Hösilage?

R

RussPuss

I år ska jag bara fodra med hösilage och eventuellt lite halm för magen, ts ligger på ca 60% men jag undrar ungefär hur mycket hösilage ni ger till era hästar vi har russ, arab, shettis, komara och nordis. Brukar ge ganska rikligt så jag har räknat på ca 6 kg shettis, 8 kg russ 10 kg komara/araboch 12 kg nordis. Sen är det ju upp till hur hästen ser ut och analysen men vilka mängder ger ni? :confused:

Någon som orkar svara :confused:

Cissi :bump:
 
12 kg av ditt hösilage motsvarar 8,6 kg hö, och 6 kg blir ju då 4,3 kg hö, alltså ganska mycket. Om det funkar att ge beror ju på värdena också.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 383
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 073
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 201
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp