Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hogstorp jag har oxå häst och är i sommartråden :)
Jag är inne på 3 graviditeten med häst och har provat både att lägga ner rätt tidigt och att rida till v 30 när magen slog i framvalvet.

Denna gången har hästen blivit lite skadad och skulle skrittar istället för att tävla. Jag har inte haft motivation att skritta så han får gå i hagen... Vad jag märker är att jag har mindre ont nu än vad jag brukar ha. Så även om jag "kan" rida så är livet lite lättare när jag inte gör det...
Men jag kommer ha kvar hästen absolut. Blir väl en såndär säsong när inte mycket händer. Tänker att jag tar igen det när bäbis är ute!
 
Tack för alla era historier kring häst och graviditet :) Jag hade tänkt ta det som det kommer, eftersom jag har en unghäst kvar så gör det ju inget om hon får vila lite, så vi får se hur det går.
Än så länge känner jag ju inte av någonting alls, jag känner mig också väldigt "ogravid" så jag är rätt nojig att lille bebisen inte kommer få stanna kvar..
Red en långtur på min äldre häst (den som är såld) i lördags på 2 timmar med mycket fart, hur härligt som helst och jag kände inte av någonting alls... Tidigare förra veckan kände jag av rätt mycket hela tiden med värk m.m. men nu nästan ingenting.. Vi får väl se hur det här går...
 
Mitt illamande verkar ha försvunnit nu, lite pa kvällen bara. Fortfarande trött men inte längre lika dödstrött som tidigare. Om en vecka har jag en tenta, massor att plugga eftersom jag inte haft ork att hänga med i kursen riktigt sa mkt som jag borde ha gjort men det löser sig nu.

Jag använder mest jeggings med mudd i midjan men igar tog jag pa min mina vanliga jeans, för tva veckor sen var dom nästan lite stora i midjan, igar gick dom precis att knäppa men efter 5 min knäppte jag upp igen. Det blir att ta fram gravidbyxorna igen.
 
Här går tiden långsamt, hela helgen har bestått av soffläge ungefär:meh: Astrött efter veckan och illamående. Så tröttsamt! Och ligger fortfarande -3 kg sen graviditeten började men det är ju inte så konstigt när jag inte kan äta ordentligt på em/kväll.

Och jag är såååå trött på alla hormonella finnar jag har i ansiktet, jag brukar aldrig ha finnar annars:arghh:

Magen har växt lite och jag känner tydligt livmodern med handen på magen. När jag ligger ner ser magen skum ut:D Något avlångt som sticker ut lite liksom:rofl: Är i vecka 16/17 beroende på hur man räknar.
 
Jag började jobba idag (säsongsanställning). Vi skulle ha blåst grus, dvs. rensat gångvägar efter vintern, men när jag drog upp rullgardinen imorse och insåg att det lagt sig någon cm snö på backen så började jag skratta. Det blev ingen grusblåsning utan jag tillbringade dagen med att gå på snökäppsjakt. Folk hade dragit upp hur många snökäppar som helst och använt dem som spjut på en intilliggande frisbeegolfbana. Hela skogen var fylld med snökäppar som vi skulle samla in för våren :rofl:

Magen har börjat svälla och jag går i princip bara i mjukisbyxor på fritiden. Drog på mig arbetsbyxorna som jag behövde skärp i ifjol och fick precis igen knappen och var tvungen att knäppa upp den när jag åt :angel: Det får bli gummisnodd i dem från och med imorgon och senare i vår kommer jag se till att jag får ett par hängselbyxor :up:
 
Knappt jag vågar men jag smyger mig in här. Testade osannolikt positivt i söndags kväll och i måndags morse, efter sju månader:nailbiting:

Första graviditeten för både mig och sambon och vi vågar inte tro att det är sant än... Men alltså, jag känner spänningar och typ drag i magen och har gjort det nu sedan i fredags, HELA tiden. Känns lite som träningsvärk eller som att magen är uppblåst men ändå inte. Trodde först bara att det var något jag ätit eller för att jag rensat ogräs i veckan. Var ju först när vi fick ett positivt test på söndag kvällen som jag tänkte att "ahhh!", har ni andra känt av något så pass tidigt?
 
Har också två hästar, eget stall. Ett fuxsto, som är ett typiskt fuxsto med humör och egen vilja. Sen har jag en svart islänning som jag köpte nyligen innan jag visste att jag var gravid. Hoppas kunna hålla igång dessa länge till!
Är nu i V11 (10 + 5 ) , BF 10 / 11. Att knäppa ridbyxorna går inte längre däremot, haha. :)
 
Knappt jag vågar men jag smyger mig in här. Testade osannolikt positivt i söndags kväll och i måndags morse, efter sju månader:nailbiting:

Första graviditeten för både mig och sambon och vi vågar inte tro att det är sant än... Men alltså, jag känner spänningar och typ drag i magen och har gjort det nu sedan i fredags, HELA tiden. Känns lite som träningsvärk eller som att magen är uppblåst men ändå inte. Trodde först bara att det var något jag ätit eller för att jag rensat ogräs i veckan. Var ju först när vi fick ett positivt test på söndag kvällen som jag tänkte att "ahhh!", har ni andra känt av något så pass tidigt?

Jag är också ganska tidigt gravid nu, vecka 5+4 nu, jag kände lite lätt värk och spänningar ända från befruktningen till dess att jag plussade (vågade dock inte lita på dessa känslor så inbillade mig att det bara var den vanliga värken jag har mellan ägglossning och mens), efter pluset så har jag känt lite stramningar till och från och lite värk i tuttarna till och från. Några dagar kunde jag inte knäppa ridbyxorna men nu kan jag det igen.
 
Har också två hästar, eget stall. Ett fuxsto, som är ett typiskt fuxsto med humör och egen vilja. Sen har jag en svart islänning som jag köpte nyligen innan jag visste att jag var gravid. Hoppas kunna hålla igång dessa länge till!
Är nu i V11 (10 + 5 ) , BF 10 / 11. Att knäppa ridbyxorna går inte längre däremot, haha. :)

Jag är än så länge helt opåverkad av graviditeten så jag hoppas också kunna rida ett bra tag till, men vi får väl se, allt kan hända :)
 
Uppdaterar listan lite :)

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
 
@Jordgubblime Välkommen! :)

Jag "kände" typ befruktningen. Alltså jag kände mensvärk 2 veckor innan mens och tyckte det var urskumt (min mensvärk kommer alltid samma dag som mens och mens är aldrig sen eller tidig), googlade och så kan det typ kännas när ägget fäster. Sen att jag inte trodde på det är en annan sak :D Hade ömma bröst ganska omgående, har fortfarande inte släppt:meh: I natt fick jag hålla i brösten om jag skulle ändra sovställning eftersom de gjorde så förbenat ont. De gjorde alltså ont om jag bytte ställning från att ligga på ryggen till att ligga på sidan, så de "hänger i luften" eller vad man ska säga:rofl::cautious:
 
@Jordgubblime Välkommen! :)

Jag "kände" typ befruktningen. Alltså jag kände mensvärk 2 veckor innan mens och tyckte det var urskumt (min mensvärk kommer alltid samma dag som mens och mens är aldrig sen eller tidig), googlade och så kan det typ kännas när ägget fäster. Sen att jag inte trodde på det är en annan sak :D Hade ömma bröst ganska omgående, har fortfarande inte släppt:meh: I natt fick jag hålla i brösten om jag skulle ändra sovställning eftersom de gjorde så förbenat ont. De gjorde alltså ont om jag bytte ställning från att ligga på ryggen till att ligga på sidan, så de "hänger i luften" eller vad man ska säga:rofl::cautious:
Tack!
+ @Hogstorp vilken tur, jag brukar vara väldigt cool och lugn i vanliga fall men känner mig skitnojig nu:nailbiting: Liksom inte föreställt mig att det ska "kännas" så mycket så här tidigt... Vet inte hur många gånger idag och igår jag varit övertygad om att mensen kommit och fått gå in på toa:angel: Gör ju inte saken bättre att mina arbetskläder är helvita heller:meh: Ömma bröst har jag typ haft de senaste månaderna så det är normaltillstånd nu:wtf:
 
Bestämmer mig för att det inte är att jinxa något:angel:
September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet, snart 30 år
 
Tack!
+ @Hogstorp vilken tur, jag brukar vara väldigt cool och lugn i vanliga fall men känner mig skitnojig nu:nailbiting: Liksom inte föreställt mig att det ska "kännas" så mycket så här tidigt... Vet inte hur många gånger idag och igår jag varit övertygad om att mensen kommit och fått gå in på toa:angel: Gör ju inte saken bättre att mina arbetskläder är helvita heller:meh: Ömma bröst har jag typ haft de senaste månaderna så det är normaltillstånd nu:wtf:

hehe, precis som mig, efter plusset slutade jag iaf att titta efter mensen varje gång jag var på toa :)

dock har oron över att få mf börjat istället för mig, jag känner inte lika mycket den här veckan som förra, så jag börjar bli väldigt nojjig... men det är ju inget jag kan påverka så det är bara att gilla läget...
 
Dags att gå med kanske :angel: Känns bara konstigt och märkligt fast såklart otroligt kul! Angående hästar och ridning så har även jag en häst som jag rider för fullt, tävlade senast i söndags och har tänkt göra det så länge det bara går. Behöver dock köpa en större kavaj till nästa tävling :o

September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet

@Blueberry Som fellow Värmlandsbo får du agera mentor ;)
 
Dags att gå med kanske :angel: Känns bara konstigt och märkligt fast såklart otroligt kul! Angående hästar och ridning så har även jag en häst som jag rider för fullt, tävlade senast i söndags och har tänkt göra det så länge det bara går. Behöver dock köpa en större kavaj till nästa tävling :o

September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet

@Blueberry Som fellow Värmlandsbo får du agera mentor ;)

MEN HALLÅ!?
Jag pep verkligen till av förtjusning när jag såg att det var du :D :love:

Mår du bra?
 
Dags att gå med kanske :angel: Känns bara konstigt och märkligt fast såklart otroligt kul! Angående hästar och ridning så har även jag en häst som jag rider för fullt, tävlade senast i söndags och har tänkt göra det så länge det bara går. Behöver dock köpa en större kavaj till nästa tävling :o

September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
20 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

Tillv12, första barnet.
11- Turbofling, fjärde barnet

November

17 - Hogstorp, första barnet
26 - Jordgubblime, första barnet

@Blueberry Som fellow Värmlandsbo får du agera mentor ;)

Men hallå?! GRATTIS!
Fan vad kul! :love:
Inte annat än att jag blir lite sugen, meeen...nä :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
537
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 613
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 717
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp