrt (200 kr mer i månaden än stall nr 1, känns för dyrt för att inte ha ridhus)
Stall nr 3 Hemfosa:
+ Lösdrift vilket jag helst önskar till min häst (dock finns det inte så många runt om här därför får jag leta stallplats också)
+ Väldigt billigt, ca 1500 kr mer än stall nr 1 och 2
+ Väldigt trevlig stallägare
+ Nybyggt, fräscht
+ Ligger väldigt lugnt helt utan bilar
+ Mycket bra rid/körvägar
- Väldigt långt hemifrån (2 timmar enkel resa om jag åker kommunalt och 45 min med bil)
- Mycket leriga hagar på vintern
- Ingen spolspilta
- Jobbigt att åka dit vintertid, både kommunalt och med bil då det är en lång 5 km liten skogsväg som inte är så bra på vintern kan jag tänka mig
Det är de alternativ jag har för tillfället. Stall nr 1 älskar jag verkligen men tvekar pga ganska lite utevistelse, stall nr 2 älskar jag också (stått där fram tills i maj då hon åkte på bete) men inget ridhus och priset känns för högt. Sen vill jag ju att hon ska stå på lösdrift med det är så helsikes långt..
Stall nr 1:
+ Ridhus
+ Utebox
+ Jättebra bussförbindelser
+ Fina hagar
+ Eget sommarbete
- Relativt kort utevistelse (går in när det börjar skymma vilket blir tidigt på vintern, runt 15 och ut kl 9)
- Relativt långt hemifrån
Stall nr 2:
+ Nära hemifrån, endast 5 min med bil och 20 med cykel
+ Har stått där förut och trivs väldigt bra förutom några aspekter
+ Underbara hagar och superbra bete
+ Jättebra stämning mellan båda människor och hästar
+ Bra stallägare
+ Många stora fält att rida på
- Inget ridhus men planerar dock att bygga
- Relativt dyrt (200 kr mer i månaden än stall nr 1, känns för dyrt för att inte ha ridhus)
Stall nr 3 Hemfosa:
+ Lösdrift vilket jag helst önskar till min häst (dock finns det inte så många runt om här därför får jag leta stallplats också)
+ Väldigt billigt, ca 1500 kr mer än stall nr 1 och 2
+ Väldigt trevlig stallägare
+ Nybyggt, fräscht
+ Ligger väldigt lugnt helt utan bilar
+ Mycket bra rid/körvägar
- Väldigt långt hemifrån (2 timmar enkel resa om jag åker kommunalt och 45 min med bil)
- Mycket leriga hagar på vintern
- Ingen spolspilta
- Jobbigt att åka dit vintertid, både kommunalt och med bil då det är en lång 5 km liten skogsväg som inte är så bra på vintern kan jag tänka mig
Det är de alternativ jag har för tillfället. Stall nr 1 älskar jag verkligen men tvekar pga ganska lite utevistelse, stall nr 2 älskar jag också (stått där fram tills i maj då hon åkte på bete) men inget ridhus och priset känns för högt. Sen vill jag ju att hon ska stå på lösdrift med det är så helsikes långt..