Pernilla_

Trådstartare
Hej! Detta är lite pinsamt,men såhär är det: Jag har haft en hyrhäst sedan augusti 2007, han har aldrig varit skadad eller sjuk förrän nu!:(
Han har grus-kolik...
Men det är inte det jag behöver hjälp med just nu, det är såhär att han har som sagt aldrig varit skadad eller liknande innan,inte ns fått ettt sår!
Och det är det som är problemet,jag vet inte ens vad jag ska göra om jag upptäcker att han har fått ett småsår! Och vad behöver man i "stallapoteket" ?och vad gör man vid andra saker som gallor, varma ben,varma hovar,mugg,om de reagetar jättemkt när man drar med fingrarna längs ryggraden?
Snälla hjälp mig!Det kan hända när som helst!!!

Sv: HjÄlp!!!

ett första stegkan vara att köpa en sådan där broschyr med hälsoråd för häst på apoteket.

finns det inga andra hästkunniga människor i stallet som kan hjälpa dig om din häst blir skadad?

veterinär har väl kommit för att behandla koliken?

ok,tack!jo det finns det iochförsej!
Jo han är på bättringsvägen,är på djursjukhus i helsingborg!:(

jag tycker man klarar sig långt med tvål och dectilerat vatten, jodopax, linement (både värmande och kylande) streptocillin (recept), lotagen (recept) och inotyol, bomull på rulle, klisterbandage, en vass sax, febertermometer, sterila kompresser samt storpack "vanliga" kompresser. täcker det mesta ;)

jag tycker man klarar sig långt med tvål och dectilerat vatten, jodopax, linement (både värmande och kylande) streptocillin (recept), lotagen (recept) och inotyol, bomull på rulle, klisterbandage, en vass sax, febertermometer, sterila kompresser samt storpack "vanliga" kompresser. täcker det mesta ;)

Tack så jättemkt!:)

Då kan han säga Hej till min pappas häst oxå! (Nordsvensk)
Vet dock inte vart han står nånstans!

Håller med, men skulle vilja tillägga Skillingaryds hästsalva (i svart burk), den hjälper mot det mesta! :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 924
Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen... 7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 021
Senast: Exile
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan... 6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka