Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
På ämnet kom just svärisarna förbi och svärfar informerade mig om hur OTROLIGT stor jag är. Jag mår inte superbra nu, inte helt perfekt läge att komma hit och gnugga in att jag ser enorm ut 🤦‍♀️. Inte ens när jag visar tydligt att det inte är okej tystnar gubbfan 😣.
Just det. Själv är han kraftigt överviktig men var stolt över en osynlig viktnedgång.
 
På ämnet kom just svärisarna förbi och svärfar informerade mig om hur OTROLIGT stor jag är. Jag mår inte superbra nu, inte helt perfekt läge att komma hit och gnugga in att jag ser enorm ut 🤦‍♀️. Inte ens när jag visar tydligt att det inte är okej tystnar gubbfan 😣.
.... Och nu smsar min mamma att de skojar om att min mage nu är större än min låtsaspappas.... I all välmening säkert men vad fasen!
 
På ämnet kom just svärisarna förbi och svärfar informerade mig om hur OTROLIGT stor jag är. Jag mår inte superbra nu, inte helt perfekt läge att komma hit och gnugga in att jag ser enorm ut 🤦‍♀️. Inte ens när jag visar tydligt att det inte är okej tystnar gubbfan 😣.
Det är inte okej någonstans. Jag FATTAR inte varför folk måste hålla på och kommentera gravidmagar!!! Man vet ju själv hur man ser ut dessutom, behöver liksom inte ha ärthjärnor som upplyser en om hur enorm man är :rage:
 
På ämnet kom just svärisarna förbi och svärfar informerade mig om hur OTROLIGT stor jag är. Jag mår inte superbra nu, inte helt perfekt läge att komma hit och gnugga in att jag ser enorm ut 🤦‍♀️. Inte ens när jag visar tydligt att det inte är okej tystnar gubbfan 😣.

Men usch så okänsligt! Det är helt obegripligt att människor känner sig så manade att kommentera ens kropp helt plötsligt. Vad tror de att det ska ge en egentligen?
 
.... Och nu smsar min mamma att de skojar om att min mage nu är större än min låtsaspappas.... I all välmening säkert men vad fasen!
Fy vad ledsen jag blir för din skull.
Min familj är tyst om magar, men sambons familj brukar inte tänka sig för så sa till honom tidigt att dom inte får ta på eller kommentera magen. Han tyckte det var larvigt för det är ju så de är och de menar inget illa :banghead: . Var dock rätt sur på honom till han tog upp det och de har tack och lov respekterat det, sånär som nån han glömde säga till....men det fick han höra då och sen har det gått bra.
 
.... Och nu smsar min mamma att de skojar om att min mage nu är större än min låtsaspappas.... I all välmening säkert men vad fasen!

när jag var runt vecka 30 fick jag höra tre gånger på samma dag att oj vad stor jag är. Jasså sååå länge ännu.

vad skall man säga (hade ju som lyckats dölja min graviditet på jobbet till vecka 25 tack vare stora Kläder)
 
när jag var runt vecka 30 fick jag höra tre gånger på samma dag att oj vad stor jag är. Jasså sååå länge ännu.

vad skall man säga (hade ju som lyckats dölja min graviditet på jobbet till vecka 25 tack vare stora Kläder)

Jag njuter ändå lite av att säga ”två månader kvar” när person efter person kommer fram och säger att ”nu är det inte långt kvar!”. De blir alltid så tysta och lite generade då och det tycker jag de kan ha.
 
Fy vad ledsen jag blir för din skull.
Min familj är tyst om magar, men sambons familj brukar inte tänka sig för så sa till honom tidigt att dom inte får ta på eller kommentera magen. Han tyckte det var larvigt för det är ju så de är och de menar inget illa :banghead: . Var dock rätt sur på honom till han tog upp det och de har tack och lov respekterat det, sånär som nån han glömde säga till....men det fick han höra då och sen har det gått bra.
Skönt att de respekterar det! Jag blir så otroligt provocerad att det påverkar min relation till svärfar. Jag tycker det är så oerhört sunkigt och okänsligt. Jag hade kunnat svälja nån kommentar, men när man märker att den är oönskad får man väl hålla käft fortsättningsvis liksom!!!
 
Skönt att de respekterar det! Jag blir så otroligt provocerad att det påverkar min relation till svärfar. Jag tycker det är så oerhört sunkigt och okänsligt. Jag hade kunnat svälja nån kommentar, men när man märker att den är oönskad får man väl hålla käft fortsättningsvis liksom!!!

sedan finns de de som är åt andra hållet också. Med tre veckorna till förlossningen med första barnet så...tja man är ju rätt stor då. Vi var på middag hos svärmor och på nått sätt kom de upp att jag börjar känna mig stor och tung nu. Varpå hon säger. Men du har ju så smala och fina lår:confused:
(Nej de hade jag inte. Vågen hade passerat 100kg och hela jag var som en ballong) dessutom från en kvinna som är halva min storlek både längd och bredd, typ.

sådan gånger är det kanske bättre att bara hålla med om att det ÄR tungt på slutet. Gick över 2 veckor dessutom
 
På ämnet kom just svärisarna förbi och svärfar informerade mig om hur OTROLIGT stor jag är. Jag mår inte superbra nu, inte helt perfekt läge att komma hit och gnugga in att jag ser enorm ut 🤦‍♀️. Inte ens när jag visar tydligt att det inte är okej tystnar gubbfan 😣.

Men hjälp vad okänsligt av dem! Vad säger din sambo när de håller på så där? Kan han inte kliva in och säga till dem på skarpen? Det är ju inte okej någonstans att de klampar på och får dig att må dåligt (och det är inte du som är känslig eller överreagerar!).
 
Men födelsedagsfikan va roligare väl? :laugh:

Ja den var snäppet bättre tack och lov! Samma bröd visserligen men det hade inte varit inne i ett kylskåp och vänt innan i alla fall. :D

Det var väldigt fullt på förlossningen när vi var där så fikan dröjde över en timme från det att de "bara skulle kila iväg och hämta". Har aldrig varit så hungrig i hela mitt liv :rofl:
 
Men hjälp vad okänsligt av dem! Vad säger din sambo när de håller på så där? Kan han inte kliva in och säga till dem på skarpen? Det är ju inte okej någonstans att de klampar på och får dig att må dåligt (och det är inte du som är känslig eller överreagerar!).
Han säger inget alls. 😤
 
Har gått nästan en mil idag på jakt efter kantareller. Förkyld och fått inhalera, men gick ändå ganska bra.

Men alltså, jag har inga sammandragningar alls. Trodde jag hade det tidigare i graviditeten men troligtvis var det ont i ligamenten eller bebis som rumlade så det spände eller något annat. Tränar sig inte min livmoder alls eller är jag okänslig? Är det nån mer som inte har sammandragningar? 30 dagar till BF idag 🥰
 
Har gått nästan en mil idag på jakt efter kantareller. Förkyld och fått inhalera, men gick ändå ganska bra.

Men alltså, jag har inga sammandragningar alls. Trodde jag hade det tidigare i graviditeten men troligtvis var det ont i ligamenten eller bebis som rumlade så det spände eller något annat. Tränar sig inte min livmoder alls eller är jag okänslig? Är det nån mer som inte har sammandragningar? 30 dagar till BF idag 🥰
En mil?? Jag har rört mig till hönsgården och tillbaka idag. Tog bilen de 800 meter enkel resa till stallet :angel: .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 780
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 842
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 164
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp