Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten, vad är det för app ni pratar om och vad har man den till..?
Det finns nog olika. Jag har en som heter Preglife, mest för att jag ska komma ihåg vilken vecka jag är i. 😊 Det står också hur många procent som är avklarade, vad som händer med bebisen, mig och tips för min partner. Den plockar också fram lite artiklar och poddtips som passar just nu 😊.
 
Idag har vi varit i GBG och gjort första ultraljudet hos barnmorskegruppen! 😍 gubben fick dock inte följa med in, utan agera chaufför då jag avskyr att köra i Göteborg. Det var så overkligt att få se den lilla vifta och hoppa på skärmen❤️ Men en sån lättnad att se att allt var bra. Jag behöll datumet för BF än så länge :)
 
Hej!
Jag kommer gärna in i denna tråden, har följt den ett tag men inte vågat mig in. Plussade i januari trots kopparspiral insatt så då var vi rätt chockade.. Jag tar lärarexamen i juni och hade tänkt jobba i höst men så blir det inte. :grin: Så igår var vi på KUB ultraljudet och fick se en liten bebis med ett fint hjärta och som rörde sig för fullt, riktigt härligt! BF är den 1/10. :heart

Så roligt för @Monkie och @Poison-heart att allt såg bra för er också!
 
Hej!
Jag kommer gärna in i denna tråden, har följt den ett tag men inte vågat mig in. Plussade i januari trots kopparspiral insatt så då var vi rätt chockade.. Jag tar lärarexamen i juni och hade tänkt jobba i höst men så blir det inte. :grin: Så igår var vi på KUB ultraljudet och fick se en liten bebis med ett fint hjärta och som rörde sig för fullt, riktigt härligt! BF är den 1/10. :heart

Så roligt för @Monkie och @Poison-heart att allt såg bra för er också!
Så roligt! Grattis till bebis och bra resultat på KUB 😍
 
Hej!
Jag kommer gärna in i denna tråden, har följt den ett tag men inte vågat mig in. Plussade i januari trots kopparspiral insatt så då var vi rätt chockade.. Jag tar lärarexamen i juni och hade tänkt jobba i höst men så blir det inte. :grin: Så igår var vi på KUB ultraljudet och fick se en liten bebis med ett fint hjärta och som rörde sig för fullt, riktigt härligt! BF är den 1/10. :heart

Så roligt för @Monkie och @Poison-heart att allt såg bra för er också!
Grattis! 😍
 
Hej!
Jag kommer gärna in i denna tråden, har följt den ett tag men inte vågat mig in. Plussade i januari trots kopparspiral insatt så då var vi rätt chockade.. Jag tar lärarexamen i juni och hade tänkt jobba i höst men så blir det inte. :grin: Så igår var vi på KUB ultraljudet och fick se en liten bebis med ett fint hjärta och som rörde sig för fullt, riktigt härligt! BF är den 1/10. :heart

Så roligt för @Monkie och @Poison-heart att allt såg bra för er också!
Grattis! Men, oj, trodde kopparspiral var typ det säkraste preventivmedlet som finns 😳 Skönt att det såg bra ut på KUB
 
Så roligt! Grattis till bebis och bra resultat på KUB 😍
Grattis! Men, oj, trodde kopparspiral var typ det säkraste preventivmedlet som finns 😳 Skönt att det såg bra ut på KUB

Tack alla! ☺

Ja, @KarinStarfighter det trodde vi också... Haha! Men 100% säkert är inget preventivmedel och som min barnmorska sa, någon ska ju vara del av den statistiken.. 😅

Och grattis till @hemlig till fint resultat på vul! 🌸
 
Hej!
Jag kommer gärna in i denna tråden, har följt den ett tag men inte vågat mig in. Plussade i januari trots kopparspiral insatt så då var vi rätt chockade.. Jag tar lärarexamen i juni och hade tänkt jobba i höst men så blir det inte. :grin: Så igår var vi på KUB ultraljudet och fick se en liten bebis med ett fint hjärta och som rörde sig för fullt, riktigt härligt! BF är den 1/10. :heart

Så roligt för @Monkie och @Poison-heart att allt såg bra för er också!

Grattis! Och välkommen till tråden. 😊
 
Var inne på en barnbutik idag lite spontant och kikade lite på syskonvagn. Har tänkt mig en Emmaljunga och deras nya NXT twin var ju bara 😍😍 stor och rymlig sittdel för blivande storebror och massa finesser. Fick ett visst habegär :angel: men 13 000 för en ny vagn... hur länge kommer storebror vilja åka vagn? Hur tänker ni andra med syskon som är nära i ålder?
 
Var inne på en barnbutik idag lite spontant och kikade lite på syskonvagn. Har tänkt mig en Emmaljunga och deras nya NXT twin var ju bara 😍😍 stor och rymlig sittdel för blivande storebror och massa finesser. Fick ett visst habegär :angel: men 13 000 för en ny vagn... hur länge kommer storebror vilja åka vagn? Hur tänker ni andra med syskon som är nära i ålder?
Sonen kommer vara drygt 2,5 år när liten kommer. Vi tänker att han kanske klarar sig med stå/sittbräda på vagnen. Vi har inte tittat på syskonvagn än i alla fall.
 
Var inne på en barnbutik idag lite spontant och kikade lite på syskonvagn. Har tänkt mig en Emmaljunga och deras nya NXT twin var ju bara 😍😍 stor och rymlig sittdel för blivande storebror och massa finesser. Fick ett visst habegär :angel: men 13 000 för en ny vagn... hur länge kommer storebror vilja åka vagn? Hur tänker ni andra med syskon som är nära i ålder?

Vi har ju en double viking just nu. Är bara 18 månader mellan barn ett och två. Har också en city jogger city premier som singelvagn men lutar mot att byta den mot en Emmaljunga.

Kommer vara 3 år 10 månader samt 2 år nästan 4 månader mellan bebis och de två äldre :o
 
Vi kommer ju få 18 mån mellan 1an och nya bebisen så kommer absolut behöva köpa en syskonvagn, men vi har en fin Buffalo nu som jag gillar jättemycket så tänker att vi ska köpa en begagnad vagn och ha något år och sedan sälja när storebror inte behöver vagn längre. Vi behåller Buffalon under tiden
 
Var inne på en barnbutik idag lite spontant och kikade lite på syskonvagn. Har tänkt mig en Emmaljunga och deras nya NXT twin var ju bara 😍😍 stor och rymlig sittdel för blivande storebror och massa finesser. Fick ett visst habegär :angel: men 13 000 för en ny vagn... hur länge kommer storebror vilja åka vagn? Hur tänker ni andra med syskon som är nära i ålder?

Vi kör på ståbräda till och börja med och får skaffa syskonvagn senare när vi vet om behovet finns. Dottern fyller 3 år (nästa år, februari) beräknad med syskonet i november så vet inte hur mycket dottern fortfarande kommer vilja åka vagn då. Blir ju 2 år och 9 mån emellan
 
Ni som har koll på barnvagnar... Jag har inte ägt en på 15 år så om ni har några tankar om vad vi behöver vore det tacksamt!
Vi bor nära stranden och skogsstigar med rötter. Vi åker aldrig kollektivt och kommer ha ett rätt litet bagageutrymme. Jag vet inte riktigt om man alls kan köra på stranden? Nu när jag har kikat på vad folk har för vagnar ser jag att de flesta har två mindre hjul i fram, vilket känns ganska opassande för lite mer offroad? Lillen kommer i början av oktober och framåt sommaren gissar jag att man kan skaffa en lite mer sittaktig vagn (?) som man då också gärna ska kunna använda på stranden. Vagnen behöver ändå kunna köras i terräng med lite rötter och så.
Alternativt får jag parkera kärran och bära på stranden. Kanske lite tidigt att planera egentligen, men det känns som att jag vill unna mig att gotta ner mig lite i drömmar nu 😊
 
Ni som har koll på barnvagnar... Jag har inte ägt en på 15 år så om ni har några tankar om vad vi behöver vore det tacksamt!
Vi bor nära stranden och skogsstigar med rötter. Vi åker aldrig kollektivt och kommer ha ett rätt litet bagageutrymme. Jag vet inte riktigt om man alls kan köra på stranden? Nu när jag har kikat på vad folk har för vagnar ser jag att de flesta har två mindre hjul i fram, vilket känns ganska opassande för lite mer offroad? Lillen kommer i början av oktober och framåt sommaren gissar jag att man kan skaffa en lite mer sittaktig vagn (?) som man då också gärna ska kunna använda på stranden. Vagnen behöver ändå kunna köras i terräng med lite rötter och så.
Alternativt får jag parkera kärran och bära på stranden. Kanske lite tidigt att planera egentligen, men det känns som att jag vill unna mig att gotta ner mig lite i drömmar nu 😊
Jag är överlyckligt förtjust i min bugaboo buffalo.
Den har lite större hjul fram än "vanliga" liknande vagnar och jag upplever den extremt lättkörd oavsett underlag. Vi har haft med den till thailand och kört på stranden (då baklänges pga extremt djup sand bitvis) samt kört mycket skog och grusvägar hemmavid då vi bor precis intill skogen.

Det är en vagn där du får med både liggdel (väldigt rymlig så man kan ha den länge) och sittdel. Sittdelen är vändbar så du kan ha barnet både mot dig och vänd från dig. Sittdelen har tre lägen - sittläge, viloläge och liggläge.
Har haft den sen dottern kom för snart 4 år sedan. Testade bugaboo donkey emellan då vi skulle fått syskon tidigare men det gick inte bra, men bytte tillbaka till en buffalo nu när vi väntade lillebror.
Extra roligt att man kan variera alla tygerna på vagnen :angel:
 
Jag är överlyckligt förtjust i min bugaboo buffalo.
Den har lite större hjul fram än "vanliga" liknande vagnar och jag upplever den extremt lättkörd oavsett underlag. Vi har haft med den till thailand och kört på stranden (då baklänges pga extremt djup sand bitvis) samt kört mycket skog och grusvägar hemmavid då vi bor precis intill skogen.

Det är en vagn där du får med både liggdel (väldigt rymlig så man kan ha den länge) och sittdel. Sittdelen är vändbar så du kan ha barnet både mot dig och vänd från dig. Sittdelen har tre lägen - sittläge, viloläge och liggläge.
Har haft den sen dottern kom för snart 4 år sedan. Testade bugaboo donkey emellan då vi skulle fått syskon tidigare men det gick inte bra, men bytte tillbaka till en buffalo nu när vi väntade lillebror.
Extra roligt att man kan variera alla tygerna på vagnen :angel:
Den har precis sådana hjul som jag trodde var lite sämre för skogskörning! 😬 Men ser att de även skrivit i beskrivningen att den tål tuff körning. Jag tyckte liggdelen var fin också!! Sittdelen var kanske lite mer modern än vad jag föreställt mig. Jag har verkligen dålig koll. Men jättebra att få tips om specifika modeller! Trots att du beskriver den som stor ser den rätt smidig ut ändå?
 
Trodde det skulle vara lättare när vi redan har sonen, men lika orolig förlora denna lilla med.
Lyckades smyg-kolla med ultraljudet på jobbet och 99,9% säker att jag såg det lilla hjärtat slå :love: . (Aningen stressad att nån skulle kliva in i rummet :o :p). Känns genast bättre. För såklart har jag ju inte mått särskilt illa igår eller idag, men säger man inte spökveckorna kan komma runt v.8-10 (8+4 idag)?

Min förhoppning är att våga berätta för min mamma i påsk. Sambon kunde inte hålla tyst så hans sida vet redan...

Vänner berättar vi nog för tidigast efter RUL helst.

Och om nån på buke känner mig IRL så får ni hålla tyst ;)
 
Den har precis sådana hjul som jag trodde var lite sämre för skogskörning! 😬 Men ser att de även skrivit i beskrivningen att den tål tuff körning. Jag tyckte liggdelen var fin också!! Sittdelen var kanske lite mer modern än vad jag föreställt mig. Jag har verkligen dålig koll. Men jättebra att få tips om specifika modeller! Trots att du beskriver den som stor ser den rätt smidig ut ändå?
Jag tycker den är ruskigt smidig. Lätt att fälla ihop och fälla upp, extremt lättkörd. Kör vagnen med liggdel samt ståbräda med dottern på som vägen 17kg med en hand 🙌🏻😁
Den tar lite större plats i bilen än vad som är optimalt (har trång baklucka) men skulle inte byta bort den för allt i världen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 027
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 086
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp