Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
MVC har ingen telefontid idag. Hoppas det inte är varaktigt, behöver ju komma dit för remiss till KUB. Känner verkligen att vi vill ha KUB med tanke på min ålder (blir 38 innan tredje trimestern).
Dom här hormonerna är inte att leka med. Känns som en undergång att inte kunna ringa. Och det går inte att boka tid till bm på nätet.

Kollade på förra MVC men bm jag hade med sonen är inte kvar och vill inte riskera få speciellt en av de andra.
Jag ringde mvc ganska sent denna graviditeten, typ v 8-9 och då bokade de in kub direkt i telefonen, innan inskrivningen. Så det var lugnt att få en tid...
 
Jag ringde mvc ganska sent denna graviditeten, typ v 8-9 och då bokade de in kub direkt i telefonen, innan inskrivningen. Så det var lugnt att få en tid...

Och jag ringde i vecka 11 :angel: Nu gör jag inte kub men här får alla ultraljudet i alla fall så skall nästa vecka. (Skulle vilja kub men jobbar på sjukhuslabbet så provet måste via typ hälften av kollegorna. Man vill ju inte direkt gå ut med en graviditet 3 veckor in på jobbet)
 
Idag har jag varit på inskrivning! Skönt att få det avklarat.

Sedan igår har jag haft små kramper i magen. Återkommande någon gång i halvtimmen, nån dm nedanför naveln. Frågade barnmorskan om detta, som inte kunde svara på vad det är viket jag förstår, men hon rekommenderade lugn och vila. Växtvärk borde väl mer mola än hugga/sticka tänker jag, så hoppas verkligen det är okej därinne. Nästa milstolpe för min del blir kub på tisdag 😊
 
6+0 idag och rött blod med klumpar och mensvärk. :(

Jag är faktiskt mindre ledsen/besviken än jag trodde. Det här var ju vårt tjugonde försök och det som känns mest jobbigt är faktiskt ovissheten om när fertilitetskliniken hinner ta emot oss. De har inte gjort några behandlingar sen i januari på grund av renoveringar och nu är allt framskjutet på grund av corona. Det lär ju vara ett himla tryck när de öppnar upp för bokningar igen...
 
6+0 idag och rött blod med klumpar och mensvärk. :(

Jag är faktiskt mindre ledsen/besviken än jag trodde. Det här var ju vårt tjugonde försök och det som känns mest jobbigt är faktiskt ovissheten om när fertilitetskliniken hinner ta emot oss. De har inte gjort några behandlingar sen i januari på grund av renoveringar och nu är allt framskjutet på grund av corona. Det lär ju vara ett himla tryck när de öppnar upp för bokningar igen...

Jag beklagar :(
 
6+0 idag och rött blod med klumpar och mensvärk. :(

Jag är faktiskt mindre ledsen/besviken än jag trodde. Det här var ju vårt tjugonde försök och det som känns mest jobbigt är faktiskt ovissheten om när fertilitetskliniken hinner ta emot oss. De har inte gjort några behandlingar sen i januari på grund av renoveringar och nu är allt framskjutet på grund av corona. Det lär ju vara ett himla tryck när de öppnar upp för bokningar igen...
Så tråkigt och förstår absolut att det är jobbigt med ovissheten
 
6+0 idag och rött blod med klumpar och mensvärk. :(

Jag är faktiskt mindre ledsen/besviken än jag trodde. Det här var ju vårt tjugonde försök och det som känns mest jobbigt är faktiskt ovissheten om när fertilitetskliniken hinner ta emot oss. De har inte gjort några behandlingar sen i januari på grund av renoveringar och nu är allt framskjutet på grund av corona. Det lär ju vara ett himla tryck när de öppnar upp för bokningar igen...
Beklagar :( :heart
 
6+0 idag och rött blod med klumpar och mensvärk. :(

Jag är faktiskt mindre ledsen/besviken än jag trodde. Det här var ju vårt tjugonde försök och det som känns mest jobbigt är faktiskt ovissheten om när fertilitetskliniken hinner ta emot oss. De har inte gjort några behandlingar sen i januari på grund av renoveringar och nu är allt framskjutet på grund av corona. Det lär ju vara ett himla tryck när de öppnar upp för bokningar igen...

Nej, vad tråkigt...❤
 
Fått tid för inskrivning nu, om två veckor. Blir blodprov för KUB då med. Här har de ändrat från KUB för alla till bara de över 35 igen, i och med Corona. Inte hört om sambon får följa med in, men räknar med att han inte får det.
 
Jag ska på inskrivning idag och lämna blodprov för KUB om en vecka. Jag frågade om vi inte skulle slå ihop besöken och ta inskrivningen nästa vecka också, men det tyckte de inte var nödvändigt. Kändes som att de ville ha inskrivningen så snart som möjligt.
 
Jag ska på inskrivning idag och lämna blodprov för KUB om en vecka. Jag frågade om vi inte skulle slå ihop besöken och ta inskrivningen nästa vecka också, men det tyckte de inte var nödvändigt. Kändes som att de ville ha inskrivningen så snart som möjligt.
Och min BM tyckte tvärtom. Så olika det kan vara.
 
Och min BM tyckte tvärtom. Så olika det kan vara.

Ja, verkligen. Jag fick till och med frågan igår om jag ville dela upp tiden för blodprov till KUB en dag och övriga kontroller en annan. Vet inte riktigt vad som menas med övriga kontroller, men kändes definitivt onödigt att dela på dem. Provtagning fredag nästa vecka och KUB 15/4.
 
Ja, verkligen. Jag fick till och med frågan igår om jag ville dela upp tiden för blodprov till KUB en dag och övriga kontroller en annan. Vet inte riktigt vad som menas med övriga kontroller, men kändes definitivt onödigt att dela på dem. Provtagning fredag nästa vecka och KUB 15/4.
Dom brukar kolla järn, blodtryck och blodglukos.
Skönt ha ett datum för KUB. Här får BM skicka remiss för det och sen kommer tid från spec.mvc.
 
Allt såg fint ut på KUB, låg sannolikhet för kromosomavvikelser och inga synliga missbildningar. Jag är så glad!! 😍 Nu ska jag njuta av min graviditet och bara vara glad!

Har en liten fundering. Egentligen är jag i 11+5 idag, barnet var dock i 12+0. Så, hur göra i appen? Inte livsviktigt såklart, men eftersom jag har lite bråttom av naturen är jag hellre en dag före 😂.
 
Allt såg fint ut på KUB, låg sannolikhet för kromosomavvikelser och inga synliga missbildningar. Jag är så glad!! 😍 Nu ska jag njuta av min graviditet och bara vara glad!

Har en liten fundering. Egentligen är jag i 11+5 idag, barnet var dock i 12+0. Så, hur göra i appen? Inte livsviktigt såklart, men eftersom jag har lite bråttom av naturen är jag hellre en dag före 😂.
Jag skulle ändra i appen :). Ligger också hellre en dag före.
 
Allt såg fint ut på KUB, låg sannolikhet för kromosomavvikelser och inga synliga missbildningar. Jag är så glad!! 😍 Nu ska jag njuta av min graviditet och bara vara glad!

Har en liten fundering. Egentligen är jag i 11+5 idag, barnet var dock i 12+0. Så, hur göra i appen? Inte livsviktigt såklart, men eftersom jag har lite bråttom av naturen är jag hellre en dag före 😂.

Å, vad skönt! 😀 Jag är livrädd att min höga ålder automatiskt ska ge hög risk, men då vet jag att det inte behöver vara så.

Nu får du väl ändå lägga till dig på listan.😉
 
Dom brukar kolla järn, blodtryck och blodglukos.
Skönt ha ett datum för KUB. Här får BM skicka remiss för det och sen kommer tid från spec.mvc.

Det var jättesmidigt här, BM skickade remiss och bokade tid samtidigt. Samarbetar med en privat klinik, kanske beror på det..?
 
Å, vad skönt! 😀 Jag är livrädd att min höga ålder automatiskt ska ge hög risk, men då vet jag att det inte behöver vara så.

Nu får du väl ändå lägga till dig på listan.😉
Barnmorskan sa till mig att om man räknar enbart baserat på min ålder (38) är risken 1/100, men utefter blodprover, vikt, inga riskfaktorer som diabetes eller högt blodtryck och nackspalten korrigerades den nu till 1/1058 istället 😊. Hon var noga med att säga att jag inte kunde jämföra med någon annans siffror för att man mäter olika (fattade inte riktigt hur) i olika landsting. Hon sa också att det räcker med att jag kommer igång att risken är låg, fick inte reda på de exakta provsvaren från blodprovet. Lite synd eftersom jag tycker att det är rätt intressant ☺️.

Listan... 🙈. Nu vågar jag tro att det blir något, men hoppar nog ändå över listan. Det känns så konstigt att skriva ner det. Men 5 oktober är det dags! 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 021
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 078
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp