Bukefalos 28 år!

Hööks höst och vinter 2013

Sv: Hööks höst och vinter 2013

*kl*

Var en snabb runda på Vip-kväll i Hbg igår.
Blev dock bara en Rosabandet grimma och ett par pelhamdeltor.

1379603_10151751988510665_1894283258_n.jpg


Ursäkta kass mobilbild och herr häst som bara ville gå in i boxen och äta.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

*KL*

Är det någon som testat Alaska ridstövlarna?

Vill ha ett par vinterridstövlar o dom verkade så billiga och bra. Men mer billiga än bra kanske? Någon som klämt på dom?
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Jag köpte dom förra året iofs, så dom kanske har ändrat på dom nu men... Jag var inte nöjd, visst - dom var varma och sådär, men svåra att få på sig! Dragkedjan va jättetrög och passformen i benen lämnade mycket i övrigt att önska O_o Dom var stora i vaderna - men ändå tröga i dragkedjan och svåra att få på sig, precis som om dom hade vart för trånga?
Nää, passade inte mig, så jag sålde vidare dom i år.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Jag köpte dom förra året iofs, så dom kanske har ändrat på dom nu men... Jag var inte nöjd, visst - dom var varma och sådär, men svåra att få på sig! Dragkedjan va jättetrög och passformen i benen lämnade mycket i övrigt att önska O_o Dom var stora i vaderna - men ändå tröga i dragkedjan och svåra att få på sig, precis som om dom hade vart för trånga?
Nää, passade inte mig, så jag sålde vidare dom i år.

OK tack för svar :)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

kl

Någon som vet hur kvaliteten är på Jodhpur Casual Steeds®?
Tyckte dom va väldigt sköna och precis vad jag är ute efter, men blev lite tveksam över hur länge dom håller.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Köpte de när jag skulle ha nya ridskor för några månader sedan. Provade igenom hela sortimentet och de var klart skönast så det blev de. Kvaliteten kan jag inte säga att jag är imponerad av, sulan inne i ena skon lossnade nästan helt på mindre än en månad. Får lägga sulan till rätta varje gång jag tar på mig högerskon.

Men jag är en person med kräsna fötter och jag trivs väldigt bra i de för övrigt, väldigt sköna. Kort sagt är kvaliteten inte nå vidare men jag ångrar inte skovalet ändå.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Tycker det är en väldigt bra sko med tanke på priset. Har bara använt mina som vardagsskor, köpte dem förra vintern och de enda som inte har hållt är den tunna innersulan. Men den är ju lätt och relativt billig att byta ut :)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Ok om det bara är innersulan som är mindre bra spelar det ingen större roll för mig har ändå mina egen inlägg i alla skor. Kanske får blir ett par sådana då, bara hitta chaps som passar också;)

Miedo: Har också kräsna fötter och det mesta jag stoppar fötterna i känner jag direkt att det inte går men dessa va jätte sköna! Får nog åka och prova igen:)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

*KL*
Jag köpte ett fleecefodrat regntäcke på Hööks igår, att ha lite som "slit och slängtäcke" nu när det är lervälling i halva hagen (iof inte så djup lervälling, men tillräckligt för att jag inte vill nöta på horsewaretäckena för mkt).
Köpte storlek 165 och det var lite långt på längden, men lagom i övrigt (han hade kunnat haft en halv storlek mindre, nu fick jag faktiskt sätta bogspännena på tightaste ringen).

1452036_10151835290509635_1565655473_n.jpg
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Någon som har tränset Aurora? Har varit sugen på det länge till min häst, men vet inte hur kvaliten eller passformen är? :)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Tyvärr sitter inte täcket lika bra efter ett dygn.. Det kasar bak en del och glider åt sidan.. Det är som att fleecen hugger tag i hans klippta päls som kardborre ;)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Nån som har hunnit titta på Hööks täckkjol än?
Hur spänns kjolen fast kring benen?
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

*kl*

Jag måste säga att jag gillade många av de nyheter de fått in nu inför julen! Det får nog bli en sväng till den närmaste butiken i nästa vecka och klämma på sakerna på riktigt.
Superbra med en ny fin jacka i brunt - jag som behöver en inför vintern! :D
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Såg att dom hade fått in nya helskodda ridbyxor. Men vet inte om dom är fila eller snygga med allt bling?..
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Tycker dom har fått in jättefina nyheter! Nya remonttränset var snyggt, sparkleschabraket vill jag ha och täckkjolen har jag väntat på!
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Remonttränset gillade jag! Hoppas det finns i min butik, då ska jag klämma på det imorgon :)
Ska även pröva den fodrade ridbrallorna.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Nån som har hunnit titta på Hööks täckkjol än?
Hur spänns kjolen fast kring benen?

Var in och kollade. Den är inte öppen bak utan har en flik insydd så att kjolen blir lite större. Förstår inte hur den ska kunna sitta bra.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

jag va till butiken idag och tycker schabraken va jättesnygga faktiskt. mycket finare än produktbilderna. hade inte tänkt köpa,,,men....nu vill jag nog ha ett iallafall. ska bara bestämma mig för det svarta eller vita :p
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 022
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
317
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 946
Senast: Anna
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp