Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gått nästan en mil idag på jakt efter kantareller. Förkyld och fått inhalera, men gick ändå ganska bra.

Men alltså, jag har inga sammandragningar alls. Trodde jag hade det tidigare i graviditeten men troligtvis var det ont i ligamenten eller bebis som rumlade så det spände eller något annat. Tränar sig inte min livmoder alls eller är jag okänslig? Är det nån mer som inte har sammandragningar? 30 dagar till BF idag 🥰

Jag tror inte jag har sammandragningar heller, eller så har jag bara inte fattat vad det är...
 
Jag tror inte jag har sammandragningar heller, eller så har jag bara inte fattat vad det är...
Ska kännas som att magen blir spänd och hård som jag förstått det. Det är min ibland, men inte som att den "tränar", mer att hela magen känns spänd vissa dagar som svullen/utspänd mer.
 
Ska kännas som att magen blir spänd och hård som jag förstått det. Det är min ibland, men inte som att den "tränar", mer att hela magen känns spänd vissa dagar som svullen/utspänd mer.

jag har googlat mig till att det troligen är förvärkar jag har:angel: dvs känns inte som de beskrivs alls men är troligen det. ”Attacker” av mensvärk under dagen som kommer och går. Inget regelbundet alls och tar inte ont

Läste att alla inte känner av sammandrabbningar. Tycker min mage är hård och spänd 24/7 🤷‍♀️
 
jag har googlat mig till att det troligen är förvärkar jag har:angel: dvs känns inte som de beskrivs alls men är troligen det. ”Attacker” av mensvärk under dagen som kommer och går. Inget regelbundet alls och tar inte ont

Läste att alla inte känner av sammandrabbningar. Tycker min mage är hård och spänd 24/7 🤷‍♀️
På mig gör mensvärk väldigt ont, eller är det mer som att det molar? Visst är vi väldigt lika långt gångna? Jag har 29 dagar kvar till BF idag :nailbiting:
 
Jag har köpt en amningströja på HM-rean. Tittade lite närmre på den igår och undrar vad som är grejen. Det är en T-shirt med ett linne fastsytt inuti. Fattar inte hur det ska underlätta att få fram tuttarna. Nån som kan förklara?
IMG_20200903_140507.jpg
 
IMG_20200903_140527.jpg Här är själva T-shirten uppdragen och man ser linnet under. Finns inga spännen att knäppa upp över brösten.
 
På mig gör mensvärk väldigt ont, eller är det mer som att det molar? Visst är vi väldigt lika långt gångna? Jag har 29 dagar kvar till BF idag :nailbiting:

28 dagar kvar här.

för mig är de som en molande värk och känns som att blåsan är full, fast jag just varit på wc.

ot

vet inte vad som hände i natt. Vaknade av nervsmärta (?) i höger ljumske. Tog så otroligt ont och ville inte släppa. Till saken hör ju att just höger ben är de som fick en nervskada i samband med förlossningen 2016. Rädd att babyn ligger och trycker på där nu och att de skall bli en upprepning av skadan. Är obturator nerven som är skadad och vet inte helt anatomiskt om det är möjligt att babyns huvud redan nu kan trycka på den

Sannolikheten för att de händer är väldigt låg, händer i 0,9% av alla förlossningar och oddsen skall vara samma för mig enligt läkarna.
 
Linnet sitter liksom fastsytt redan uppe vid halsen så går inte att separera dem där uppe. Här har jag dragit upp översta t-shirten Visa bifogad fil 56806
Är det inte öppet vid brösten mellan linnet o t-shirten? 🤔 så märkligt. Jag köpte en amningströja på hms rea när jag väntade sonen och där var det bara två typ ”slitsar” i sidorna med band man kunde knyta ihop det men annars var det en helt vanlig tröja :confused: så hms amningskläder verkar inte alltid vara så amningsvänliga....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 820
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 892
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 184
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp