Hjälp! Min kompis är (sårbar) narcissist!!

Bukefalos 30 år!

Lol, gulligt. De kan vara precis hur farliga som helst.
Majoriteten är det inte. Långt långt långt ifrån alla är farliga, vanliga människor är också farliga om man ska tänka så. Jag tycker inte det är särskilt bra att sprida den oron att man ska vara rädd för dom, för majoriteten är inte farliga på det sättet att man måste vara rädd för sitt liv omkring dom.

Dom är jobbiga och dom är jävliga och luriga och man måste akta sin psykiska hälsa omkring dom. För den påverkar dom lätt, men nej, dom flesta av dom är faktiskt inga farliga människor i den bemärkelsen att man måste vara rädd.

Majoriteten är det inte. Långt långt långt ifrån alla är farliga, vanliga människor är också farliga om man ska tänka så. Jag tycker inte det är särskilt bra att sprida den oron att man ska vara rädd för dom, för majoriteten är inte farliga på det sättet att man måste vara rädd för sitt liv omkring dom.

Dom är jobbiga och dom är jävliga och luriga och man måste akta sin psykiska hälsa omkring dom. För den påverkar dom lätt, men nej, dom flesta av dom är faktiskt inga farliga människor i den bemärkelsen att man måste vara rädd.
"Inte alla män". Nä, men vilka vet man inte på förhand.

Det är inget att vara rädd för, dom är ofarliga. Det som dom gör som är farligt är att dom påverkar ens psykiska hälsa och mående men låter man inte dom komma åt en så är dom hyfsat harmlösa.

Bryt bara kontakten, om kontakt måste ske så gå inte in i en diskussion och anpassa dig efter dens reaktioner bara.
Öh, nej dom är inte ofarliga! Alla är inte lika farliga men en skaplig andel är farliga för liv och lem.
Annars kanske du bara pratar om vanliga besvärliga människor med narcissistiska drag tänker jag. För en äkta narcissist kan var totalt livsfarlig. Jag vet inte hur många gånger jag kunde ha dött redan, mest på grund av galenskaper som hände i samband med alkohol. Men för många narcissister så ingår missbruk av något slag i symtombilden. Det är ju farligare om missbruket är alkohol/droger än sex/spel t.ex.

Jag förstår vad du vill ha fram men om empati och mognad saknas så utgår jag från att det kan bli högst obehagligt iaf.

Jag tänker vara vaksam från och med nu på ett helt annat sätt

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka