Sandra B

Trådstartare
Hej
Fått årets analys, kan någon vänligt kolla
Om den är bra eller om man behöver ge kraft.
Verkar vara lite protein
 

Bifogade filer

  • 544B6442-B843-4B5C-90DF-563DDA3F40A2.png
    544B6442-B843-4B5C-90DF-563DDA3F40A2.png
    220,7 KB · Visningar: 113
Ja, det var lite protein :( Din kvot är bara tre, den bör vara närmre sex. Till vilken slags häst ska det vara till ?? Jag har tvärtom, 76 i smb råprotein. Jag hade behövt ditt att blanda med …..sockret kanske lite högt men det är mest för fångbenägna som inte vill ha så högt. Men du behöver nog ge lucern eller liknande så du får upp proteinet.
 
Ja, det var lite protein :( Din kvot är bara tre, den bör vara närmre sex. Till vilken slags häst ska det vara till ?? Jag har tvärtom, 76 i smb råprotein. Jag hade behövt ditt att blanda med …..sockret kanske lite högt men det är mest för fångbenägna som inte vill ha så högt. Men du behöver nog ge lucern eller liknande så du får upp proteinet.
 
Tack för svar, 15 årig valack, inte lättfödd så det är bra, men då är det som jag misstänkte dåligt med protein.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
849
Senast: Amk
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 050
Senast: Kalkon87
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 184
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp