Bukefalos 28 år!

Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

"Om jonatan drar rumpan på golvet finns det en sprayflaska med desinfektionsmedel på bordet tror jag, eller hyllan mitt emot. Rena trasor i korgen i badrummet."

Kattvakten blev lite orolig för vem Jonatan är som kommer och skitar ner mitt golv. (Hon, skulle det stå, det vill säga min katt då, som inte heter Jonatan.)
 
"Om jonatan drar rumpan på golvet finns det en sprayflaska med desinfektionsmedel på bordet tror jag, eller hyllan mitt emot. Rena trasor i korgen i badrummet."

Kattvakten blev lite orolig för vem Jonatan är som kommer och skitar ner mitt golv. (Hon, skulle det stå, det vill säga min katt då, som inte heter Jonatan.)
Jag med, för jag läste (4 gånger) trosor istället för trasor 😂
 
Det finns en konstig indisk sed, ett sätt att göra pilgrimsvandring, eller ja pilgrimsålning, där de lägger sig raklånga på marken, går upp på alla fyra, sätter fötterna bredvid händerna, reser sig (typ en meter längre fram än de var när de började) och sedan fortsätter så ända tills de når pilgrimsmålet.

Ifall du vill ha inspiration till när du ska åla hem, menar jag. :crazy: :D
Nu tycker jag det låter bekant. Gjorde inte David Batra något sånt i Världens sämsta indier, med Malin Mendel? Eller om de filmade en man som gjorde så.
 
Läste om en kommande biofilm: "Mumier på äventyr." Åh spännande men det kom ju rätt så nyligen en film om Mumintrollet?:confused:
När jag kom till synopsis utspelade sig filmen i Egypten och det var både en prinsesssa, Farao och gudar inblandade.

Var visst en film om Mumier och inte mumintroll.:D
 
Det finns en konstig indisk sed, ett sätt att göra pilgrimsvandring, eller ja pilgrimsålning, där de lägger sig raklånga på marken, går upp på alla fyra, sätter fötterna bredvid händerna, reser sig (typ en meter längre fram än de var när de började) och sedan fortsätter så ända tills de når pilgrimsmålet.

Ifall du vill ha inspiration till när du ska åla hem, menar jag. :crazy: :D

Jag krälade hem några gånger under universitetstiden, det gick rätt bra eftersom jag var förbedövad :angel:
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
186
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
3 819
Senast: Jamtland
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2 3
Svar
42
· Visningar
882
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp