• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Teja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 046
T

Teja

Jag gillar att hoppa men jag gillar inte riktigt att landa :crazy:
Jag gillar inte att "fara neråt" annars heller :(

Till och med om jag ser på TV och nån hoppar långt neråt så börjar det kittlas i magen så där obehagligt :confused:

Har nån nått tipps på hur jag ska göra?

Sv: Hjälp?!

Jag har absolut ingen aning ;S om man inte gillar det så kanske man inte ska hålla på med hoppning? kanske inte så högt i alla fall. Det är bara att gilla läget :D

Men du kan ju inte tyvärr hoppa utan att landa. Så antingen fortsätter du hoppa och accepterar att du måste landa eller så slutar du hoppa.

Du får gå över till fälttävlan och bara hoppa upphopp, sen får du lyfta ner hästen med lyftkran ;):banana:

Nej, men träna på låga hinder, där det inte ens märks att man landar, så höjer du saaakta sakta.

Du får gå över till fälttävlan och bara hoppa upphopp, sen får du lyfta ner hästen med lyftkran ;):banana:

Nej, men träna på låga hinder, där det inte ens märks att man landar, så höjer du saaakta sakta.
.......

Tack :)

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: Edla
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 105
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka