Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är överens om ett tjejnamn :o Detta är stort, det har nämligen aldrig hänt att vi varit överens om ett namn förrän bebisen varit några timmar gammal. Med vår äldsta gemensamma son ratades mitt förslag, och med vår andra gemensamma barn så kom jag aldrig på något pojknamn så det fick bli min morfars tilltalsnamn. Barnens namn har aldrig känts bra för mig i början utan de har liksom fått växa in i sina namn. Så denna gång tänkte jag börja tidigt för att hitta namn som jag tycker om redan från födseln och som min man också tycker om såklart. Så nu har jag ca 20 veckor på mig att komma på ett pojknamn vilket är betydligt svårare :rofl:
Pojknamn känns supersvårt! Men det är ju 50/50 så kanske är det en bra idé att börja fundera, jag tror att vi kommer ha en del diskussioner :D
 
Pojknamn känns supersvårt! Men det är ju 50/50 så kanske är det en bra idé att börja fundera, jag tror att vi kommer ha en del diskussioner :D
Ja supersvårt med pojknamn. Men har ni några tankar om vad ni gillar för namn?
Om jag inte kom på några när jag väntade minste sonen trots att jag fick veta redan i vecka 25 att det var en pojke, varför skulle det gå bättre nu?
 
Vi är överens om ett tjejnamn :o Detta är stort, det har nämligen aldrig hänt att vi varit överens om ett namn förrän bebisen varit några timmar gammal. Med vår äldsta gemensamma son ratades mitt förslag, och med vår andra gemensamma barn så kom jag aldrig på något pojknamn så det fick bli min morfars tilltalsnamn. Barnens namn har aldrig känts bra för mig i början utan de har liksom fått växa in i sina namn. Så denna gång tänkte jag börja tidigt för att hitta namn som jag tycker om redan från födseln och som min man också tycker om såklart. Så nu har jag ca 20 veckor på mig att komma på ett pojknamn vilket är betydligt svårare :rofl:

Vi är också överens, åtminstone just nu 😬 Det här namnet har hängt med sen innan vi visste att första barnet var en pojk.

Tog lite mer än en månad att spika hans namn dock, och då grät jag i ett par dagar efter att papperna var inskickade 😂
Än idag kan jag ibland känna att ”tusan också, han kanske var en Gabriel ändå?!” 🙈
 
Här kommer lite depp tyvärr.
Ultraljud hos förlossningsläkare idag, och det gjorde väl oss bara mer förvirrade.

1/3 risk för "bara" bukväggsbråck, 1/3 risk för det i kombination med kromosomfel och 1/3 för bukväggsbråck med hjärtfel.

Det bästa alternativet är ju bukväggsbråck, men inte heller det är ju bra. Kejsarsnitt och sen operation av bebis, och vem fan vet om det blir bra? 💔😭

Moderkaksprov på torsdag för att kolla kromosomavvikelser. Sen får vi se...
 
Här kommer lite depp tyvärr.
Ultraljud hos förlossningsläkare idag, och det gjorde väl oss bara mer förvirrade.

1/3 risk för "bara" bukväggsbråck, 1/3 risk för det i kombination med kromosomfel och 1/3 för bukväggsbråck med hjärtfel.

Det bästa alternativet är ju bukväggsbråck, men inte heller det är ju bra. Kejsarsnitt och sen operation av bebis, och vem fan vet om det blir bra? 💔😭

Moderkaksprov på torsdag för att kolla kromosomavvikelser. Sen får vi se...

Har ni fått tid att prata med någon professionell om detta? Du får gärna ös ur dig tankar och funderingar här om det hjälper :heart
 
Har ni fått tid att prata med någon professionell om detta? Du får gärna ös ur dig tankar och funderingar här om det hjälper :heart

Nej, ingen tid än. Först moderkaksprov, och invänta svar på det antar jag.
Men alla alternativ är ju liksom dåliga, även om det finns mer eller mindre dåliga. Så svårt att veta hur en ska tänka...
 
Här kommer lite depp tyvärr.
Ultraljud hos förlossningsläkare idag, och det gjorde väl oss bara mer förvirrade.

1/3 risk för "bara" bukväggsbråck, 1/3 risk för det i kombination med kromosomfel och 1/3 för bukväggsbråck med hjärtfel.

Det bästa alternativet är ju bukväggsbråck, men inte heller det är ju bra. Kejsarsnitt och sen operation av bebis, och vem fan vet om det blir bra? 💔😭

Moderkaksprov på torsdag för att kolla kromosomavvikelser. Sen får vi se...
❤️❤️❤️
 
Ja supersvårt med pojknamn. Men har ni några tankar om vad ni gillar för namn?
Om jag inte kom på några när jag väntade minste sonen trots att jag fick veta redan i vecka 25 att det var en pojke, varför skulle det gå bättre nu?
Vi gillar ganska enkla okomplicerade namn. Dottern heter Klara. Vi har nog hyfsat samma smak men det finns dessvärre många namn som den ena säger nej till av olika anledningar :p
 
Här kommer lite depp tyvärr.
Ultraljud hos förlossningsläkare idag, och det gjorde väl oss bara mer förvirrade.

1/3 risk för "bara" bukväggsbråck, 1/3 risk för det i kombination med kromosomfel och 1/3 för bukväggsbråck med hjärtfel.

Det bästa alternativet är ju bukväggsbråck, men inte heller det är ju bra. Kejsarsnitt och sen operation av bebis, och vem fan vet om det blir bra? 💔😭

Moderkaksprov på torsdag för att kolla kromosomavvikelser. Sen får vi se...

Ju mer jag läser om det, desto mindre sugen blir jag på det här. Så jävla deppigt.
Det verkar ju gå att åtgärda - om det bara är bråcket. Men jag vill inte ligga flera veckor på sjukhus. Min man får ju säkert vara med, men vi har en inte helt okomplicerad hund som vi inte kan lämna hur som helst...

Sen kan ju allt hända vid en frisk graviditet också, såklart. Men...
Åh. Jävla piss. 😭💔
 
Nej, ingen tid än. Först moderkaksprov, och invänta svar på det antar jag.
Men alla alternativ är ju liksom dåliga, även om det finns mer eller mindre dåliga. Så svårt att veta hur en ska tänka...

Ni går igenom en tuff resa med ovisshet så det kan bli mycket tankar om allt :heart

Om moderkaksprover blir bra så antar jag att ni inte vet något konkret förrän vid födseln? Har gjort en liknande resa då det var tänkt att vår son skulle vårdas på neonatalen om han överlevde födseln, och därför blir jag så ledsen att se hur man som förälder ska tackla all info själv. Förhoppningsvis får ni bättre stöd efter torsdag ♥️
 
Vi gillar ganska enkla okomplicerade namn. Dottern heter Klara. Vi har nog hyfsat samma smak men det finns dessvärre många namn som den ena säger nej till av olika anledningar :p

Ni har ju ett spår iaf om hur ni tänker, på det kommer man långt i namnväg. Kul med en Klara, det har jag inte hört på någon så liten tjej på länge ☺️
 
Pratade med min BM i går och jag skulle ringa upp och tala med barnmorskorna som ska göra kubtestet. De har telefontid i dag 10-12 så ska ringa då :)
@Luris vad jobbigt för er, jag håller alla tummar och tår att du får bästa hjälpen och att det går bra :heart
 
Nej, ingen tid än. Först moderkaksprov, och invänta svar på det antar jag.
Men alla alternativ är ju liksom dåliga, även om det finns mer eller mindre dåliga. Så svårt att veta hur en ska tänka...

Ser man exakt vad som är fel genom moderkaksprovet eller är det "bara" för att se kromosomfel?
❤️
 
Ser man exakt vad som är fel genom moderkaksprovet eller är det "bara" för att se kromosomfel?
❤️

Bara kromosomfel. Resten får man ta senare...
Lutar åt att ta bort det nu, för jag känner att jag hellre genomgår en abort nu, än får reda eventuellt hjärtfel v.20 och måste avsluta då.

Att den är sjuk är det enda vi vet nu, sen hur allvarligt ligger lång fram i tiden att få veta. ❤️
 
Ni går igenom en tuff resa med ovisshet så det kan bli mycket tankar om allt :heart

Om moderkaksprover blir bra så antar jag att ni inte vet något konkret förrän vid födseln? Har gjort en liknande resa då det var tänkt att vår son skulle vårdas på neonatalen om han överlevde födseln, och därför blir jag så ledsen att se hur man som förälder ska tackla all info själv. Förhoppningsvis får ni bättre stöd efter torsdag ♥️

Jaa, efter torsdag verkar det som att vi kommer få någon att prata med för beslut hur vi vill gå vidare.
Ringt min barnmorskemottagning och hoppas kunna få prata med min ordinarie barnmorsa idag.
Känner att det enda vi kommer veta efter moderkaksprov är kromosomfel eller inte, och att det enbart kommer göra det lättare OM bebisen har kromosomfel. Om inte står vi och stampar på samma plats...
 
Jaa, efter torsdag verkar det som att vi kommer få någon att prata med för beslut hur vi vill gå vidare.
Ringt min barnmorskemottagning och hoppas kunna få prata med min ordinarie barnmorsa idag.
Känner att det enda vi kommer veta efter moderkaksprov är kromosomfel eller inte, och att det enbart kommer göra det lättare OM bebisen har kromosomfel. Om inte står vi och stampar på samma plats...

Vilken frustrerande situation :heart

Edit såg nu att du skrivit om det ovan :)
 
Vilken frustrerande situation :heart

Har de sagt något om vilken typ av hjärtfel som bråcket brukar höra samman med? Jag menar det finns ju väldigt många olika typer av hjärtfel. Eller är det först på RUL man kan se sånt mer kanske...

Sjukt frustrerande. Och nej, vet inte vilken typ av hjärtfel. Bara att 1/3 av bebisarna har hjärtfel...

Ingen munter läsning när man ser att folk hängt månader på sjukhus och fortfarande sondmatar flera år efteråt.
Shit alltså. Trodde verkligen allt skulle gå bra 🙈 Känner mig helt slut idag.
 
@Luris Jag är så ledsen för din skull att det har blivit så tufft :( ❤️ Hoppas att ni kan landa i ett beslut som känns okej oavsett hur det blir. Och att ni får någon att prata med ❤️
 
Sjukt frustrerande. Och nej, vet inte vilken typ av hjärtfel. Bara att 1/3 av bebisarna har hjärtfel...

Ingen munter läsning när man ser att folk hängt månader på sjukhus och fortfarande sondmatar flera år efteråt.
Shit alltså. Trodde verkligen allt skulle gå bra 🙈 Känner mig helt slut idag.

Såg att du skrivit om det sen ovan efter jag jag skrivit mitt inlägg. Förstår att du känner dig helt slut :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
45 814
Senast: Human
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 099
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 725
Senast: monster1
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
685
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp