V

v_NiniZ_v

Vilken färg passar bäst till en svart häst med brun mule + liten stjärn ? :bump:

Ska kolla lite utrustning och prylar, och vill ha tips från er om vad ni tycker skulle passa bäst. själv tycker jag vinrött/grön/blå/beige nånting.. men jag vet inte :(

Bebiis färger ignorerar jag totalt! (bebisrosa/bebislila/bebisblå)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hmmm

Jag har en svart häst med ljus mule.
Det flesta grejerna är riktigt mörkbruna. Tidigare har jag haft ljusa sadlar på honom men är det inte en fin ljusbrun färg så tycker jag att man kan köra på mörkbrunt eller svart.

Ljusbruna träns kan också vara fint men då ska de gå ton i ton med mulen.
Tabacco/ orange är inte fint!
Inte heller rödbrunt tycker jag.

På schabrak har jag oftast vitt. Marin tycker jag är fint också som på täcken osv.
 
Sv: Hmmm

jag hittade en vit dressyrsadel till salu.. :rofl: det var riktigt frän... om man vill synas :smirk: :crazy: (köpte den INTE)

ok mörkt tycker du..? :)
 
Sv: Hmmm

Ja absolut.
Fuxar kan ha tabacco och mörka hästar mörkbrunt.
Är snyggast om det går ton i ton med hästen tycker jag.
 
Sv: Hmmm

Jag håller med dej, vinrött, mörkgrönt, grått, svart och vitt är ju färger som passar bra...
Har själv en mörk pålle med ljus mule och liten stjärn :)

Färger på sadel och träns tycker inte jag spelar nån större roll för hästen passar ju i nästan allt.. :banana:
Men själv kör jag med svart eftersom det är så gott som omöjligt att hitta samma bruna färg på olika märken :cry: Fast jag har ett träns i rödbrunt som jag använder till min svarta sadel och det stör inte mig så jättemycket.
 
Sv: Hmmm

Min häst är svart med brun mule - jag har utstyr i mörk himmels blå färg till han + vitt. Träns och sadlar (Engelska modellen) så har jag både svart och brunt. Western tränsen + sadelen är bruna (mörk färg). Till hans trav sele så har jag blå/vit fodring under selen + blå/vitt pannband + blå roadcart.
 
Sv: Hmmm

Det låter som min häst ;)

Hon är väldigt vacker i vinröda täcken, lindor, schabrak m m!
 
Sv: Hmmm

Jag har typ ett röd/brunt träns och en sadel som är SKIT snyggt på en ponny jag rider, med vin rött schabrak och vinröda lindor. Marinblått skulle nog oxå passa bra.
 
Sv: Hmmm

Låter exakt som min hästs färg du beskriver och jag har blått, svart och vitt till honom. Ibland rött. I träns o sadel har jag svart och mörkbrunt.
 
Sv: Hmmm

joo hon är asläcker i grönt :)

har också svart o grönt i utr. men vill ha bara svart... och westernutr. kommer snart .. :O







-ja ska då ha allt........ :d :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 818
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 329
Senast: Ajda
·
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: EZMK
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 684
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp