Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Tiden går att omboka till två dagar efter... Hur hade du gjort?

Och, lycka till på ultraljudet, det var väl idag?

Oj ingen aning :D men står det att man bör vara i 12 fullgångna veckor hade jag nog ombokat till två dagar senare, för jag är en sån som vill göra rätt :D

Ja, i dag kl 13.30. Tack!
 
download.jpeg

En frisk och levande bebis fick vi se i dag :heart
Blev flyttad 2 dagar så är beräknad 7 september.
 
Halvfel ;) eller halvrätt!

(jag undrade därför min bonusunge är snart klar logoped i Linkan och det hade ju suttit fint med ett föräldravick för henne ;) )
OT så lär det inte bli svårt att skaffa ett jobb för henne förutsatt att hon inte är allt för kräsen med målgrupp och bostadsort. Arbetsmarknaden har blivit sjukt mkt bättre de senaste åren
 
Igår eftermiddag och idag på eftermiddagen har jag mått småilla. Kan inte låta bli få upp hoppet. Två veckor kvar till VUL.
Tyvärr kan jag behöva avslöja på extrajobbet nästa vecka, om det ska lyftas tungt eller hållas på röntgen tex.
 
KUB idag. Allt såg fint ut. Fick 1:3065 på Trisomi 21 och mindre än 1:20 000 på övriga, så det är vi nöjda med även om jag fick 1:14 000 för bara ett och ett halv år sen, men det är ju fortfarande låg risk.

I vårt landsting har de sedan årsskiftet också börjat med en screening för preklampsi och även den såg bra ut.

Blev tillbakaflyttad en dag så nytt BF är 12/9.
 
Jag smyger in med en försiktig förhoppning att jag blir kvar här och så småningom byter till ordinarie konto.
Jag plussade i onsdags, men skulle fått mensen nu i helgen, så det är väldigt tidigt än så länge. (Lite osäker på dag, men är i vecka 4+6 eller 5+0, så stannar bebis kvar, kommer den i mitten av november)
I onsdags vaknade jag bara med en känsla att jag skulle testa. Brösten hade gjort fruktansvärt ont i ett par dagar och varit lite svullna. De gör fortfarande ont. Jag har även haft en del molvärk i magen samt att jag plötsligt mådde fruktansvärt illa och fick kväljningar av att sambon hade ätit fiskbullar och det luktade fiskbullar i hela huset. Jag som älskade det när jag var yngre 😳
 
Idag har jag ringt Kvinnohälsovården pga illamående och förstoppning, har sjukskrivit mig denna veckan. Jag kräks inte, men det sitter i halsgropen. Och jag sover typ 16 timmar om dygnet 😬. Bm skulle be läkaren skriva ut Lergigan Comp samt rekommenderade granulat för magen.
Just nu känner jag mig lite piggare, sitter upp och har tvättat en maskin tvätt. Då kommer genast oron för missfall som ett brev på posten (ja iofs, inte med Postnord).

Passade på att fråga om Kub i 11+6, i deras PM står från vecka 11, så jag behåller tiden. Jag har inskrivning på Mvc innan tiden på KUB vilket jag inte känner mig helt bekväm med. Skulle egentligen vilja skjuta på inskrivningen lite mer så kanske bokar om den. När har haft inskrivning?
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 560
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 277
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp