Sv: HjÄlp, Nu!!
Ta en dag i taget och utgå från det, nu har hon klarat operationen glädjs en stund över det, uppstår komplikationer så ta itu med dessa när de uppkommer. Man måste resonera så för att orka när det är riktigt motigt har jag lärt mig, annars äts man upp av all oro för hur saker och ting ska utvecklas, och i många fall är det oro som i slutändan visar sig vara obefogad . Går det åt helvete gör det så iallfall, oavsett om man oroat sig för det eller ej så det finns liksom ingen ide att ta ut det i förskott!
Ang försäkringen , så nog borde det räcka en bit på vägen iallfall men det är riktigt jobbigt när man måste ta med kostnaderna i beräkningen huruvida man ska ge det en chans eller. Just därför har jag utökad vet försäkring ( kostar väldigt lite till) på alla mina men istället låga livbelopp, eftersom det primära är att jag ska ha råd att behandla ordentligt om det behövs. Jag gjorde så efter att jag fick buköppna min vallack som på den tiden var fullförsäkrad ( tror att max då var 50 000) ändå fick vi stå för ca 30 000 ur egen ficka!
Har dock i sommar stått för en situation där 2 av mina var/är svårt sjuka med extremt dyra veterinärräkningar och försäkringen täcker ej

-det är inte kul, att dels oroa sig över hästarna och dels undra hur fan man ska få råd!
Ha en dialog med vetrinären att de hela tiden räknar på vad ni är uppe i för kostnad och hur mycket försäkringen står för!
Stort lycka till, vi är många som håller tummarna för er