Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är alltid lättare att säga ifrån till sin egen mamma, det hade jag kunnat gjort lättare..

Min tonåring och jag har tittat lite på bebiskläder tillsammans, hon är förvånad över att alla bebiskläder är så söta. Hon vill att den lilla ska ha revor på låren och magtröja :rofl:. Svärmor är inne på brunt och 80-tal och min egen mor gillar rosa och spets. Sambon letar efter vadarbyxor för väldigt små barn. Blir en spännande garderob :D.
Här tycker vi hyfsat lika om vad bebis ska ha på sig i alla fall. Men tror sambon vill ha mer "flickigt" (rosa, klänningar) än vad jag i nuläget vill :p.
 
Samma här 😅 kläderna sonen har på förskolan ska vi inte tala om... dom är fulla i diverse matfläckar, målarfärger mm som inte alltid går bort i tvätten. Vi har fått mycket urväxta kläder av en vän (med bra smak 😂) och dom är perfekta att ha på förskolan 😊
Perfekt ju!

Mamma har berättat att jag fick gå till förskolan i nattlinne med skärp i midjan ibland för hon inte hann med att köpa/laga/tvätta, jag var som en liten jordgris tydligen.

Apropå fläckar, har köpt lite klädpaket där ett fint plagg hade en fläck (frukt?). Är det kört att få bort, tro? Vad använder man för borttagning till barnkläder nu för tiden egentligen?
 
Jag tror inte att jag kommer våga låna något. Mina barn var ganska bra på att kladda ner grejer och skapa fläckar som inte gick att få bort 🙈
Nej, inte kanske inte kläder från när de börjat äta osv men typ tossor att ha i vagnen eller extra pyjamasar i strl 50 som man ändå kanske bara har ett par veckor.
 
Perfekt ju!

Mamma har berättat att jag fick gå till förskolan i nattlinne med skärp i midjan ibland för hon inte hann med att köpa/laga/tvätta, jag var som en liten jordgris tydligen.

Apropå fläckar, har köpt lite klädpaket där ett fint plagg hade en fläck (frukt?). Är det kört att få bort, tro? Vad använder man för borttagning till barnkläder nu för tiden egentligen?

Lägg ut den i solen!
 
Perfekt ju!

Mamma har berättat att jag fick gå till förskolan i nattlinne med skärp i midjan ibland för hon inte hann med att köpa/laga/tvätta, jag var som en liten jordgris tydligen.

Apropå fläckar, har köpt lite klädpaket där ett fint plagg hade en fläck (frukt?). Är det kört att få bort, tro? Vad använder man för borttagning till barnkläder nu för tiden egentligen?
Jag har tagit vanlig fläckborttagning och sen tvättat en gång extra.
 
Perfekt ju!

Mamma har berättat att jag fick gå till förskolan i nattlinne med skärp i midjan ibland för hon inte hann med att köpa/laga/tvätta, jag var som en liten jordgris tydligen.

Apropå fläckar, har köpt lite klädpaket där ett fint plagg hade en fläck (frukt?). Är det kört att få bort, tro? Vad använder man för borttagning till barnkläder nu för tiden egentligen?

Galltvål tar bort det mesta annars :up:
 
Vi fick massor av gamla ärvda kläder när dottern kom, en del användes (någon söt mössa, hemstickade strumpor osv) Men annat har jag bara lagt undan :angel: Sambons farmor stickar mycket så vi har fått mycket nytt hon stickat också. Ärvda kläder från kusinerna (vi har inte samma klädsmak till barnen) men använts som extrakläder.

Jag har faktiskt sålt av det mesta från när dottern var liten. Ångrar några fina plagg såhär i efterhand, men var aldrig hundra att vi skulle ha fler barn då. Dock sparade jag det hemstickade.
 
Eftersom var pojk är så liten fortfarande (16 mån) så har jag kvar massa kläder från honom. Har inte sålt nått. Tänkte köpa nåt nytt set i strl 50 för det hade vi för lite av sist men annars får den nya bebin ärva från honom. Vet inte varför men har ingen lust till att köpa nya kläder till syskonet denna gång. Sambon har inte så mycket åsikter om vad bebin ska ha så jag jag har fria händer att styla. Men vi båda gillar könsneutrala kläder både neutrala och såna med mer färg. Det viktigaste är att det är praktiskt 👍🏻
 
Jag har fått massa små märkliga bristningar framförallt runt knäna ☹️
IMG_20200706_192250.jpg
Har hafr en liten på benet förut, men dessa är ganska många. Nån som fått samma? Kan man göra nåt åt det? Kommer de försvinna efter graviditeten, tro?
 
Det ser ut som åderbråck.
Jag fick ett på smalbenet när jag var gravid och det försvann till typ 90% sen.
Är inte åderbråck lite tjockare och brukar sitta under knänivå? När jag googlar så ser åderbråck liksom ut som kärlen korvar sig. Mina är platta, men det kanske beror på vilka kärl som drabbats 🤔
 
Jag har fått massa små märkliga bristningar framförallt runt knäna ☹
Visa bifogad fil 53825
Har hafr en liten på benet förut, men dessa är ganska många. Nån som fått samma? Kan man göra nåt åt det? Kommer de försvinna efter graviditeten, tro?

Jag har fått samma, på ungefär samma ställe. Mer på ena benet dessutom. Jag hoppas att det bleknar sen men har absolut ingen aning. :p
 
Är inte åderbråck lite tjockare och brukar sitta under knänivå? När jag googlar så ser åderbråck liksom ut som kärlen korvar sig. Mina är platta, men det kanske beror på vilka kärl som drabbats 🤔

skulle också säga åderbråck. Tror de ser ut sådär som ”färska”
 
Jag har fått massa små märkliga bristningar framförallt runt knäna ☹
Visa bifogad fil 53825
Har hafr en liten på benet förut, men dessa är ganska många. Nån som fått samma? Kan man göra nåt åt det? Kommer de försvinna efter graviditeten, tro?
Mina åderbråck är mycket värre, det är som hels blodådern hoppat ut liksom så man kan känna dom med fingret. Förra graviditeten försvann dom iaf efter förlossningen.
 
Oj hjälp! Då får det bli stödstrumpor idag.

Tycker det allmänt börjar kännas jobbigt och ansträngt i kroppen nu med graviditeten.
 
Ja inte är det konstigt att man är trött och håglös. Hb nere på 103 TROTS att jag äter järn :crazy:

fick i alla fall övertalat att kolla upp mina ferritinvärden (järndepåer) då jag vet att de varit låga tidigare.
 
BM igår. Vet inte om jag blev så mycket lugnare, men bebis hjärta lät bra och magen var precis mitt på kurvan.
Nu väntar spec.mvc i v.28, sen bm igen v.29.
 
Också varit till BM. Extra mätning av magen pga stort magmått. Magen har vuxit 1 cm på 2 veckor och det tyckte hon inte var oroväckande alls. Började strax över mittenkurvan och ligger nu mitt på översta kurvan. Eftersom det inte var min ordinarie BM som mätte nu lämnade hon till honom att bestämma på måndag om jag ska bokas för TUL, men det trodde hon inte.

På måndag börjar jag jobba igen efter semestern. Var upp på jobbet en sväng idag för att kolla läget och där var det väldigt lugnt. Kändes skönt att veta att man nog inte behöver stressa ihjäl sig sista veckorna innan jag går hem. Får väl se om jag orkar jobba 5 veckor till som planerat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 052
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp