• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Fevernova
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 772
F

Fevernova

Jag har ett litet "problem" som jag grubblar ganska mkt över nu.
Jag har haft min häst sedan i oktober 05, hon är supersnäll att handskas med men blir jobbig när man rider. Bockar i galoppen ( hon har inte ont och sadeln passar), studsar och väldigt tittig. Vill ju tävla i hoppning men nästan varje gång jag hopptränar trillar jag av för att hon hittar på något dumt.

Nu har jag tröttnat på det här och vet inte alls hur jag ska göra. Jag har varken lust eller ork att rida henne längre. Har ni några bra förslag på hur jag ska göra, om jag ska tvinga mig själv att fortsätta eller inte..

Snälla kom med idéer.

Sv: HjÄlp

om jag var du skulle jag ta hjälp av en bra instruktör.. om du är säker på att hästen inte har ont förstås.. det kan ju vara något annat än sadeln :confused: . är hon ute mycket så hon får springa av sig, hon kanske har överskottenergi ??

Det finns ju andra sätt att motionera sin häst på än bara att rida, hon kanske behöver omväxling? Prova att tömköra, träna horsemanship, köra med vagn, trick-träna, gå promenader, osv. Men framförallt, om du känner att du inte själv klarar av det så ta hjälp! Det är bara dumt att göra saker man inte är redo för och du lär dig av att se andra göra det!
Lycka till!

Jag har hjälp. Rider för instruktör 1 ibland 2 gånger i veckan och arbetar omväxlande med ex tömkörning.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 914
Senast: mamman
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 458
Träning Hej! Har ett litet problem med ena hästen jag rider vilket är att han gärna stannar eller bockar efter hinder. Han tycker hoppningen...
Svar
8
· Visningar
2 183
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 571
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur