Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa målar sitt hus (=det som han själv äger eller bor i)
Pappa målar hans hus (=sonens eller grannens eller någon annans)

Om man syftar på subjektet i samma sats så heter det sin/sitt/sina.
Står det hans/hennes/dess/deras så syftar det på någon annan.
Nu känns det som jag förstår denna lättsamma tråd men frågar ändå :o

Om det hade varit en person så byter ut meningen så att det endast blir en:

Mia har problem med råttor i hennes villaområde. [---]
Mia har bott i hennes hus i över tjugo år och säger att hon aldrig tidigare sett råttor i villaområdet.
 
Nu känns det som jag förstår denna lättsamma tråd men frågar ändå :o

Om det hade varit en person så byter ut meningen så att det endast blir en:

Mia har problem med råttor i hennes villaområde. [---]
Mia har bott i hennes hus i över tjugo år och säger att hon aldrig tidigare sett råttor i villaområdet.
Nej. Båda är fel. Mia har problem i SITT och hon har bott i SITT hus. Annars vet man liksom inte vem den tredje personen är
 
Screenshot_20190728-070127~2.jpg

Jag läste "snö, juli... skurar" och satte nästan kaffet i halsen. Snö i skurar, i juli!
 
Alltså jag trodde att jag hörde fel, men de SÄGER verkligen "You can't go to bed without a cup of tea, maybe that's the reason you talk in your sleep" i låttexten till One Directions Little Things! :rofl: Hela texten är fruktansvärd, men den delen tar nog ändå priset tror jag! Känner inte att jag missat något genom att aldrig lyssna på One Direction...
 
"Anyone after zoo animals?. Got a big collection of them. Selling for £20 "
I den lokala annonsgruppen.
Jag var SÅ redo att fylla upp mina tomma akvarier, terrarier med allehanda exotiska djur och skulle just fråga vad det rörde sig om när jag kom på att.. ehum... det kanske var något annat.

Det fanns alltså ingen bild eller kategori.
 
"Anyone after zoo animals?. Got a big collection of them. Selling for £20 "
I den lokala annonsgruppen.
Jag var SÅ redo att fylla upp mina tomma akvarier, terrarier med allehanda exotiska djur och skulle just fråga vad det rörde sig om när jag kom på att.. ehum... det kanske var något annat.

Det fanns alltså ingen bild eller kategori.
Jag fattar inte 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
389
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 963
Senast: FrDrake
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 463
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 968
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp