Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Den läser jag fel på HELA tiden. Varje gång jag går in så blir jag förvånad........så mycket frågor...

-varför ligger det en dambinda på ridbanan?
-Varför är den full med salt?
-Varför tar man upp det på buke?
Alltså jag tänker inte att bindan ligger på ridbanan, utan att någon använder saltade bindor när de rider på ridbanan.
Vad är saltet menat att fylla för funktion? Och varför skulle en ha de bindorna just på ridbanan.
Och gör det inte... djävulskt ont? Hur står någon ut?
 
"Att dejta ett barnbarn" :eek:

nej, längta efter var det visst. men alla är vi väl barnbarn till någon antar jag :laugh:
Haha va? Skrev in lite snabbt så jag inte skulle glömma, utan att läsa vad som stod innan, medan jag fixade frukost. Men sneglade uppåt och såg detta!

Tur man inte är helt ensam, för hur sjutton får man längta efter till dejta :rofl: trodde jag var ensam om den felläsningen!
 
Tittade in i en tråd om framridning inför dressyrtävling. Det står i ett inlägg 'Brukar vissa pass efter...' och läser oundvikligen visa pass istället och tycker det känns lite onödigt att lägga pass när man rider fram för en tävling som bara ska innehålla tre gångarter. Och kul att folk tävlar dressyr på femgångare. Men så var det ju inte.
 
Tittade in i en tråd om framridning inför dressyrtävling. Det står i ett inlägg 'Brukar vissa pass efter...' och läser oundvikligen visa pass istället och tycker det känns lite onödigt att lägga pass när man rider fram för en tävling som bara ska innehålla tre gångarter. Och kul att folk tävlar dressyr på femgångare. Men så var det ju inte.
och här läste jag det som att dom skulle visa upp sina pass (eller id-kort) innan dom får lämna framridningen. :rofl:
 
"Jag antar att jag får smiska mig på X's bröllop då?"

Sminkaaaa! Och igen, till min stackars bror som fick höra om sperma istället för spam för några månader sen. Han måste ju tro jag är nån bdsm/hypersexuell person nu tack vare min telefon och mina tjocka fingrar:crazy: (inte något fel med att vara det! men känns så väldigt främmande för mig och till det att ens nämna sånt för min familj! MÅSTE kolla innan jag skickar i framtiden:bag:)
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
90
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 484
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
547
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp