HjÄlp, Nu!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Banana Pancake
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 267
  • Visningar Visningar 29 097
Sv: HjÄlp, Nu!!

Ni har inte full veterinärvård menar du ? Vart ligger ert tak på försäkringen i så fall?

60 000 är det. Det är ju inte så mycket i denna situation:(

Har läst i tysthet, men känner att jag vill skicka dig en jätte tröst kram och håller tummarna för att det skall gå vägen med din pärla.

Tack så mycket!
Men något inom mig säger att vi kommer mista henne:cry:

Har läst din tråd och kan bara beklaga allt trist din häst råkat ut för MEN för ett bra antal år sedan:angel: hade jag en halvblodsvalack som också opererades för fickor på matstrupen det var en knölig operation och han blev inte helt bra men mycket mycket bättre och lever än idag som en glad pensionär hos tjejen som köpte honom efter min ridolycka!:love: Han har haft svårt att äta stråfoder men tack och lov så finns det ju lusern i pellets så det får han rejält uppblött plus att han och hans russkompis får en övervuxen hage att dona med under vintern och han är jätte fin i hull och väl värd alla besvär och allt pyssel det varit med honom under åren! Håller tummarna benhårt för din häst!!!! Kram Nala

Usch, har ni hört något mer? Kunde dom avsluta operationen som beräknat?
Jag hoppas så att allt kommer gå bra!

Vad skönt att det gick bra för den hästen!:)

Red ni den efter och så då? Jag menar, det påverkade inte ridningen på något sätt?

Det går ju så mycket tankar i huvudet. Om det är värt det, beror ju på kostnaden såklart, men eftervården, eventuella komplikationer, specialmat, om hon lider - att vi är egoistiska osv.

Edit: Nej! De ringer ju aldrig! Undra om det betyder att det gått bra? Vi bara sitter och tittar på telefonen, i princip. RING NU!!!

Har följt tråden i det tysta.

Vet dom hur dessa ärrbildningar har uppkommit? finns det risk att det kommer nya?

Håller alla tummar i världen att det ska gå bra!

Lycka till

De har uppkommit av yttre våld tydligen. En spark kanske. Inte för att våra hästar är vilda i hagen så, men antingen en spark eller om hon sprungit i något hårt. Lustigt.

Det kan ju bli mer ärrbildningar efter operationen antar jag.

Hoppas verkligen operationen gick bra! Så många som håller tummarna:) Både runt omkring oss och på Buke!

Nu ringde de!

Operationen hade tydligen gått bra!
Hon stod upp nu men var lite dåsig.
Nu får hon antibiotika och dropp, men veterinären försöker lista ut hur han ska få i henne mat. Hon behöver näring. Hon kan ju inte bara leva på sockerlösning.

Men de vet ju inte hur det är med henne än. Hon kan iallafall inte äta något på ett dygn. Då vet jag inte om de menade mat eller bara dricka.

Gud! Skönt att det gick bra! Men jag är ändå tveksam. Känns som det kommer bli jobbigt,-att det kommer bli trångt i matstrupen eller nåt lustigt.
Men jag ska ju inte måla fan på väggen.

Gud vad skönt för er att det har gått bra med allt! Verkligen!! Håller tummarna att hon inte ska få några men!!

Att matstrupen kunde vara så känslig för en spark:crazy:, har alltid kännt mig mer orolig för benen om man ser några ryka ihop i hagen,
Ja man lär sig nya saker varje dag, Suck!

Låter ju positivt med den andra hästen som klarat sig bra, hoppas det går minst lika bra med din.:)

Åh så skönt att operationen gått bra, fortsätt gärna uppdatera oss!

Håller tummarna för att hon ska bli helt besvärfri nu =)

Har också tittat i tråden varje dag, vad SKÖNT att op gått bra! Här håller vi fortsatt tummar och hovar!!!

Styrkekramar!
Vilken följetång detta har varit. Vad märkligt att det första stället inte hittade något...det är så typiskt att man måste kuska runt till olika ställen, trist.
Hoppas nu att detta får ett lyckligt slut!

Ta en dag i taget och utgå från det, nu har hon klarat operationen glädjs en stund över det, uppstår komplikationer så ta itu med dessa när de uppkommer. Man måste resonera så för att orka när det är riktigt motigt har jag lärt mig, annars äts man upp av all oro för hur saker och ting ska utvecklas, och i många fall är det oro som i slutändan visar sig vara obefogad . Går det åt helvete gör det så iallfall, oavsett om man oroat sig för det eller ej så det finns liksom ingen ide att ta ut det i förskott!

Ang försäkringen , så nog borde det räcka en bit på vägen iallfall men det är riktigt jobbigt när man måste ta med kostnaderna i beräkningen huruvida man ska ge det en chans eller. Just därför har jag utökad vet försäkring ( kostar väldigt lite till) på alla mina men istället låga livbelopp, eftersom det primära är att jag ska ha råd att behandla ordentligt om det behövs. Jag gjorde så efter att jag fick buköppna min vallack som på den tiden var fullförsäkrad ( tror att max då var 50 000) ändå fick vi stå för ca 30 000 ur egen ficka!

Har dock i sommar stått för en situation där 2 av mina var/är svårt sjuka med extremt dyra veterinärräkningar och försäkringen täcker ej:eek:-det är inte kul, att dels oroa sig över hästarna och dels undra hur fan man ska få råd!

Ha en dialog med vetrinären att de hela tiden räknar på vad ni är uppe i för kostnad och hur mycket försäkringen står för!

Stort lycka till, vi är många som håller tummarna för er:(

Ja, tack så mycket för många goda råd!
Du har ju rätt i det där med att vad som sker, sker, även fast vi oroar oss eller inte. Fast nu har jag kommit in i en sådan där apatisk fas. Känner ingenting. Men vi får se vad de säger imorgon som sagt.

Ja, det är ju för synd att hon inte var helförsäkrad! Vi har alltid varit så förskonade från allt vad olyckor heter.

Oj, inte roligt att behöva lägga till massa pengar! Även fast det kan vara värt det, så kan man ju inte ruinera sig helt och hållet.

Men vad många det är som inte är "hästmänniskor" som INTE förstår hur man kan vara så orolig för en häst. För dem är det BARA en häst. Är så störande när endel är så oförstående.:mad:

Liknande trådar

Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 609
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 383
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 265
Senast: Efwa
·
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 973
Senast: Phadrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka