Bukefalos 28 år!

Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Det är så hjärtevärmande. Snart finns de inte längre, de som inte kan engelska ♥️ Som min so-lärare som uttalade New York som Nevjorrrk eller släktingen för länge sedan som pratade om det goda basoonfläsket (bacon) ♥️
Nämen! Jag var på vippen att skriva om min älskade gamla mormor, som uttalade New York nästan sådär - ”Nävvork” blev det för henne, med betoning på första stavelsen. Och på skånska, såklart ❤️
 
Det är så hjärtevärmande. Snart finns de inte längre, de som inte kan engelska ♥️ Som min so-lärare som uttalade New York som Nevjorrrk eller släktingen för länge sedan som pratade om det goda basoonfläsket (bacon) ♥️
Hade en lärare som sa ”jubject”, det skulle vara “subject “. Ironiskt nog tror jag hon var engelskalärare 🤔 Detta var 20+ år sedan…
 
Rubrik på AB:

”Otrolig julafton i Paris: Tusentals protesterar”

Varför protestera mot en otrolig julafton :confused:

*orolig
 
Erfarenhet av kardemummasyndrom-symtom som har orsak högre upp i armen?

Kära nån, vad gör du med kardemumman egentligen?!


Aha, det var visst inte som jag trodde
Erfarenhet av karpaltunnelsyndrom-symptom som har orsak högre upp i armen?
 
Apropå felsägningar, det är en svensk kvinnlig sportkommentator till hopptävlingar som uttalar flera saker fel, bla fäderhingstars namn, och (Italienska) städer. Extremt störande.
Hon som brukar säga att VDL Groep Quatro heter Groep Quatro?
A-M heter hon väl.
 
Hon som brukar säga att VDL Groep Quatro heter Groep Quatro?
A-M heter hon väl.
Jag vet faktiskt inte om just det exemplet, eller vad hon heter :cool: Men är det inte A-M som brukar sända med LB? Isf tror jag inte det är hon för då vore jag ha hört flera felsägningar vid andra tillfällen 🤔 Jag minns inte vilken tävling detta var, eventuellt FT från SIHS iår, men är som sagt inte helt hundra.
Det var iaf en kvinnlig och en manlig kommentator.
 
Jag vet faktiskt inte om just det exemplet, eller vad hon heter :cool: Men är det inte A-M som brukar sända med LB? Isf tror jag inte det är hon för då vore jag ha hört flera felsägningar vid andra tillfällen 🤔 Jag minns inte vilken tävling detta var, eventuellt FT från SIHS iår, men är som sagt inte helt hundra.
Det var iaf en kvinnlig och en manlig kommentator.
Tycker A-M har en hel del märkliga uttal. Eller snarare, uttal där man hör att hon inte är insatt.
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
132
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 629
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
561
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
600
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp