Höstföräldrar 2022

Hade lite långledigt förra veckan. Tur det inte händer så ofta för då snurrar bebisshoppinggenen i mig igång... Men nu har vi nog det mesta. Har hittat babyvakt, bärsele, babynest och spjälsäng med förvaring och skötbord i ett begagnat till bra pris. Vagn har vi redan och babyskyddet ska hämtas ut snart. Svärmor ville åka till Ikea en sväng idag så då blir det väl lite småplock, typ lakan och så. Sen har jag bunkrat upp med bebisapotek och blöjor till förbannelse och bb-väskan är påbörjad.
Blev överraskad av en babyshower igår och fick en barnstol i tripptrapp-modell, det var perfekt för det är annars något vi saknat.
Imorgon drar det nya jobbschemat igång och då är det full rulle så troligtvis går de här sista veckorna fort.

Hur går det för er andra?
 
Hade lite långledigt förra veckan. Tur det inte händer så ofta för då snurrar bebisshoppinggenen i mig igång... Men nu har vi nog det mesta. Har hittat babyvakt, bärsele, babynest och spjälsäng med förvaring och skötbord i ett begagnat till bra pris. Vagn har vi redan och babyskyddet ska hämtas ut snart. Svärmor ville åka till Ikea en sväng idag så då blir det väl lite småplock, typ lakan och så. Sen har jag bunkrat upp med bebisapotek och blöjor till förbannelse och bb-väskan är påbörjad.
Blev överraskad av en babyshower igår och fick en barnstol i tripptrapp-modell, det var perfekt för det är annars något vi saknat.
Imorgon drar det nya jobbschemat igång och då är det full rulle så troligtvis går de här sista veckorna fort.

Hur går det för er andra?
Mysigt!!

Exakt 1 månad till bf nu, 2 veckor kvar att jobba. Det mesta är på plats, vi fick ju barn för 1,5 år sen så har mycket. Ska komplettera med något enstaka klädesplagg.. Men ska låna vagn, den får vi kanske nästa vecka. Och villhöver köpa lite sängkläder. Och kom på att vi kanske ska ha en vagga på nedervåningen, eftersom storasyster är så liten och troligtvis inte så försiktig.

Mår generellt rätt bra, men har haft en dipp ikväll och mår som en påse nötter. Troligtvis dålig energipåfyllnad, har väl ätit två rostmackor, en korv med bröd och en halv banan hittills idag. Ska äta bättre från och med nu!

Insåg att jag nog måste köpa ett pr gravidbyxor till. De jag har börjat bli riktigt obekväma, köpte ett par som skulle packa ner i BB-väskan som var magiska. Men vågar ju inte ha dom hemma; de kanske blir smutsiga, vattnet går i dom, missar att få med dom och så har jag inget att åka hem från BB i 😅 Men det svider att köpa gravidkläder med en månad kvar, har typ köpt en klänning, ett par byxor och ett par strumpbyxor denna gång - så smidigt.
 
Hade lite långledigt förra veckan. Tur det inte händer så ofta för då snurrar bebisshoppinggenen i mig igång... Men nu har vi nog det mesta. Har hittat babyvakt, bärsele, babynest och spjälsäng med förvaring och skötbord i ett begagnat till bra pris. Vagn har vi redan och babyskyddet ska hämtas ut snart. Svärmor ville åka till Ikea en sväng idag så då blir det väl lite småplock, typ lakan och så. Sen har jag bunkrat upp med bebisapotek och blöjor till förbannelse och bb-väskan är påbörjad.
Blev överraskad av en babyshower igår och fick en barnstol i tripptrapp-modell, det var perfekt för det är annars något vi saknat.
Imorgon drar det nya jobbschemat igång och då är det full rulle så troligtvis går de här sista veckorna fort.

Hur går det för er andra?

Skönt att komma iordning. Vi har 15 dagar till BF och i helgen tog vi fram lite bebiskläder och jag började packa en väska. Känner mig lite nollställd på vad jag hade med sist men ska nog lyckas få med det mest nödvändiga tillslut. Har inga större förhoppningar att det händer någon innan BF, första barnet föddes 14 dagar efter BF.

Inga fler inköp planerade nu med än lite snask till mannen att ha på förlossningen. I helgen köpte vi en åkbräda till vår 3-åriga dotter så nu är hon taggad på att få åka på den efter vagnen.

Var riktigt trött i lördags efter två långa dagar med aktiviteter i torsdags och fredags. Igår kände jag av ländryggen en del tyvärr men det går över med lite vila. Sover inte jättebra på nätterna heller. Förbannat trött på att vara gravid nu men det är iaf mindre än en månad kvar nu. Känner mig gnällig då jag inte har speciellt ont men det är ju jäkligt obekvämt ändå och jag gillar helt enkelt inte att vara gravid. Blir ganska irriterad när någon säger att man ska "njuta" av graviditeten. Jag är glad att jag får uppleva detta men det betyder ju inte att man måste uppskatta tillståndet som sådant.
 
Hej på er!

Jag är gravid med nr. 2, och beräknad 4/11. Har fått beviljat KS, men ännu inget datum. Blir troligen i slutet av oktober. Ettan är född mars -19, även då med planerat KS.

Graviditeten denna gång har varit tuffare. Massa foglossning till och från. En 3,5-åring som självklart behöver sitt. Psykiskt krävande heltidsjobb denna gång, rätt lugnt plugg förra gången. Var inne på förlossningen idag p.g.a. minskade fosterrörelser. Tacksam över vår sjukvård och tacksam över att allt såg bra ut.

I övrigt känns allting rätt overkligt denna gången. Skräckblandad förtjusning. Vi som har det så bra som det är, med bara ett barn. Hur mycket kaos kommer det bli nu? Hur kommer ettan ta situationen? I dagsläget tycker han det är så roligt att det är en bebis i magen och att han ska bli storebror. Är ju inte helt övertygad om att den känslan kommer sitta i när mini har kommit, om vi säger så. Men det blir bra. Det måste bli bra!

Ville väl mest säga hej till er andra! Roligt att följa andra i samma sits. Och @Hedblomster, stort grattis till liten 😍
 
Hade lite långledigt förra veckan. Tur det inte händer så ofta för då snurrar bebisshoppinggenen i mig igång... Men nu har vi nog det mesta. Har hittat babyvakt, bärsele, babynest och spjälsäng med förvaring och skötbord i ett begagnat till bra pris. Vagn har vi redan och babyskyddet ska hämtas ut snart. Svärmor ville åka till Ikea en sväng idag så då blir det väl lite småplock, typ lakan och så. Sen har jag bunkrat upp med bebisapotek och blöjor till förbannelse och bb-väskan är påbörjad.
Blev överraskad av en babyshower igår och fick en barnstol i tripptrapp-modell, det var perfekt för det är annars något vi saknat.
Imorgon drar det nya jobbschemat igång och då är det full rulle så troligtvis går de här sista veckorna fort.

Hur går det för er andra?
Skönt att så mycket kommit på plats!
Vi har också preppat det mesta nu, eller åtminstone det viktigaste. Litet speciellt iom att mycket behöver skaffas i dubbel uppsättning... men de små har väldigt shoppingbenägna far- och morföräldrar. :) I helgen löste vi bilbytet, ett av de sista stora stressmomenten.
 
Hoppas allt är bra med familjen @Hedblomster .
Tack, det är bra med oss :heart Vi fick stanna några dagar på BB pga gulsot men nu är vi hemma. Ärligt talat har jag haft det ganska jobbigt sedan vi kom hem. Känner mig överväldigad, stressad och rädd. Men hoppas det ska kännas bättre när jag vänjer mig mer, det är ju en stor omställning hur efterlängtat det än är. Och någon sömn att tala om får man ju inte vilket kanske påverkar också!
 
Nu är våra arvingar levererade, igår morse strax efter klockan 8. :love: Vägen dit var inte spikrak, allt gick supersmidigt fram tills det tog tvärstopp i början av krystfasen. Det blev akutsnitt (som inte var särskilt akut alls, bara inte planerat), i sig okomplicerat men ena grabben var hypoxisk och litet svårstartad. Men han tog sig, och är helt på banan nu.:)

Vi har sovit totalt en timme på de senaste 50, just nu erfar vi arbetsbelastningen med tvillingar med en nysnittad mor, jämfört med ett enkelbarn efter en vaginal förlossning där båda kan hjälpas åt. O_o
 
Nu är våra arvingar levererade, igår morse strax efter klockan 8. :love: Vägen dit var inte spikrak, allt gick supersmidigt fram tills det tog tvärstopp i början av krystfasen. Det blev akutsnitt (som inte var särskilt akut alls, bara inte planerat), i sig okomplicerat men ena grabben var hypoxisk och litet svårstartad. Men han tog sig, och är helt på banan nu.:)

Vi har sovit totalt en timme på de senaste 50, just nu erfar vi arbetsbelastningen med tvillingar med en nysnittad mor, jämfört med ett enkelbarn efter en vaginal förlossning där båda kan hjälpas åt. O_o
Stort grattis ❤️
 
Nu är våra arvingar levererade, igår morse strax efter klockan 8. :love: Vägen dit var inte spikrak, allt gick supersmidigt fram tills det tog tvärstopp i början av krystfasen. Det blev akutsnitt (som inte var särskilt akut alls, bara inte planerat), i sig okomplicerat men ena grabben var hypoxisk och litet svårstartad. Men han tog sig, och är helt på banan nu.:)

Vi har sovit totalt en timme på de senaste 50, just nu erfar vi arbetsbelastningen med tvillingar med en nysnittad mor, jämfört med ett enkelbarn efter en vaginal förlossning där båda kan hjälpas åt. O_o
Grattis! Min sambo fick också en liknande start med våra tvillingar eftersom jag kördes iväg på operation direkt efter födseln så han blev sittande ensam med ett barn på varje arm och en larmknapp han inte kunde få tag i 😅. Det är tufft i början men jag upplever på många sätt att tvillingar främjar ett mer jämställt föräldraskap eftersom mannen automatiskt blir mer delaktig från start. Vet att min sambo varit väldigt glad över det.
 
Tack, det är bra med oss :heart Vi fick stanna några dagar på BB pga gulsot men nu är vi hemma. Ärligt talat har jag haft det ganska jobbigt sedan vi kom hem. Känner mig överväldigad, stressad och rädd. Men hoppas det ska kännas bättre när jag vänjer mig mer, det är ju en stor omställning hur efterlängtat det än är. Och någon sömn att tala om får man ju inte vilket kanske påverkar också!
Det är ju en jättestor förändring. Den känns nog ännu större och läskigare ju längre man kämpat innan ❤️
Det är nog bara att ge det några veckor att landa, snusa bebis och tillbringa så mycket tid som möjligt med att vila! Så tror jag att det kommer kännas mycket bättre efter det ❤️
 
Tack, det är bra med oss :heart Vi fick stanna några dagar på BB pga gulsot men nu är vi hemma. Ärligt talat har jag haft det ganska jobbigt sedan vi kom hem. Känner mig överväldigad, stressad och rädd. Men hoppas det ska kännas bättre när jag vänjer mig mer, det är ju en stor omställning hur efterlängtat det än är. Och någon sömn att tala om får man ju inte vilket kanske påverkar också!
Jag känner igen mig i det du skriver från när vi fick vårt första barn ❤️ Jag vill bara skicka lite kärlek att det är rätt vanligt i början, det är en stor omställning och så mycket kärlek till det lilla barnet att det kan vara svårt att tänka klart. Försök sätta ord på känslorna och prata är mitt tips! För mig la sig den värsta oron efter en månad ungefär..

Och sömnbrist, ja - jag förstår varför det används som tortyrmedel. Det är galet vad det gör med en. Jag hade svårt att sova också, men med varma vetekuddar i sängen och min sambo som masserade mig försiktigt kunde jag slappna av och somna.
 
Nu är våra arvingar levererade, igår morse strax efter klockan 8. :love: Vägen dit var inte spikrak, allt gick supersmidigt fram tills det tog tvärstopp i början av krystfasen. Det blev akutsnitt (som inte var särskilt akut alls, bara inte planerat), i sig okomplicerat men ena grabben var hypoxisk och litet svårstartad. Men han tog sig, och är helt på banan nu.:)

Vi har sovit totalt en timme på de senaste 50, just nu erfar vi arbetsbelastningen med tvillingar med en nysnittad mor, jämfört med ett enkelbarn efter en vaginal förlossning där båda kan hjälpas åt. O_o
Grattis! ❤️

Det är ett par tuffa första dagar, men kroppen är fantastisk och troligtvis kommer hon må bättre relativt snart! Är ni kvar på sjukhuset så tveka inte att be personalen om avlastning ❤️
 
Tack, det är bra med oss :heart Vi fick stanna några dagar på BB pga gulsot men nu är vi hemma. Ärligt talat har jag haft det ganska jobbigt sedan vi kom hem. Känner mig överväldigad, stressad och rädd. Men hoppas det ska kännas bättre när jag vänjer mig mer, det är ju en stor omställning hur efterlängtat det än är. Och någon sömn att tala om får man ju inte vilket kanske påverkar också!
Det är en stor omställning att få barn. Och så dessa hormoner som far runt. Hoppas ni hittar en vardag snart, med mer sömn.
 
Vecka 37 här och barnvecka med vabb. Fördelen är att jag har mer energi och tid över för barnen när jag inte lägger allt krut på jobbet. Nackdelen är väl graviditeten som sådan kombinerat med två pockande barn där sömnen blir minst sagt bristfällig. Tror jag fick ihop max 5 timmar i natt, varav majoriteten var med en knölande 2-åring på armen. Kl 05 ringde klockan, då skulle sambon till jobbet och jag var klarvaken igen. 05.30 kom 5-åringen in, febrig som en gnu. 06.30-07.30 kunde jag slumra lite medan de kollade barnprogram men sen var dagen i full gång.😅

Ska egentligen jobba helgen men då hoppas jag verkligen att de 1: förstärkt med mer personal, igår hade de schemalagt oss som två sköterskor på hela avdelningen, vilket är tufft i vanliga fall, och som jag påtalade så kan jag lika gärna ligga på en förlossning då.
och 2: jag är frisk. 5-åringen har 40 graders feber och har dragit på sig en riktig brakförkylning. Åker jag på samma lär jag bli sängliggande fram tills det drar igång.

För övrigt har bebbe fixerat sig, vilket känns. Den stökar och kör rundor i magen så det är galet, och nu gör det ont större delen av tiden. Det är tur man förtränger hur oglamorösa de sista veckorna av en graviditet är.😄 Hur har ni andra det?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 419
Senast: ameo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 784
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 817
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 437
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp