högställd hingst till lågställt sto och tvärtom?

eldkyss

Trådstartare
Jag har ett robust och lågställt ardennersto. Hingsten jag kikat på är också av tyngre modell och åt det lågställda hållet. Han har gett väldigt mycket bra avkommor. Men det är framförallt hans ben som vi vill komplettera vårt sto med då det är hennes svaga del. Jag undrar dock om det är bättre att välja en lite mer högställd hingst med lite mer linje i för att inte få en för klumpig avkomma?
 
Avel är alltid lurigt, men titta på hans avkommor för att få en uppfattning om vad han lämnar. Har han tunga, lågställda avkommor ska ni kanske tänka en runda till. Har stoet några avkommor? Hur ser de ut i så fall?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 092
Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
1 574
Senast: Freazer
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 682
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej! Har ett litet sto på 1,52 m i mankhöjd e. Fort-Baron x ue. A-dur som jag är sugen på att veta mer om hennes härstamning men hittar...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: Klein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp