Bukefalos 28 år!

Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag stör mig alltid när jag är på McDonalds. Bredvid pommesmaskinen stå ett konstigt ord, har för mig att det är "analsex" eller något sådant.. :o
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Sitter och skummar gamla trådar och hittade en om Lost Cow Holidays. Det lät ju lite otrevligt och dessutom osäkert. (Eller så var det Low Cost Holidays, vilket jag insåg tredje gången jag tittade på samma sida.)
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag har ganska länge funderat på varför magnus ugglas döda far ligger "därborta vid bilen"...
Insåg förra vecka att det var fler än jag som funderat på det, då de på radion sa att han sjunger inte bilen, han sjunger Pilen! Ett träd inte en bil, helt plötsligt blev låten lite mer logisk :angel:

Mutter mutter Olle Ljungström mutter mutter :p
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Sitter och skummar gamla trådar och hittade en om Lost Cow Holidays. Det lät ju lite otrevligt och dessutom osäkert. (Eller så var det Low Cost Holidays, vilket jag insåg tredje gången jag tittade på samma sida.)

:rofl:

KL

En annan cyklade förbi Baksmällegatan härom veckan! Eller var det kanske Baskemöllegatan...? Skillnaden är hårfin om du frågar mig...
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Kl
min dotter har en tjejkompis som heter Parvaneh, och svärmor har under hela tiden trott att hon heter Per-Arne och tycker det är jättekonstigt:D
konveration
- Hon heter PPaarrvvaannee
-ja Per-Arne
-nej PPPaaarrrvvvaaannneee
Med upprörd röst- det säger jag ju Per-arne, konstigt namn på en flicka
detta har pågått i flera år nu.
:banghead::banghead::D
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

På tal om låttexter hittade jag en rolig felhörning när jag fick lust att lyssna på Ainbusk Singers "Jag mötte Lassie" igår och gick in på youtube. Där hade någon skrivit in texten med raderna

"om man är liten och svag(Åh, gubben snyftar)
varje natt varje dag(bland tysta mål)"

vilket onekligen ger en lite annorlunda bild än originalets

"Och man är liten och svag (Mångubben snyftar)
Varje natt, varje dag (bland tysta moln)"

Lite googlande gav vid handen att just det partiet är lite svårtolkat men den här versionen är mest bara konstig

" Om man är liten och svag (om dörpen snyftar)
Varje natt varje dag (bland tysta moln)"

:D
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

KL

Går en reklam nu på radio för AJ möbler tror jag med en tjej som sjunger. Och refrängen gör mig galen. I min värld sjunger hon förvaringsskor? :confused: Men vad är det hon sjunger?!
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Du har inte funderat på om reklamen är lokal radioreklam?? Dvs att alla inte hör AJ Möblers reklam? ;)
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

På tal om låttexter hittade jag en rolig felhörning när jag fick lust att lyssna på Ainbusk Singers "Jag mötte Lassie" igår och gick in på youtube. Där hade någon skrivit in texten med raderna

"om man är liten och svag(Åh, gubben snyftar)
varje natt varje dag(bland tysta mål)"

vilket onekligen ger en lite annorlunda bild än originalets

"Och man är liten och svag (Mångubben snyftar)
Varje natt, varje dag (bland tysta moln)"

Lite googlande gav vid handen att just det partiet är lite svårtolkat men den här versionen är mest bara konstig

" Om man är liten och svag (om dörpen snyftar)
Varje natt varje dag (bland tysta moln)"

:D

Jaha, var det så den texten går:o
Jag har alltid hört

"Om man är liten och svag (och öppet snyftar)
Varje natt varje dag (bland tysta hån)"

:p
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jugular-ven :) Halsven. Jugularven verkar inte användas sådär jätteofta.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

*kl*

Nu har jag sträckläst tråden och herregud vad jag har skrattat och fnissat. :D

Jag gjorde en felsägning i måndags. Jag och en klasskamrat hade båda skickat in omtentor en vecka tidigare och pratade om när resultatet kunde tänkas komma. Jag kläckte ur mig "Han har ju bara fyra rentor att tätta..." men hörde att det var fel och försökte igen. På tredje eller fjärde försöket fick jag det rätt och sa "tentor att rätta" ...

Det är en klassiker för min del att modifiera orden, eller kontaminera som det kallas. En gång för över tio år sedan sa jag till en kompis att jag skulle "bena och bö" istället för "böna och be". Vi brukar använda det uttrycket ibland fortfarande.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Ett ord jag alltid får tänka två gånger innan jag säger är "missuppfatta". Har en tendens att byta i:et mot första a:et. Så att säga.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Knapp

PV pratade igår om slukfuktaren, tog ett tag innan han insåg felsägningen. Han skulle ju säga fuktslukaren:p
 
Sv: Höra/läsa/säga fel



Det är en klassiker för min del att modifiera orden, eller kontaminera som det kallas. En gång för över tio år sedan sa jag till en kompis att jag skulle "bena och bö" istället för "böna och be". Vi brukar använda det uttrycket ibland fortfarande.

Knapp

PV pratade igår om slukfuktaren, tog ett tag innan han insåg felsägningen. Han skulle ju säga fuktslukaren:p

Gud, jag älskar när folk säger fel på det sättet! Kalla mig lättroad, men är det något som får mig att skratta riktigt gott så är det sådant!

KL

Jag rodnade så det lyste upp hela lobbyn på jobbet i går, när jag råkade fråga gästen "Okay, so it's a one night stand for you here sir?"

"One night stay" skulle det ju vara förstås. Det hjälpte inte direkt att det var en snygg amerikansk kille i sina bästa år jag sa det till heller, ingen chans att han inte fattade vad jag sa alltså. Gud vad jag skämdes! :o :o :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: hamilton1
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
974
· Visningar
63 784
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 623
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 997
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp