Hm vilken ras egentligen??

DeCloe

Trådstartare
Nu kommer jag med en fråga som kanske låter som en typisk "snorungefråga" eller nåt sånt...
men nu är det såhär att man kanske ska få en hund som "träningskompis"...
Och då går förståss tankarna till vilken ras man ska välja... om man vill ha en hund som tål nästan hur mycket motion som helst, barnvänlig (pga. 6 små syskonbarn) och tätortsvänlig. nån som kan komma med nåt vettigt förslag? :crazy:
 
nästan alla hundar av medium-maxi storlek tål ju hur mycket mortion som hellst.Barnvänliga blir ju de hundar som uppfostras på rätt sätt. problemet ligger väl i vilken hund trivs i stads miljö?
 
Vad har du tänkt göra med din hund förutom att motionera den?? Hur mycket är "hur mycket motion som helst"?

Jag tycker att väldigt många raser passar in på din beskrivning. Vill ni ha en hund som passar det ni vill använda den till skall ni tänka på vad ni har tänkt göra med hunden förutom att motionera den. Har ni tänkt aktivera hunden på något annat sätt? Nosövningar, tankeövningar, spår, lydnad, agility...o dyl.

/Anna
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 933
Senast: hundtant
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 785
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 692
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 213
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp