Hörskydd som funkar i det normala livet

Silikonplupparna i XS är 10 mm när de ligger lösa, ca 6 mm när man trycker ihop dem. De går ju inte speciellt långt in i öronen, så det funkar bra för mig trots att mina hörselgångar är väldigt böjda.

När jag köpte noizezz fick jag prova dem hos audionom, det kan ju också vara ett alternativ?
När jag jämför med de jag provade idag så är de inte ens 1cm och jag får inte in dem i öronen 😕 Det är dock lite mer skummaterial än silikon så jag vet inte om det skiljer mycket mellan dem och loop

Vi har ett par audionomer i stan bredvid så jag får kolla upp det
Jag använder inte proppar utan ett headset med lurar. Och det är kanske mer opraktiskt med stora hörlurar men jag tycker att jag ser rätt många som använder det ute idag. Även sådana hörlurar som är betydligt större än mina. Mina heter Jabra Evolve2 75.
Aha. Hörselkåpor har jag redan och headset behöver jag inte utan det är själva ljudskyddet mot tex barnskrik, sorl och allmänt bakgrundsljud jag behöver
 

Liknande trådar

Äldre Har redan betat av två par Urban Ears ("den vanliga" sorten, on-ear) inom loppet av 1,5 år. Det senaste paret har jag bara haft i typ 3...
Svar
10
· Visningar
1 571
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp