Höst-/Vinterridstövlar

Rimfaxe

Trådstartare
Jag satt o kikade i MH's katalog och såg Rimfrost Rider. Sedan såg jag Hööks Jolly Jumper zip. De ser ju nästan lika dana ut, men Jolly Jumper är hälften så dyra. :eek:

Håller båda dessa stövlar värmen bra, vilken skulle ni föredra? Jag är extremt frusen om fötterna, till vintern har jag köpt mig ett par Skoterstövlar, men jag tänkte nu så här på hösten, då vill jag ha ett par "normalvarma".

Tack för svar! :)
 
Jag skulle valt de billiga. det är inte alltid så att de dyra är de braiga...

själv har jag endast ett par vanliga stövlar, så man borde ta och skaffa sig ett par varma.... :o
 
Ingen annan som har en åsikt? Någon måste väl ändå ha någon av stövlarna och kunna ge sina synpunkter? :confused:
 
Aha! Kanske ska ta och kika närmare på dem då!? Jag var nu till Hööks för några dagar sedan, men gillade inte alls Jolly Jumper stöveln. :(
Rimfrost Rider är kanske skönare?
 
Rimfrost är as-sköna!! Jag lovar! Jag är oxå en frysig typ, och rimfrost är bara för bäst! Fast jag tycker de kan vara lite klumpiga att rida dressyr i, men jag har dom i stallet, innan jag ska rida så tar jag ridskorna. Men rimfrost är helt suveräna! Varma, vattentäta, allt! Helt klart det bästa "plagget" i min ridgarderob! Köp dom! :bump:
 
Jaa håller med dig LoveRindi! Helt klart det bästa jag haft på fötterna någonsin! ;)
 
Det är speciell fodring för att det ska bli varmt. Det är ju en typ av termo ridstövlar. :smirk:
 
Jag råkade hitta ett par Rimfrost Rider när jag var ute och INTE skulle shoppa i lördags. Dom var bara för underbart sköna så jag köpte dom iallafall :)
Dessutom har jag megasvårt att hitta stövlar som passar mina brottarvader, så jag blev överlycklig när jag insåg att jag fick på mig dom.

Dom är väldigt stadiga och varma. Helt underbara helt enkelt! :love:
Jag rekommenderar dom starkt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 198
Senast: Karminnie
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 619
Senast: Salinero
·
B
Utrustning Jag står som vanligt i valet och kvalet. Jag måste ha ett par vinter ridstövlar i år, då jag höll på att förfrysa fötterna i mina...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: blondi3958
·
F
Utrustning Har tänkt köpa mountain horse rimfrost rider, men såg idag i deras nya katalog att de har ett par nya vinterridstövlar. Är det någon...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: furreburre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp