ako

Trådstartare
Jag fodrar mina hästar på marken i hagen men skulle gärna vilja ha en eller ett par höhäckar för att slippa spillet.

Jag tycker dock att alla höhäckar jag sett ser farliga ut, och ser för min inre syn hur hästben fastnar och slits av mellan spjälorna :o , särskilt då jag har två åringar med smala spinkben hemma. Vad säger ni som har höhäckar? Hur har ni "hästsäkrat" dem? Onekligen måste det ju var några slags spjälor för att de ska kunna äta ur den...

Sedan undrar jag oxå rent praktiskt var man får tag i en bra höhäck för utebruk?

Tack för hjälpen!

Anna-Karin
 
Jag har bra höhäckar ute, men de är inte för storbal utan för löst hö. Vilket är det du söker?

Så här ser mina höhäckar ut. Går att fodra kraftfoder på också.
 
matbox1.jpg

Så här ser våra Matboxar ut.

Najo
 
Den såg ju jättebra ut. För hög för att fastna med benen i o allt :) . Jo, det är för löshö/småbal jag vill ha. Säljer du? Hur mkt kostar isf? O hur eländes fraktar man dem? Semester i skåne, kanske? Har ett par kompisar i H- borg...
 
Tack! Den varianten har jag inte sett innan. Var har du fått tag i den?
 
Ett billigt tips till att ha hö i är ett traktordäck.
Jag har 2 st traktordäck i hagen och i dom kan dom varken klämma sig i eller sparka sönder.
Höet ligger kvar vid blåst och är bara att flytta till ett rent ställe när det blir för kladdigt med lera..

numera vet jag hur mycket hästarna har ätit under dagen samt att dom varken kliver eller kissar i det.
 
Vi har höet i en trälåda, då blåser det inte runt och det blir heller inte nertrampat en massa.
 
Ja men då sticker pallarna utanför och de kan skada sig på kanten,, har själv funderat på detta.
Men har du en händig karl som kan såga och slipa pallen rund så är det perfekt :D
 
Har du staplat däcken på varandra eller står de var för sig på marken? :confused:
 
Händigheten står jag för själv :D :D jag har en karl som har tummen mitt i näven :crazy: han är bra på att organisera och göra affärer....jag ska klura ut nåt intelligent :rofl: :rofl:
 
1 stort traktordäck räcker s´å inte behöver det staplas.
Jag har 2 st bredvid varandra (med lagom avstånd så de inte behöver trängas) 1 till var häst.

Numera har hästar sitt däck och går dit när vi lägger ut höet så de träter inte ens och äter upp den andres hö (i början iaf)
 
...eller en bra kvinna har aldrig fel färg :rofl: :rofl:

(läste nån tråd häromdan om nån NH are som sagt så fast om en häst :p)
 
Re: Vad blev det?

Har du lagt dit traktordäck?? eller har du löst det på annat sätt?
Är nyfiken på om du blev nöjd om du tog mitt tips :D
 

Liknande trådar

Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 197
Senast: Madde71
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 486
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp