Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

i sommar har vi plågats av denna låt på radion http://youtu.be/Sk9MSeE1l80
Och det hör väl vem som helst att de sjunger Dansa! Karlsson!
(åtminstone om man frågar mina söner - 3 resp 7 år... :love: )
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Skulle kunna vara en felsägning, eller kanske en tankevurpa:

Var in på NewYorker för att köpa presentkort till en vän som skulle fylla år, väl i kassan, när jag betalat så säger jag;
"Är det någon bytesrätt?" :rofl:
Hon i kassan :confused: Nä, inte på presentkort...hehe.

Naturligtvis.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kan väl bjuda på en;)

det var inte förrän förra året som jag fick lära mig sanningen, och har alltså trott detta i alla år och inte ens reflekterat över att texten inte alls passar in med resten av låten

låten "summer of 69" så har jag alltid trott att han sjunger "since I had my first real sexdream":D

Haha, min sambo har också trott det i flera år!! Han fick inte heller ihop det med resten av låten:p

Själv skulle jag packa multar och buttrar (bultar och muttrar) häromdagen:angel:

Sambons ena dotter är extrem på att höra fel. Hon tränade inför en tävling (linedance) och jag diskuterade lite med hennes instruktör.
Instruktören säger till mig att hon borde dansa i sina dansskor så att vi kan få bort hennes hälar
Den fetstilta delen fick hon till bordtennis:confused:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

delvis kl

Jag trodde också länge att han sjöng "sexdream"...

Och för kanske fem år sedan eller så kom jag på att statoils logga är en oljedroppe, och inte en falukorv som jag alltid trott tidigare.:laugh:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Haha, min sambo har också trott det i flera år!! Han fick inte heller ihop det med resten av låten:p

bort hennes hälar
Den fetstilta delen fick hon till bordtennis:confused:
Jag tror "sexdream" är en vanlig felhörning på den :D

Och även jag hade lätt kunnat få det där till "bordtennis"

delvis kl


Och för kanske fem år sedan eller så kom jag på att statoils logga är en oljedroppe, och inte en falukorv som jag alltid trott tidigare.:laugh:

Och DÄR har JAG har just lärt mig något nytt...

En grej jag kom på nu...
För några år sedan (5-6 kanske?) åt jag på McD och läsken var jätteblaskig (trots avsaknaden av is) så jag gick till kassan och sa "jag undrar om jag kanske skulle kunna få en ny...? Den här colan var lagom glad!"

Killen i kassan skrattade till lite, bad om ursäkt (för att...?) och gav mig en ny cola med orden:
"Hoppas den här är gladare :)"
:rofl:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Jag läser fel varje gång jag scrollar ner sidan med nya inlägg på Buke och tråden Hur trogen är du din tränare dyker upp. Jag läser Hur trogen är din tjänare:eek:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Som 7-8 arming hade jag en Lang period nar jag alskade Elvis' Return to sender. Jag spelled den heal Tilden och song med ... manga ar senare upptackte jag ATt den inte gick, "Return to sender, hepp Bessa now" Utah Han sjunger Return too sender, address unknown. LOL

Min moster trodde att han sjöng "She roly-poly, return to sender..."
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag tänkte på denna tråden häromdagen men nu kommer jag naturligtvis inte ihåg vad det var jag hade gjort...

Dock kan jag rapportera en riktig färsking, på ett annat forum kan man "Tipsa och vinna en massagestol, värde 8000 kr) och jag läser naturligtvis "massagestav" varenda gång.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

För nåt år sen när vi läste diagnoskodning i skolan så finns det en diagnos som heter nåt i stil med "..... i den egna sjukhistorien", tex hjärtinfarkt ingår där tror jag.
Läraren står inför hela klassen och säger "...... i den sjukna eghistorien" och INGEN reagerar men jag måste kväva ett gapskratt, tyckte det var sjukt kul :rofl: hon fortsätter också som att ingenting har hänt.
Har hört flera vända på ord så och jag själv också, blir väl kortslutning ibland helt enkelt.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Exempel bara från igår, varav ett är "skriva/tänka fel" men ändååå...

Alltså...

Igår när jag och :love: satt och kollade på film så försvann texten mitt upp i alltihop
"JÄKLA SKITFILM! :mad:" sedan insåg jag att det var en kartong med grejer som kommit för texten sedan jag lutade mig mot sambon istället (och därmed inte såg över kartongen längre...) joråsåatte...


Och nyss så hade jag två konversationer, en på fb och en på msn:
Den på fb:
"Jaa alltså han går på psyk..."

Den på msn:
"när du gjorde gastroskopi, var du sövd eller vaken då?"

Jag skulle skriva "vaken, med stesolid"...men läste i båda rutorna samtidigt och fick till det sisåhär till vännen om gastro:

"Jag var vaken, med psykologen..."

Det tog ett tag innan jag kopplade vad jag skrivit...:rofl:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

jag är urusel på att höra vad dom sjunger, nu kommer jag bara på den värsta felhörningen, eller ja vad man nu ska kalla det, feltolkningen :D

Jag måste varit runt 13-15 år för syrran var liten och vi lyssnade alltid på musik när vi åkte bil, då kom den där hockey låten som gjordes till något vm eller så? och dom stavar H O C K E Y ... HOCKEY! Jag sjöng för full hals H Å K T R I.. ja eller något liknande, jag fattade alltså inte att det var ordet hockey dom bokstaverade i sången.... blååst :o Brorsan fick ett gott skratt och han kan reta mig än idag, över 10 år sen :D
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

En tidningsrubrik:

"Kön kortas, fler operationer"

Jag tänkte genast på manliga könsorgan som kortades och undrade vilka killar i som ville detta? :crazy:

Att det var en operationskö som kortades pga fler operationer slog mig aldrig :angel:

Har även skrivit att jag var snigel isf singel.

Under en period red jag extralektioner kl 18.00 och tackade nej till en grej pga "Min sexridning" .....blev lite fel där :o
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

I vivus-reklamen sjunger de väl "virus, virus, virus"?


Jaha! Är der Vivius de säger. Jag har aldrig fattat varför de sjöng virus. Men är tydligen trögare än jag trodde :o

Tack!!
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

För ett gäng år sen så sprang jag på något så exotiskt som en engelsktalande katolik. Jag skulle förklara att här i Sverige är vi protestanter. Det hela blev:
"Every member off the Swedish curch is a prostitute"

Detta har blivit en klassiker i vänkretsen...
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Efter avslutat yogapass lägger vi oss ner och kör lite avslappning. Tyska yoga-tanten med kraftig brytning går runt och mässar saker vi ska visualisera.

Idag förstod jag att hon säger: ” Du går genom en fridfull skog. Du kommer fram till en stor och vacker sjö…”
Och inte vad jag trott hon sagt hela tiden: ” Du går genom en fridfull skog. Du kommer fram till en stor och vacker TJUR.”

..Så här har man legat och visualiserat en stor och ståtlig Herefordkille, och tänkt att det kändes lite märkligt men vad vet jag, jag är ingen expert, kanske just tjuren betyder något speciellt harmoniserade i yogavärlden…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
398
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 977
Senast: FrDrake
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 485
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 968
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp