Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis alla!!! 😍

Egentligen vet jag inte om jag vågar hoppa in här eftersom allt kan hända :nailbiting:. Är lugn i vanliga fall men inte nu! Jag har plussat efter att försökt sedan 2015, känns smått overkligt! Har tid på mödravården för hälsosamtal nästa vecka och 28/2 tidigt ultraljud på IVF-kliniken.

Har ganska dålig koll på hur man egentligen räknar, nån som vet? Äggplock och befruktning var 15 januari, återföring den 17;e med två embryon. Plussade 27 januari.
Gissar själv att jag är i vecka 4 nu ( 4+6).

Jag väntar med att lägga in mig på listan tills efter ultraljudet 😊

Grattis! Vad härligt med plus efter så lång väntan :love: :love: förstår att det måste kännas nervöst men hoppas verkligen att allt går vägen!
Jag har ingen aning om hur man räknar när det gäller IVF, om man tänker hur man uppskattar från sista mens så motsvarande bli typ 2 v före befruktning nånting kanske?
 
Har ni läst att Livsmedelsverket sänkt rekommendationerna på hur mycket koffein man bör få i sig som gravid? Nu 200 mg per dag, tidigare 300 mg. Jag dricker inte kaffe men tar en halv koffeintablett om dagen, 50 mg, plus någon kopp te om dagen. Lite cola på helgen. Hur noga är ni med att följa sånna här rekommendationer?

Hörde också nåt om det. Jag dricker inte kaffe i vanliga fall så min vanliga dagsdos är väl ungefär 1-2 koppar te och kanske lite cola nån gång ibland. Har därför inte tänkt så mycket på det, tänker mest att jag inte ökar den nu😊 annars är jag nog rätt noga med att följa rekommendationer, man vågar inte chansa liksom.
 
September

5 Eli, 32 år, andra barnet
13 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
16 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
 
Grattis! Vad härligt med plus efter så lång väntan :love: :love: förstår att det måste kännas nervöst men hoppas verkligen att allt går vägen!
Jag har ingen aning om hur man räknar när det gäller IVF, om man tänker hur man uppskattar från sista mens så motsvarande bli typ 2 v före befruktning nånting kanske?
Tack! 😍 Jag har läst att man räknar äggplockningsdagen som 2+0, det är samma dag som befruktningen skett. Den befruktningen är väldigt säkert daterad eftersom den skett i labbet 😊. Sen borde det "bara" vara att räkna en vecka i taget därifrån. Men inte riktigt säker!

Har inte heller fattat om vecka 4+6 = vecka 5? Och om då vecka 5+1 räknas som vecka 6 🤔 Haha, förvirrande! Säger ni att ni är i vecka 4 eller 5 i ovanstående exempel?
 
Tack! 😍 Jag har läst att man räknar äggplockningsdagen som 2+0, det är samma dag som befruktningen skett. Den befruktningen är väldigt säkert daterad eftersom den skett i labbet 😊. Sen borde det "bara" vara att räkna en vecka i taget därifrån. Men inte riktigt säker!

Har inte heller fattat om vecka 4+6 = vecka 5? Och om då vecka 5+1 räknas som vecka 6 🤔 Haha, förvirrande! Säger ni att ni är i vecka 4 eller 5 i ovanstående exempel?
Alltså, är du 5+1 är du ju fem fulla veckor men inne i sjätte veckan.
 
Grattis alla!!! 😍

Egentligen vet jag inte om jag vågar hoppa in här eftersom allt kan hända :nailbiting:. Är lugn i vanliga fall men inte nu! Jag har plussat efter att försökt sedan 2015, känns smått overkligt! Har tid på mödravården för hälsosamtal nästa vecka och 28/2 tidigt ultraljud på IVF-kliniken.

Har ganska dålig koll på hur man egentligen räknar, nån som vet? Äggplock och befruktning var 15 januari, återföring den 17;e med två embryon. Plussade 27 januari.
Gissar själv att jag är i vecka 4 nu ( 4+6).

Jag väntar med att lägga in mig på listan tills efter ultraljudet 😊

Stort grattis! Fantastiskt! :bump:
 
Alltså, är du 5+1 är du ju fem fulla veckor men inne i sjätte veckan.
Känner mig jättetrög! Enligt mina beräkningar har jag tänkt att jag går in i vecka 5 imorgon, tre fulla veckor efter ÄP... men får inte ihop att jag dagen efter =5+1redan vara inne i vecka 6? Jag tankevurpar nog nånstans 🙈
 
Känner mig jättetrög! Enligt mina beräkningar har jag tänkt att jag går in i vecka 5 imorgon, tre fulla veckor efter ÄP... men får inte ihop att jag dagen efter =5+1redan vara inne i vecka 6? Jag tankevurpar nog nånstans 🙈
Ja men det är väldigt enkelt ju. Då du har avverkat exakt fem veckor är du ju inne på den sjätte, inte sant?

Om du ätit fem kex och tar en bit av ännu ett, så är det ju ditt sjätte, eller hur?
 
Ja men det är väldigt enkelt ju. Då du har avverkat exakt fem veckor är du ju inne på den sjätte, inte sant?

Om du ätit fem kex och tar en bit av ännu ett, så är det ju ditt sjätte, eller hur?
Tycker också det är förvirrande med veckorna men det där var ju en jättebra förklaring:) men blir ändå snurrig för i typ alla appar så räknas ju t ex 5+3 som v 6 men har för mig att i vården säger de v 5 så man snurrar ju ihop det hela tiden🙈
 
@Monkie - du räknar att du är 2+ antal dagar embryot(embryona) är vid insättning. Sen räkna man vidare från det.
Vården räknar bara hela veckor, dvs de säger att du är i v.5 om du är 5+.
 
@Monkie - du räknar att du är 2+ antal dagar embryot(embryona) är vid insättning. Sen räkna man vidare från det.
Vården räknar bara hela veckor, dvs de säger att du är i v.5 om du är 5+.
Eh... Tror jag fattar varför jag är lite förvirrad! Man är ju i typ vecka 4 och 6 nästan samtidigt, 😂

Inte ett enda symptom än, det blir nästan skönt när något känns!
 
Jag har frusit otroligt mycket senaste veckan, nån mer som gör det? Sover i heltäckande pyjamas och dubbla täcken, sitter med tjocka kläder och dubbla filtar hemma, sambon har shorts och t-shirt 😂. Annars mår jag som vanligt, men mer trött vilket också skulle kunna bero på att jag oroar mig lite för mycket. Är vanligtvis chill, men nu är jag för hispig för mitt eget bästa 😬 Har oro för missfall, då min ålder är en riskfaktor i sig.

Vecka 5+2 nu, det går väldigt sakta det här!

Det hade varit så skönt att få veta om det finns noll, en eller två därinne.

Hur mår ni? 😊
 
Jag har frusit otroligt mycket senaste veckan, nån mer som gör det? Sover i heltäckande pyjamas och dubbla täcken, sitter med tjocka kläder och dubbla filtar hemma, sambon har shorts och t-shirt 😂. Annars mår jag som vanligt, men mer trött vilket också skulle kunna bero på att jag oroar mig lite för mycket. Är vanligtvis chill, men nu är jag för hispig för mitt eget bästa 😬 Har oro för missfall, då min ålder är en riskfaktor i sig.

Vecka 5+2 nu, det går väldigt sakta det här!

Det hade varit så skönt att få veta om det finns noll, en eller två därinne.

Hur mår ni? 😊
Jag varvar mellan att vara frusen och varm 🙄 på nätterna är jag jättevarm men kvällarna ofta frusen. Får inte riktigt ihop det :rofl:
Annars känner jag mig ganska ”ogravid”. Har lite ont av lukter. Förstår oron för missfall. Den finns där vare sig man vill eller inte. Jag ska t BM på måndag och kolla upp möjligheten att tigga till sig ett tidigt UL. Det hade känts så skönt.
 
Jag har frusit otroligt mycket senaste veckan, nån mer som gör det? Sover i heltäckande pyjamas och dubbla täcken, sitter med tjocka kläder och dubbla filtar hemma, sambon har shorts och t-shirt 😂. Annars mår jag som vanligt, men mer trött vilket också skulle kunna bero på att jag oroar mig lite för mycket. Är vanligtvis chill, men nu är jag för hispig för mitt eget bästa 😬 Har oro för missfall, då min ålder är en riskfaktor i sig.

Vecka 5+2 nu, det går väldigt sakta det här!

Det hade varit så skönt att få veta om det finns noll, en eller två därinne.

Hur mår ni? 😊

Jag frös också otroligt mycket första veckorna, jättemärkligt symtom som jag inte var med om förra gången vad jag minns :confused: Och den där oron. Så himla jobbig.

Jag mår helt okej. Är i vecka 9+5. Kräks varje morgon. Nu försöker jag inte ens skynda mig att äta frukost för att stävja det. Slutar ändå med att jag får äta frukost 2 gånger. Nu väntar jag tills jag kräkts sen äter jag :p Inskrivning hos barnmorskan på måndag och då ska vi boka tidigt ultraljud :bump:
 
Jag varvar mellan att vara frusen och varm 🙄 på nätterna är jag jättevarm men kvällarna ofta frusen. Får inte riktigt ihop det :rofl:
Annars känner jag mig ganska ”ogravid”. Har lite ont av lukter. Förstår oron för missfall. Den finns där vare sig man vill eller inte. Jag ska t BM på måndag och kolla upp möjligheten att tigga till sig ett tidigt UL. Det hade känts så skönt.
Förstår oron. Jag ska göra ett tidigt på grund av IVF, den 28: e. Känns som en evighet dit. Vågar inte vara riktigt glad ännu.

Jag har dammsugit nätet och läst att man kan få ett tidigt ul om oron påverkar.

Är det hälsosamtal du ska på? Jag ska på det på tisdag 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 077
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp