Bukefalos 28 år!

Höftkula ur led...

F

FairLady

Hej,

Hoppas att det är någon som kanske har erfarenhet av detta!?
Så här är det:

Jag har 4 st 6 ½ veckor gamla kattungar. Den ena lille killen har trillat ner någonstans ifrån (förmodligen) och höftkulan har hoppat ur led.

Han var på sjukhuset härom dagen och de sa då att den förhoppningsvis hoppar tillbaka av sig själv. Om det nu skulle vara så att han inte är bra om en vecka eller om han blir sämre så finns det nog ingenting att göra. De säger att det inte går att lägga tillbaka den eftersom han är så liten.

Tänkte höra om det är någon som varit med om detta innan....så länge han inte har ont får han vara kvar men jag skulle vilja höra om andras erfarenheter.... För mig låter det otroligt att det inte finns något att göra för den har hoppat ur led...

Tacksam för svar och erfarenheter...
 
Har för mig att jag såg något på veterinärerna på TV att det inte är så lätt att lägga tillbaka och hålla dem stilla tills det blivit stabilt men att det är så finurligt att katter bildar en ny led så att de lagar sig själva. Kan det vara det det kommer ifrån, att katter har 9 liv???

M.
 
Om de bildar en ny led så borde han ju kunna klara sig...?!

Vet. var så himla negativ å då blir man riktigt ledsen, man vill ju göra vad man kan, bara han inte har ont.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 043
Senast: Keb71
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 948
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 911
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp