Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tänker ni använda/använder för ytterkläder till bebis nu i höst? Typ att ha i vagnen eller bilbarnstolen? Jag köpte en vindfleeceoverall från POP nu, begagnad, tänkte att den borde passa fint i höst :)
 
Vad tänker ni använda/använder för ytterkläder till bebis nu i höst? Typ att ha i vagnen eller bilbarnstolen? Jag köpte en vindfleeceoverall från POP nu, begagnad, tänkte att den borde passa fint i höst :)

Jag tänkte nog också köra på nåt liknande men tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska köpa innan de kommit? Hur gjorde du?
 
Jag tänkte nog också köra på nåt liknande men tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska köpa innan de kommit? Hur gjorde du?
Jag tänkte först köpa stl 50 för POP brukar vara väldigt stora i storleken. Men blev visst en i 56 nu och tänker att den kommer bebis kunna ha ganska länge :) sen förväntar jag mig en bebis i samma storlek som sonen och han vägde 4,5 kg vid födseln.
 
Vad tänker ni använda/använder för ytterkläder till bebis nu i höst? Typ att ha i vagnen eller bilbarnstolen? Jag köpte en vindfleeceoverall från POP nu, begagnad, tänkte att den borde passa fint i höst :)

köpte en windfleece från pop (såldes som 56 men var 50 när jag fick den på posten) har en redan i storlek 62 men kändes som att den blir för stor, lillebror började använda den först vid 3 månader och han var ändå 4190 gram vid födseln.
 
Vi har nästan bara kläder i strl 50 och 56, har köpt en tunn overall om det är kallt när vi ska hem från BB bara. Här på kusten brukar det inte vara så kallt i grader men blåsa och regna från sidan. Vi har en bra åkpåse, lite osäker på hur mycket kläder som blir lagom inuti den.
 
Vad tänker ni använda/använder för ytterkläder till bebis nu i höst? Typ att ha i vagnen eller bilbarnstolen? Jag köpte en vindfleeceoverall från POP nu, begagnad, tänkte att den borde passa fint i höst :)

Vi har lånat en vindfleeceoverall i 56 och har en liten teddyoverall i 50 som sonen hade i början. Mycket handlar ju om hur stor bebis är vid födseln... Tänker att jag avvaktar och ser lite kring vad som behövs. Känns som det finns mängder med begagnat på marketplace.
 
På tal om väder där man bor, var i landet finns ni egentligen, om ni vill berätta? Jag bor i Göteborg så här känns det inte som att det behövs jättevarma kläder men däremot är det ju ofta snålblåst och horisontalt regn så kan kännas rätt rått.
 
På tal om väder där man bor, var i landet finns ni egentligen, om ni vill berätta? Jag bor i Göteborg så här känns det inte som att det behövs jättevarma kläder men däremot är det ju ofta snålblåst och horisontalt regn så kan kännas rätt rått.
Jag bor utmed kusten i södra Halland så har samma klimat som dig. Just blåsten känns svår!
 
På tal om väder där man bor, var i landet finns ni egentligen, om ni vill berätta? Jag bor i Göteborg så här känns det inte som att det behövs jättevarma kläder men däremot är det ju ofta snålblåst och horisontalt regn så kan kännas rätt rått.
Samma här vädermässigt :) vi bor i norra Bohuslän, nära norska gränsen. Här är det sällan kalla vintrar.
 
Vi har lånat en vindfleeceoverall i 56 och har en liten teddyoverall i 50 som sonen hade i början. Mycket handlar ju om hur stor bebis är vid födseln... Tänker att jag avvaktar och ser lite kring vad som behövs. Känns som det finns mängder med begagnat på marketplace.
Ja det är egentligen smartast, att avvakta med de flesta klädinköp tills man vet mer vad man kommer behöva, storlek osv. Ja, det finns mycket begagnat! POP är ju rätt dyra också så känns lite meningslöst att köpa allt nytt när bebis växer ut storlekarna snabbt.
 
Vi bor i Hälsingland vid kusten och här kan det vara ganska kallt och mycket snö på vintrarna. Det enda varma plagg jag köpt hittills är en ulljacka i strl 56. Har en åkpåse i fodrad manchester sedan tidigare också och ett fårskinn. Det kommer nog räcka tills det blir riktigt kallt. Tänker nog köpa en varm åkpåse till vagnen och kanske en ulloverall i strl 62-68. Ska väga på onsdag men gissar att vår lilla klimp väger drygt 4 kg nu, 2 v gammal. Han kan ha de flesta plagg i strl 50 men vissa bodys är för trånga. 56 sitter lite bättre.
 
Vad tänker ni använda/använder för ytterkläder till bebis nu i höst? Typ att ha i vagnen eller bilbarnstolen? Jag köpte en vindfleeceoverall från POP nu, begagnad, tänkte att den borde passa fint i höst :)

Har köpt en ulloverall från Reima men är i storlek 62-68, har funderat på att köpa en vindfleece eller liknande i mindre storlek oxå men blir så kluven om de är onödigt för den ändå kommer växa ur direkt.
 
Kontroll på specialmödrar idag. Allt såg bra ut, dippat lite på tillväxtkurvan så ligger nu strax under i stället för strax över. Beräknad vikt vid födsel på 3200-300g, så minst av alla barn.

fick även tid till igångsättning så den 1.10 skall vi vara där. Blir i vecka 39+5
 
Ja. Och så råkade vi köpa barnvagn idag. Var inte alls meningen. Skulle in och kolla lite då jag varit inne på Emmaljunga nxt90. Men blev besviken när jag testade den. Tydligen har de kommit en uppgradering bara för ett par veckor sedan så numera finns de inte med lufthjul.

visade sig att viking modellen tydligen skall sluta tillverkas (?) så affären hade vara ett ex med liggdel. Till över halva priset. Så i stället för att lägga över 1000€ på barnvagn som var tänk landade vi på 400€. Vi har ju dubbelmodellen sedan innan så sittdel finns om vi inte hittar den ny
 
Ja. Och så råkade vi köpa barnvagn idag. Var inte alls meningen. Skulle in och kolla lite då jag varit inne på Emmaljunga nxt90. Men blev besviken när jag testade den. Tydligen har de kommit en uppgradering bara för ett par veckor sedan så numera finns de inte med lufthjul.

visade sig att viking modellen tydligen skall sluta tillverkas (?) så affären hade vara ett ex med liggdel. Till över halva priset. Så i stället för att lägga över 1000€ på barnvagn som var tänk landade vi på 400€. Vi har ju dubbelmodellen sedan innan så sittdel finns om vi inte hittar den ny

Ja, det här att de tar bort vikingmodellen har jag så svårt att förstå! De har bytt ut dubbelvagnen i vikingserien mot en som är 90 cm bred istället för 73,5, det är ju helt obegripligt.
 
Kontroll på specialmödrar idag. Allt såg bra ut, dippat lite på tillväxtkurvan så ligger nu strax under i stället för strax över. Beräknad vikt vid födsel på 3200-300g, så minst av alla barn.

fick även tid till igångsättning så den 1.10 skall vi vara där. Blir i vecka 39+5

Så spännande att få ett datum!
 
Ja, det här att de tar bort vikingmodellen har jag så svårt att förstå! De har bytt ut dubbelvagnen i vikingserien mot en som är 90 cm bred istället för 73,5, det är ju helt obegripligt.

såg de jo. Eller som mannen sa. Den är ju mer pansarvagn än vår double viking när han såg den i affären 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
37
· Visningar
2 281
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 138
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 871
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 274
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp