Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med om att det är jobbigt nu. Är dessutom förkyld. Sambon skämtade igår om att jag vet hur han har det nu - han har en liten "ölmage", jag ville slå till honom och göra slut och sen tittade jag på bebisbilder på Instagram och grät halva kvällen igår. Hormoner? 😬
 
Usch jag känner så med er som är på sluttampen nu. Det är otroligt skönt att inte väga 500 kg längre 😅
Jag har jättesvårt att se mig på andra sidan graviditeten. Har tankar på att jag kommer känna mig såhär klumpig och orörlig samtidigt som jag ska ta hand om en liten bebis. Ändå går jag fortfarande rätt långa promenader så jag inser att det nog inte är värre för mig än för någon annan.
 
Jag har jättesvårt att se mig på andra sidan graviditeten. Har tankar på att jag kommer känna mig såhär klumpig och orörlig samtidigt som jag ska ta hand om en liten bebis. Ändå går jag fortfarande rätt långa promenader så jag inser att det nog inte är värre för mig än för någon annan.

Minns efter förra förlossningen. Jag var rätt orörlig tiden innan vilket gossen på 18 månader utnyttja rätt bra (nu är de två som gör hyss och springer iväg. För de vet att jag inte kan springa efter)

nåväl. Ett par veckor efter förlossningen med lillebror var alla krämpor borta i princip. Chocken hos storebror då jag sprang ikapp och lyfte upp honom:angel::laugh:
 
Minns efter förra förlossningen. Jag var rätt orörlig tiden innan vilket gossen på 18 månader utnyttja rätt bra (nu är de två som gör hyss och springer iväg. För de vet att jag inte kan springa efter)

nåväl. Ett par veckor efter förlossningen med lillebror var alla krämpor borta i princip. Chocken hos storebror då jag sprang ikapp och lyfte upp honom:angel::laugh:
Mina förlossningar har varit så olika! Med första vägrade jag lämna BB på en vecka, och var inte särskilt rörlig efteråt. Mycket pga ensam med kolikbarn. Med dottern traskade jag upp direkt från förlossningen och var sen igång som vanligt typ. Så känns som det kan bli hur som helst den här gången 😬.

Beror nog lite på hur jag tacklar tonåringens flytt också, antingen blir det oerhört tungt eller så kommer bördan och ansvarskänslan lätta lite.
 
Var och simmade igår och var nog lite väl optimistisk de första två längderna när jag körde samma takt som Icke-gravid 😂 va helt slut så fick bli väldigt långsam simning resten av tiden. Men väldigt skönt för kroppen.
I övrigt känner jag också mig jäkligt tung och orkeslös. Är liksom helt slut efter att ha ordnat frukost o diskat, sen måste jag vila på soffan. Det märks att man gått upp närmre 20 kg också. Det blir tungt att ligga på soffan också efter ett tag. Idag har jag som mål att fålla och hänga upp ett par gardiner som jag tänkt gjort i månader 😂
Åh vad jag också skulle vilja åka och bara hänga i vattnet och känna mig lättare. Får se om jag lyckas ta tag i det.
 
Jag håller med om att det är jobbigt nu. Är dessutom förkyld. Sambon skämtade igår om att jag vet hur han har det nu - han har en liten "ölmage", jag ville slå till honom och göra slut och sen tittade jag på bebisbilder på Instagram och grät halva kvällen igår. Hormoner? 😬

Ja gud, hormonerna har verkligen slagit till här också. Tycker jag varit väldigt förskonad hittills, har känt mig stabil i humöret hela graviditeten men den här veckan gråter jag för allt. Såg ett avsnitt av Modern family där tvillingar föddes och grät ögonen ur mig. Min sambo lämnade en fin lapp till mig en morgon som jag grät över hela dagen. Idag lyssnade jag på Goliat med Laleh och började gråta för att den var så fin 🙈🙈. Har typ aldrig gråtit av rördhet tidigare i livet så känner mig så främmande från mig själv.
 
Ja gud, hormonerna har verkligen slagit till här också. Tycker jag varit väldigt förskonad hittills, har känt mig stabil i humöret hela graviditeten men den här veckan gråter jag för allt. Såg ett avsnitt av Modern family där tvillingar föddes och grät ögonen ur mig. Min sambo lämnade en fin lapp till mig en morgon som jag grät över hela dagen. Idag lyssnade jag på Goliat med Laleh och började gråta för att den var så fin 🙈🙈. Har typ aldrig gråtit av rördhet tidigare i livet så känner mig så främmande från mig själv.
Sorry för skrattgubbe men igenkänningsfaktorn är hög!

Min låtlista "soft" kan jag inte lyssna på alls utan att bryta ihop helt pga alla låtar är så fina/sorgliga/vackra.
 
Besök hos B.M. idag. Hb nere på 98, äter järn men inte varje dag, minnet för kort för det.

upp 12 kg så här långt. Inte farlig viktökning i sig själv men mesta jag gått upp under någon graviditet. Nå har knappt rört mig alls och ätit lite för mycket snask.

magmåttet hade hoppat upp till överst kurvan, från att ha legat på mitten. Kul för när vi var på ultraljud i måndags fick vi ju uppskattat en lite. Baby på ”minus 0,5 kurva”. Kanske hon låg dubbelvikt denna gång
 
Var på spec mödravården idag och gjorde vul som inte fanns tid för då jag var där i måndags och barnmorskan inte kunde se helt om moderkakan va i vägen eller inte men idag var det inga konstigheter och ungen som i måndags låg i säte med benen i ansiktet som en fällkniv hade vänt sig 🥳 tycker dock inte att de är någon skillnad på rörelserna så kanske vänder sig lite hur som helst fortfarande 😝

hon kollade även längden på tappen utan att jag behövde fråga, var ett litet orosmoment för mig efter endel onda sammandragningar men de var inget konstigt där heller så nu känns de lite lugnare, då kanske man vågar städa utan att oroa sig för att dra igång nått 🥳
 
Åh här känns det också tungt. Tycker fortfarande det där svänger lite från dag till dag, eller under dagen också. Men idag känner jag mig så gravid 😬 ont i kroppen och sen igår känns det mer tungt, lite mer tryck neråt... och börjat få foglossning (tror jag det är) i ljumskarna. Längtar efter att bara få känna att det är bekvämt att sitta och ligga ner igen 😅

Efter dottern, kommer inte alls ihåg att jag kände det såhär tungt men hade heller ingen foglossning då. Men efter var jag uppe på benen och som vanligt direkt, hoppas på det denna gången också.
 
Tittar in och lämnar en kort hälsning. Lillasyster föddes i morse 05:43 med snitt efter en jobbig förlossning. Hon mådde fint och är så fin ❤️ 3410 gram och 50 cm. Nu ligger vi på bb. Värre än jag trodde att vara här ensamma, får typ tjata om att få hjälp hela tiden. Återkommer med förlossningsberättelse
 
Tittar in och lämnar en kort hälsning. Lillasyster föddes i morse 05:43 med snitt efter en jobbig förlossning. Hon mådde fint och är så fin ❤ 3410 gram och 50 cm. Nu ligger vi på bb. Värre än jag trodde att vara här ensamma, får typ tjata om att få hjälp hela tiden. Återkommer med förlossningsberättelse


Stort grattis! :heart Hoppas ni mår bra!
 
Tittar in och lämnar en kort hälsning. Lillasyster föddes i morse 05:43 med snitt efter en jobbig förlossning. Hon mådde fint och är så fin ❤ 3410 gram och 50 cm. Nu ligger vi på bb. Värre än jag trodde att vara här ensamma, får typ tjata om att få hjälp hela tiden. Återkommer med förlossningsberättelse
Stort grattis ❤️😍🤩

Vilken vecka blev det som hon föddes?
 
Tittar in och lämnar en kort hälsning. Lillasyster föddes i morse 05:43 med snitt efter en jobbig förlossning. Hon mådde fint och är så fin ❤ 3410 gram och 50 cm. Nu ligger vi på bb. Värre än jag trodde att vara här ensamma, får typ tjata om att få hjälp hela tiden. Återkommer med förlossningsberättelse

Åh grattis! Hoppas ni mår bra trots att förlossningen blev jobbig!
 
Tittar in och lämnar en kort hälsning. Lillasyster föddes i morse 05:43 med snitt efter en jobbig förlossning. Hon mådde fint och är så fin ❤ 3410 gram och 50 cm. Nu ligger vi på bb. Värre än jag trodde att vara här ensamma, får typ tjata om att få hjälp hela tiden. Återkommer med förlossningsberättelse

Stort grattis till lilltjejen! :heart
 
Tittar in och lämnar en kort hälsning. Lillasyster föddes i morse 05:43 med snitt efter en jobbig förlossning. Hon mådde fint och är så fin ❤ 3410 gram och 50 cm. Nu ligger vi på bb. Värre än jag trodde att vara här ensamma, får typ tjata om att få hjälp hela tiden. Återkommer med förlossningsberättelse
Grattis till lillasyster :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 795
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 863
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 171
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 940
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp