Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur känner ni inför coronaviruset? Känner ni er oroliga?
Läste precis att de som ska göra ultraljud på östra sjukhuset i Göteborg inte får ta med anhörig nu,gäller samma för aurorasamtal osv. Undrar om fler sjukhus kommer följa efter.
Inte orolig i nuläget, för egen del (trots nedsatt immunförsvar).
Mest orolig, om vi nu kommer så långt, att få göra KUB och RUL och TUL själv.
 
Jag är allt lite orolig. Till viss del för fostret, men också för att både min och sambons föräldrar är i riskgruppen för att dö om de blir smittade.
Har inte hört något om hur min region ska hantera anhöriga än, men är grannregion så kanske blir det så här också. Är du själv orolig?
Som tur är tillhör jag NÄL och hoppas att inte det blir sådana regler där också.
Jag känner en viss oro, men kanske inte främst för egen del utan mer min son på 1,5 år samt de äldre i min närhet. Jag arbetar i en stor butik där det rör sig mycket folk hela dagarna så man känner sig lite mer utsatt än om man exempelvis jobbat på ett kontor.
 
Nej, jag känner mig inte orolig för mig som gravid. Så vitt jag förstått tillhör jag ingen riskgrupp. Däremot kan jag känna mig orolig för hela sjukvårdssystemet. Kommer det det finnas tillräckligt med resurser för alla sjuka. Kommer det finnas personal om jag behöver eda vid min förlossning etc etc. Jag kan också känna mig orolig för äldre personer. Typ min mormor
Ja det läskiga är ju hur länge detta kommer pågå och hur påverkade vi kommer bli av att sjukvården blir så belastad :(
 
Jobbar inom sjukvården och då faktist med provtagning. Men känner mig inte direkt nervös (har dessutom astma som jag inte riktigt sköter :angel: ) Men tycker de har blossat upp detta lite väl mycket. I stället för att skriva om hur många som insjuknat och dött skulle man ju kunna skriva om de 97% (%) som faktist blir friska i stället
 
Tack! Men det känns så sjukt overkligt, när börjar man fatta liksom? Jag har aldrig föreställt mig själv som gravid och bortsett från ömma bröst och lite spänd mage så märker jag ingen jätteskillnad. Men jag antar att det ger sig med tiden.😄
Jag undrar också.



Är frustrerad nu. Ringde mvc igår FM, jovisst fixar de Lergigan! Inget recept har dock kommit, ringde idag och frågade. Jo det kommer men efter 17! Inget än.... Och sen hade de givetvis stängt.

De efterfrågade information från Malmö, men på fråga vet de inte vad de själva vill ha, och uppmanade mig att ringa Malmö och fråga :idea:

Och, barnmorskan kunde inte räkna ut vilken vecka jag är i, fast att jag talade om när befruktningen skedde.

Jag börjar tappa förtroendet för dem redan innan inskrivningen, men tror att det bara finns ett MVC i stan att välja på så det är väl bara att bita ihop 😬
 
Jag undrar också.



Är frustrerad nu. Ringde mvc igår FM, jovisst fixar de Lergigan! Inget recept har dock kommit, ringde idag och frågade. Jo det kommer men efter 17! Inget än.... Och sen hade de givetvis stängt.

De efterfrågade information från Malmö, men på fråga vet de inte vad de själva vill ha, och uppmanade mig att ringa Malmö och fråga :idea:

Och, barnmorskan kunde inte räkna ut vilken vecka jag är i, fast att jag talade om när befruktningen skedde.

Jag börjar tappa förtroendet för dem redan innan inskrivningen, men tror att det bara finns ett MVC i stan att välja på så det är väl bara att bita ihop 😬

Tråkigt bemötande. Man vill ju gärna tro att de vet vad de sysslar med, men ibland undrar man.

Jag ska ringa barnmorskan på vår hemort idag, har varit på cellprov hos dem en gång och då verkade de bra i alla fall.

Vad säger du, vågar vi skriva till oss på listan här i tråden nu..?
 
Tråkigt bemötande. Man vill ju gärna tro att de vet vad de sysslar med, men ibland undrar man.

Jag ska ringa barnmorskan på vår hemort idag, har varit på cellprov hos dem en gång och då verkade de bra i alla fall.

Vad säger du, vågar vi skriva till oss på listan här i tråden nu..?
Jag vågar inte riktigt än, efter Kub tror jag! Känns så overkligt att jag tog ett graviditetstest igår, och det var fortfarande positivt! 😊

Har ni bestämt er för om ni ska göra KUB?
 
Jag vågar inte riktigt än, efter Kub tror jag! Känns så overkligt att jag tog ett graviditetstest igår, och det var fortfarande positivt! 😊

Har ni bestämt er för om ni ska göra KUB?

Haha, jag hade tyckt det skulle vara nervöst att ta gravtest nu. Tänk om det visat nåt annat...😮

Jag tror inte vi har nån anledning att undvika KUB, vi kommer nog göra det som erbjuds.
 
KUB idag. Var riktigt nervös innan. Kände mig egentligen rätt lugn efter den förra blödningen för har fortsatt kräkas mer och mer och mått allmänt dåligt och verkligen känt mig gravid. Men så imorse började det blöda igen. Inte alls så mycket som sist men tillräckligt för att jag skulle bli orolig. Men allt såg bra ut😍
 
Idag har jag ringt Kvinnohälsovården pga illamående och förstoppning, har sjukskrivit mig denna veckan. Jag kräks inte, men det sitter i halsgropen. Och jag sover typ 16 timmar om dygnet 😬. Bm skulle be läkaren skriva ut Lergigan Comp samt rekommenderade granulat för magen.
Just nu känner jag mig lite piggare, sitter upp och har tvättat en maskin tvätt. Då kommer genast oron för missfall som ett brev på posten (ja iofs, inte med Postnord).

Passade på att fråga om Kub i 11+6, i deras PM står från vecka 11, så jag behåller tiden. Jag har inskrivning på Mvc innan tiden på KUB vilket jag inte känner mig helt bekväm med. Skulle egentligen vilja skjuta på inskrivningen lite mer så kanske bokar om den. När har haft inskrivning?
Jag hade inskrivning i v 10. Här vill de gärna tajma så man kan ta blodprovet inför kub vid inskrivningen istället för att behöva ett extra besök men gissar att det ser olika ut i olika landsting.
 
Känns som det är dags att uppdatera listan lite, tror detta var den senaste.
Fick bf flyttat till 14/9 på kub.
Fyll gärna på ni som känner er redo!

September

5 Eli, 32 år, andra barnet
13 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
 
Jag hade inskrivning i v 10. Här vill de gärna tajma så man kan ta blodprovet inför kub vid inskrivningen istället för att behöva ett extra besök men gissar att det ser olika ut i olika landsting.

Det hade ju varit smidigt att ta det samtidigt, det föreslog inte min BM ens. Har inskrivning (tror jag, ett första möte i alla fall) i 9+0 och blodprov i 10+0.
 
Lägger till mig på listan och känner mig jättegammal...


September

5 Eli, 32 år, andra barnet
13 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet
 
KUB idag. Var riktigt nervös innan. Kände mig egentligen rätt lugn efter den förra blödningen för har fortsatt kräkas mer och mer och mått allmänt dåligt och verkligen känt mig gravid. Men så imorse började det blöda igen. Inte alls så mycket som sist men tillräckligt för att jag skulle bli orolig. Men allt såg bra ut😍

Grattis! Vad skönt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 187
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 421
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 692
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp