Bukefalos 28 år!

Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Notifiering från Youtube,

Ny video..

" Margareta Grääs - Hur man tvättar pengar"

O_o

Näää..., hur man tvättar penslar,... Sina penslar till smink
Haha, när jag läste "tvättar penslar" böt min hjärna plats på l och s och fick för sig att l var ett i... Ryckte till mentalt (för tillåter YouTube såna videor?) och tyckte det lät konstigt innan jag insåg att vi är på ett hästforum och att din video förmodligen handlar om rengöring av skap hos häst. Insåg efter omläsning att den tolkningen var fel den också :idea:
 
Jag har en liten läsa fel period just nu,.. en ny favorit, har sett tråden många gånger meeen
"Tråd för random bilder med roliga texter", har nu min lilla förvirrade hjärna gjort om till...


"Tråd för random bilder med roliga tanter" 🤷😆
 
Kollar Efter Fem på TV4. På en namnskylt stod det Rolf Porscheryd.
Eller nä, Porseryd heter han ju. :idea:
 
Läste rubriker på SvD:

C894DECD-59F0-443B-94DA-62295D176F9A.jpeg


Apan Manda i blöja. Ok.
Sen var min hjärna inställd på djur, så jag läste: ”Ekorre: … i plånboken”

:confused:
 
Lyssnade på en lokal radiokanal där en gammal farbror spelade gamla godingar och berättade lite om artisten.

Han berättade bland annat om en artist som var uppvuxen i Soho. Bara det att han uttalade det som ett rim på 'johoo' ♥️♥️♥️
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
152
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
933
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 649
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp