Bukefalos 28 år!

Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

..Så här har man legat och visualiserat en stor och ståtlig Herefordkille, och tänkt att det kändes lite märkligt men vad vet jag, jag är ingen expert, kanske just tjuren betyder något speciellt harmoniserade i yogavärlden…

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Åååh, vilken rolig tråd!
När jag jobbade som kundtjänstmedarbetare så sa en kollega när han svarade i telefonen: Välkommen till Erik du har kommit till Sverige istället för "välkommen till **** du har kommit till Erik"
Hahah, jag skrattar fortfarande åt det.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Finns en tråd om Trandagen. Jag läste "trandagén" och tänkte vad är det för medicin? :confused: :cool:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

KL

Satt hos frisören igår och undrade varför Leona Lewis sjöng så kärleksfullt om någon för att sedan avsluta varje avsnitt med "you're an idiot". Kom hem, googlade fram texten och insåg att det visst var angel hon försökte säga - inte idiot. Hoppsan då.

http://www.youtube.com/watch?v=gRemP1PUtfw
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Min kompis skulle berätta om hennes stallchefs nya hund.
Jag frågade vilken ras det var och fick svaret "Daxer".
:confused:
Hon kunde inte bestämma sig för schäfer eller tax menade hon:rofl:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Min kompis skulle berätta om hennes stallchefs nya hund.
Jag frågade vilken ras det var och fick svaret "Daxer".
:confused:
Hon kunde inte bestämma sig för schäfer eller tax menade hon:rofl:

Jamen de är ju svåra att se skillnad på. ;)
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag har ganska länge funderat på varför magnus ugglas döda far ligger "därborta vid bilen"...
Insåg förra vecka att det var fler än jag som funderat på det, då de på radion sa att han sjunger inte bilen, han sjunger Pilen! Ett träd inte en bil, helt plötsligt blev låten lite mer logisk :angel:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

*kl*
Min mest ihågkommna felsägning (eftersom jag säger fel varje dag) är när jag jobbade i växeln och säger "välkommen till sexteknik" glatt och trevligt när jag svarar. Eftersom företagets namn är relativt likt så tror jag inte att kunden märkte något men jag skämdes och slutade mina försök att multitaska samtidigt som jag svarade i telefonen :D
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

På någon reklam för sms lån, vilket jag inte begrep det var förrän jag frågade min sambo vem fan den där Lola var som de ska sms:a hela tiden?
Det var visst Sms:a Låna de sjöng :confused: Sambon retar mej för det än.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

*kl*
Själv blir jag lite fundersam alla som ska åka på AI resor, ska de åka och bli seminerade? Och borde det inte vara enklare med TAI så slipper de åka? Men de skulle visst på semester med All inklusive och jag är lite skadad sen jag jobbade med avelsston... :o
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

I Agnes låt "One Last Time" sjunger hon: "And you can blame it on my crazy heart".

Varenda gång jag hör låten så hör jag: "And you can dream it I'm a crazy whore" :o:o Var tvungen att leta fram texten för att faktiskt förstå vad hon sjunger.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

KL

Jag och moder vad på Burger King och hon gick beslutsamt fram till kassan och beställer en varsin meny till oss. Varpå kassören frågar:''Vad vill ni ha att dricka?''
''Pommfritt.'' Killen i kassan tittade lite snett på henne tills hon föstod vad hon hade sagt. ''Öh, cola menar jag.''
Behöver jag säga att vi inte kunde äta? :angel:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag har ganska länge funderat på varför magnus ugglas döda far ligger "därborta vid bilen"...
Insåg förra vecka att det var fler än jag som funderat på det, då de på radion sa att han sjunger inte bilen, han sjunger Pilen! Ett träd inte en bil, helt plötsligt blev låten lite mer logisk :angel:

Ha ha, det där med bilen "hörde" jag också, men sen har jag trott att han sjunger piren :D Hoppsan :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: Lady_S
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
974
· Visningar
63 970
Senast: skiesabove
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 627
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
2 005
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp