Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte lagt in nåt alls till FK :p Förra föräldraledigheten sökte jag FP två månader i taget, konsekvent under hela ledigheten :D Ville känna efter hur många dagar jag tyckte att jag behövde.

Ett annat alternativ är ju såklart att söka mer på en gång och sedan ändra vid behov.

Ja jag gjorde samma, förutom när jag glömde :p

Den här gången kommer jag nog dessutom ta semester istället för fp när jag går hem innan bf och säkert första veckorna också. Så då lär det väl bli ännu mindre ordning på torpet :p
 
Haha, det är lugnt! Hade bara inte en tanke på att det kunde va en propp 😂
Och ja, väldigt skönt. Sälen - Falun är en bit 🙈
Hade du behövt åka ända till Falun? Mora har väl också akutmottagning? :) Visst, det är också en bit men inte fullt lika långt i alla fall!
(För övrigt fick jag mitt straff, drömde inatt att jag vaknade med en propp i benet :laugh:)
 
Hade du behövt åka ända till Falun? Mora har väl också akutmottagning? :) Visst, det är också en bit men inte fullt lika långt i alla fall!
(För övrigt fick jag mitt straff, drömde inatt att jag vaknade med en propp i benet :laugh:)

Mora har stängt nattetid tydligen 🤷 Stod att de öppnade 5.30 iaf 🙄😝

Nä men fy, vad knäppt 😂
 
Det gick bra. 1177 tyckte inte det lät varken som en propp eller akut, utan hon tyckte vi kunde gå och lägga oss (pust, ej sugen på nästan 2,5 timme i bil nu... 😝).

Försvinner det inte eller blir värre så tyckte hon jag skulle kolla det.

Skönt att ha snackat med någon iaf. Nu ska vi sova! 😁
Och tack för omtanken 🥰

Jag verkar ha en släng av detta:

https://www.1177.se/fragor--svar/nationellt/sjukdomar--besvar/vad-innebar-meralgia-paresthetica/

Brännande smärta på utsidan av ena låret, hugger ofta till just när jag reser mig t ex på bussen och känns sedan avdomnat ett tag. Det har blivit bättre på sistone och jag har ärligt talat inte kollat efter tydligare ådror eller så, men kanske var det något sådant?
 
Jag verkar ha en släng av detta:

https://www.1177.se/fragor--svar/nationellt/sjukdomar--besvar/vad-innebar-meralgia-paresthetica/

Brännande smärta på utsidan av ena låret, hugger ofta till just när jag reser mig t ex på bussen och känns sedan avdomnat ett tag. Det har blivit bättre på sistone och jag har ärligt talat inte kollat efter tydligare ådror eller så, men kanske var det något sådant?

Hm, ja kanske?
Haft mindre ont idag iaf så nu känns det bra igen. 🤷
 
Ska bli spännande att se om den här ungen tänker vända sig rätt eller inte. 🙄😂🙈
Vet att det är jättetidigt än och hej och hå, men har verkligen bara känt rörelser lååångt ner. Och på tillväxtultraljudet sist låg hon med rumpan ner, likaså hos barnmorskan. Så skulle tro att hon gjort det i princip hela tiden senaste veckorna 🙄

Nåja. Hon har ju tid på sig men verkar tycka att det är bekvämt att vara på det hållet 😝
 
Hur går det för er med namn?
Har ni enats redan?
Här är vi inte överens. Förra gången drog vi lapp. Kan nog bli lösningen denna gång med 😬 men vore roligt att vara överens!
 
Hur går det för er med namn?
Har ni enats redan?
Här är vi inte överens. Förra gången drog vi lapp. Kan nog bli lösningen denna gång med 😬 men vore roligt att vara överens!

Vi är hyfsat överens. Har varsitt favoritnamn, men båda kan tänka sig den andras. Makens favoritnamn är ett släktnamn på min sida (Elsa), vilket även min mormor som gick bort i somras hette (i andranamn) så det ligger mig varmt om hjärtat.
Jag har fastnat för Signe, som maken också börjat gilla mer och mer.

Får se vad det blir. Vi har iaf sagt att vi bestämmer oss först när hon är ute 😁
 
Hur går det för er med namn?
Har ni enats redan?
Här är vi inte överens. Förra gången drog vi lapp. Kan nog bli lösningen denna gång med 😬 men vore roligt att vara överens!
Vi har ca 20 namn på listan, har bara skrivit upp namn som båda gillar.
Vi har två namn som båda gillar lite extra/tror kommer passa men sen skiljer favoriseringen en del kring resten.
Kommer bestämma oss när hon är född för tycker det viktigaste är att hon passar i sitt namn.
 
Hur går det för er med namn?
Har ni enats redan?
Här är vi inte överens. Förra gången drog vi lapp. Kan nog bli lösningen denna gång med 😬 men vore roligt att vara överens!

Med tredje sonen kom jag aldrig på ett pojknamn så jag började kika namn tidigt i denna graviditet. Tjejnamn kom vi överens om tidigt och då vi fått bekräftat att det är en tjej så är namnet klart till 95%. För mig växer namnet för varje dag och det känns helt rätt för mig, min man vill veta med att bekräfta tills hon är född. Så det kommer att namnet bekräftas först vid födseln. För vem vet , det kanske ploppar upp ett helt annat namn.

Däremot är det redan bekräftat och klart vad hon ska heta i mellannamn vilket blir en förkortning på ett namn från båda sidor 😊
 
@BusBarro

Vi har varit överens om två namn sen innan vi fick veta att sonen var just en son. De hänger fortfarande kvar, sen får vi se om hon är en Lo eller Klara när hon väl kommer. Eller om hon är nånting helt annat.

Sonen skulle heta Gabriel men blev en August efter den fantastiska narkosläkaren 😂
 
Vi gör likadant som med dottern, vilket är att vi har en lista för brainstorming av namn där vi båda skriver in alla namn som skulle kunna vara aktuella. Bestämmer oss inte alls innan bebis är född. Sen börjar vi beta av listan och ta bort namn som inte båda tycker är bra. Sist hade vi fem namn kvar på slutet som vi diskuterade fram och tillbaka men det vi valde var vi väldigt överens om :)

Det är svårt med pojknamn tycker jag, men jag tror ändå att vi är ganska överens om vilken typ av namn vi vill ha. Jag tänker namn i stil med Anton, Emil, Ludvig. Typ.

För mig är det viktigt att inte tänka för mycket på namn innan bebisen är född, men jag vet att andra funkar precis tvärtom. Sist bestämde vi oss efter fem dagar, ändå hann folk bli otåliga :p
 
Vi gör likadant som med dottern, vilket är att vi har en lista för brainstorming av namn där vi båda skriver in alla namn som skulle kunna vara aktuella. Bestämmer oss inte alls innan bebis är född. Sen börjar vi beta av listan och ta bort namn som inte båda tycker är bra. Sist hade vi fem namn kvar på slutet som vi diskuterade fram och tillbaka men det vi valde var vi väldigt överens om :)

Det är svårt med pojknamn tycker jag, men jag tror ändå att vi är ganska överens om vilken typ av namn vi vill ha. Jag tänker namn i stil med Anton, Emil, Ludvig. Typ.

För mig är det viktigt att inte tänka för mycket på namn innan bebisen är född, men jag vet att andra funkar precis tvärtom. Sist bestämde vi oss efter fem dagar, ändå hann folk bli otåliga :p

Haha med dottern bestämde vi oss när hon var 6 veckor! Det var uppenbarligen helt olidligt för omgivningen 😅

Den här gången är målet att vara snabbare än så :p Vi har ett namn som är kvar från alternativen till första sonen som väl är huvudkandidat men vi har verkligen inte bestämt oss. Kommer nog också vänta till bebisen är född innan vi bestämmer oss helt.
 
Sista besöket hos barnmorskan innan lillasyster är beräknad är nu avklarat. Vad hände?! Är vi i mål snart? Är jag redo? 😱

SF-måttet hade planat ut lite på kurvan sen förra gången, hon är inte fixerad, men det spelar ju ingen roll för min del som ska snittas ändå.
Mitt järn har på två veckor gått från 88 till 110, så tacksam! Blir till att fortsätta med samma dos till nån vecka efter snittet så jag inte dippar igen efter det.
Två kiwi och en apelsin i kombination med två sideral och en natalben var uppenbarligen en mirakelkur för mig 🙏🏼
 
Sista besöket hos barnmorskan innan lillasyster är beräknad är nu avklarat. Vad hände?! Är vi i mål snart? Är jag redo? 😱

SF-måttet hade planat ut lite på kurvan sen förra gången, hon är inte fixerad, men det spelar ju ingen roll för min del som ska snittas ändå.
Mitt järn har på två veckor gått från 88 till 110, så tacksam! Blir till att fortsätta med samma dos till nån vecka efter snittet så jag inte dippar igen efter det.
Två kiwi och en apelsin i kombination med två sideral och en natalben var uppenbarligen en mirakelkur för mig 🙏🏼

Shit vad nära det är nu!! 🙈😍😁

Och vad skönt med järnet - bra jobbat!
 
Hur går det för er med namn?
Har ni enats redan?
Här är vi inte överens. Förra gången drog vi lapp. Kan nog bli lösningen denna gång med 😬 men vore roligt att vara överens!

Vi har skrivit listor (och haft väldigt roligt med appen Kinder, där man får upp förslag på namn och swipar var för sig och om båda har swipat ja på samma blir det en matchning... ja ni fattar :D) och så sedan tidigt i graviditeten (det var ett kul sätt att involvera bonusdottern på ett tidigt stadium) och har nog enats om Julia. Ett av andranamnen blir Karin som är släktnamn på bådas sidor, eventuellt blir det ett tredje också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
47 984
Senast: Human
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: monster1
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2
Svar
21
· Visningar
1 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp