Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in i tråden! Är i vecka 10 nu, oplanerad graviditet, jag har ett barn sen tidigare som är 20 år :D två bonusbarn 21 och 19 år, min sambo och jag var nöjda Med det och har varit tillsammans i över 15 år och bott ihop sen -09.
Men så blev jag oväntat gravid och tänkte göra abort men så började tankarna... och då bestämde vi oss för att behålla 🤩 nu är jag så lycklig.
Är 41 år men känner mig ju egentligen hur ung som helst :D
Kubtest 24/5, så vi försöker hålla tyst tills dess vilket är svårt :angel:
 
Hoppar in i tråden! Är i vecka 10 nu, oplanerad graviditet, jag har ett barn sen tidigare som är 20 år :D två bonusbarn 21 och 19 år, min sambo och jag var nöjda Med det och har varit tillsammans i över 15 år och bott ihop sen -09.
Men så blev jag oväntat gravid och tänkte göra abort men så började tankarna... och då bestämde vi oss för att behålla 🤩 nu är jag så lycklig.
Är 41 år men känner mig ju egentligen hur ung som helst :D
Kubtest 24/5, så vi försöker hålla tyst tills dess vilket är svårt :angel:
Grattis och välkommen till tråden!
 
Jag får barn om en månad, men vi har inte berättat för så många alls. Umgänget är ju starkt begränsat av Corona, såklart att familj, närmare vänner och några på jobbet vet. Men det är förhållandevis få :D
Har sista veckan mött två personer på promenad, både har sett förvånade ut när de fått reda på att vi ska få barn snart. Så jag är uppenbarligen inte så tjock och klumpig som jag känner mig! Det är inget vi försökt hålla hemligt utan det har bara blivit så.
 
Åh, vad jobbigt det måste ha varit.
Jag hoppas att vi landar i att det inte är någonting, alternativt att det är ett lättfixat bråck med en graviditet som kan flyta på med en lätt operation som åtgärd när hen är född. ❤️
Hoppas på bra besked kommande veckan. Börjar bli långt gången så en eventuell abort känns ju jobbigare och jobbigare...

Tänk inte på min resa, det var inte tanken med mitt inlägg. Han blev friskförklarad när han var 6 dagar, och i år fyller han 17.

Utan jag skrev med det för att jag har full förståelse för att du kanske inte riktigt själv vet vad som sker, samt att det inte behöver vara ett så allvarligt fel som de tror :heart
 
Hoppar in i tråden! Är i vecka 10 nu, oplanerad graviditet, jag har ett barn sen tidigare som är 20 år :D två bonusbarn 21 och 19 år, min sambo och jag var nöjda Med det och har varit tillsammans i över 15 år och bott ihop sen -09.
Men så blev jag oväntat gravid och tänkte göra abort men så började tankarna... och då bestämde vi oss för att behålla 🤩 nu är jag så lycklig.
Är 41 år men känner mig ju egentligen hur ung som helst :D
Kubtest 24/5, så vi försöker hålla tyst tills dess vilket är svårt :angel:

Välkommen till tråden, läste din tråd med funderingar men svarade inte i den då jag var anonym då.

Min äldsta son fyller 17 år i år, så du och jag är väl de mest störst åldersskillnad på det äldsta och yngsta barnet :D
 
JAA! Äntligen har illamåendet släppt sitt hårda tag så jag kan ändra min kost till lite nyttigare alternativ samt öka min träning :D Innan graviditeten gjorde jag vanliga armhävningar, igår provade jag för första gången på armhävningar på knä då det sägs vara mer skonsamt för den gravida kroppen. Som mest orkade jag 4 st i rad, för det var så tungt :rofl:

Saknar dock att gå promenader, men har inte vågat sen jag fick såna onda sammandragningar. Men tänkte faktiskt testa att gå en km och se om kroppen vill gå med på. Så sjukt egentligen eftersom jag sprang mellan 5- 10 km i veckan före min graviditet (bortsett när det var snö), och nu vill inte min kropp ens gå korta promenader :meh:
 
Lite inlägg på inlägg, men kan berätta att kroppen tyckte att det var helt okej att gå 1 km så jag börjar helt enkelt där och utökar allt eftersom precis som jag gör med styrketräningen under graviditeten :D


@Eloise Hämtade in posten idag, och wow vad fin bodyn var :love::love: Återigen tack!
 
Lite inlägg på inlägg, men kan berätta att kroppen tyckte att det var helt okej att gå 1 km så jag börjar helt enkelt där och utökar allt eftersom precis som jag gör med styrketräningen under graviditeten :D


@Eloise Hämtade in posten idag, och wow vad fin bodyn var :love::love: Återigen tack!

Vad skönt! Det är nog smart att börja så smått och långsamt utöka om det går bra. Hoppas sammandragningarna håller sig borta!
 
Är så seg väntan till kub tycker jag, tiden som annars går så fort står still :angel:
En sak som oroar mig lite, jag minns inte exakt när min sista mens var, så gissade lite hos BM. Och då kom vi fram till bf 1/12.
Men nu när jag tänkt så var det nog tidigare än så, och då blir bf en vecka tidigare. Med tanke på kub testet som är planerat till vecka 14, så blir ju det i vecka 15 såfall egentligen? Kan det spela någon roll?
 
Är så seg väntan till kub tycker jag, tiden som annars går så fort står still :angel:
En sak som oroar mig lite, jag minns inte exakt när min sista mens var, så gissade lite hos BM. Och då kom vi fram till bf 1/12.
Men nu när jag tänkt så var det nog tidigare än så, och då blir bf en vecka tidigare. Med tanke på kub testet som är planerat till vecka 14, så blir ju det i vecka 15 såfall egentligen? Kan det spela någon roll?
Ja, kub kan göras fram till 13+6 (från 10+0 eller nåt). Har att göra med själva nackspalten.
Så om jag var du skulle jag ringa bm och säga det, så de kan göra ett VUL för att bestämma graviditetslängd.
 
Lite inlägg på inlägg, men kan berätta att kroppen tyckte att det var helt okej att gå 1 km så jag börjar helt enkelt där och utökar allt eftersom precis som jag gör med styrketräningen under graviditeten :D


@Eloise Hämtade in posten idag, och wow vad fin bodyn var :love::love: Återigen tack!

Så roligt du tyckte om den 😍
 
Är så seg väntan till kub tycker jag, tiden som annars går så fort står still :angel:
En sak som oroar mig lite, jag minns inte exakt när min sista mens var, så gissade lite hos BM. Och då kom vi fram till bf 1/12.
Men nu när jag tänkt så var det nog tidigare än så, och då blir bf en vecka tidigare. Med tanke på kub testet som är planerat till vecka 14, så blir ju det i vecka 15 såfall egentligen? Kan det spela någon roll?

Ja, tiden är viktig för KUB då den görs fram till vecka 13+6 så mitt tips är att faktiskt försöka boka om den tiden. Säg till din barnmorska att du tror att din mens var tidigare än vad ni kommit fram till.
 
Ja, kub kan göras fram till 13+6 (från 10+0 eller nåt). Har att göra med själva nackspalten.
Så om jag var du skulle jag ringa bm och säga det, så de kan göra ett VUL för att bestämma graviditetslängd.
Ringde men telefontiden var ju slut men pratade in ett meddelande annars får jag ringa i morgon 🙂
 
Ja, tiden är viktig för KUB då den görs fram till vecka 13+6 så mitt tips är att faktiskt försöka boka om den tiden. Säg till din barnmorska att du tror att din mens var tidigare än vad ni kommit fram till.
Om jag räknar efter så är jag nog (om mitt senare mensdatum stämmer) vecka 13+5 datumet för ul, så känns ju lite tajt. Jag har ringt och pratat in ett meddelande så hoppas hon ringer upp idag
 
Om jag räknar efter så är jag nog (om mitt senare mensdatum stämmer) vecka 13+5 datumet för ul, så känns ju lite tajt. Jag har ringt och pratat in ett meddelande så hoppas hon ringer upp idag

Det handlar ju inte bara om datum för första dagen i senaste mensen utan också hur lång cykeln är. Barnmorskan brukar utgå från 28 dagar om man inte säkert vet annat. Men har du längre så är det ju lite mer marginal. Men jag hade också ringt och hört :)
 
Visst är det konstigt, jag blev gravid av misstag, tänkte göra abort men så ångrade vi oss och jag tänkte att vi kör liksom. Och helt plötsligt har det blivit det viktigaste av allt. Allt jag kan tänka på är den här bebisen :crazy: Men är väl kanske inte helt ovanligt att det blir så. Vill bara ha kub överstökat och att man förhoppningsvis kan sluta vara så orolig och bara njuta lite nu istället:)
 
Har ni gått ut med graviditeten för "alla"?

De viktigaste (familj och några nära vänner) har vetat om sen vecka 5 typ eftersom jag mått så extremt dåligt, har varit svårt att dölja. Nu när dottern vet så är det inte längre hemlighet men vi har inte heller gått ut med det på sociala medier eller så.
 
Jag har äntligen börjat må lite bättre, jag har kunnat sluta med ena medicinen och känner mig lite piggare, kommer börja jobba 50%. :) Eftermiddagar och kvällar är fortfarande inte alls roliga då jag är supertrött men förmiddagarna är ändå ok.
 
Vi är överens om ett tjejnamn :o Detta är stort, det har nämligen aldrig hänt att vi varit överens om ett namn förrän bebisen varit några timmar gammal. Med vår äldsta gemensamma son ratades mitt förslag, och med vår andra gemensamma barn så kom jag aldrig på något pojknamn så det fick bli min morfars tilltalsnamn. Barnens namn har aldrig känts bra för mig i början utan de har liksom fått växa in i sina namn. Så denna gång tänkte jag börja tidigt för att hitta namn som jag tycker om redan från födseln och som min man också tycker om såklart. Så nu har jag ca 20 veckor på mig att komma på ett pojknamn vilket är betydligt svårare :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
47 985
Senast: Human
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: monster1
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2
Svar
23
· Visningar
1 591
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!

Omröstningar

Tillbaka
Upp