Höstföräldrar 2022

trött!! Har ni tips för lite piggare vardag tro? Sov 8,5 timme inatt enligt klockan, trots de somnar jag på soffan på em och märker inte när barnen hittar på massa tok :meh: vaknar av att sambon kommer in och diskuterade med dem..

10 timmar sömn per dygn är väldigt mycket känns de som..
 
trött!! Har ni tips för lite piggare vardag tro? Sov 8,5 timme inatt enligt klockan, trots de somnar jag på soffan på em och märker inte när barnen hittar på massa tok :meh: vaknar av att sambon kommer in och diskuterade med dem..

10 timmar sömn per dygn är väldigt mycket känns de som..
Jag har inga tips tyvärr utan tror bara det är att sova så mycket som möjligt och hoppas det vänder snart.. Ev kolla upp Hb/Järn-värde?
 
trött!! Har ni tips för lite piggare vardag tro? Sov 8,5 timme inatt enligt klockan, trots de somnar jag på soffan på em och märker inte när barnen hittar på massa tok :meh: vaknar av att sambon kommer in och diskuterade med dem..

10 timmar sömn per dygn är väldigt mycket känns de som..

Inget mer än det @Trollunge tipsar om.

Här rullar allt på, börjar känna mig rund om magen och inte så smidig. Funderar på ett magstöd/stödtrosa (?) för att få mer stöd vid tex ridning och raska promenader där jag upplever att magen är ostabil. Har för mig att det blev enklare senare när magen blev större, att den blev mer fast liksom?
 
Precis tillbaks på jobbet efter rutinultraljud, både upprymd och lättad. :banana: All anatomi var utan anmärkning, och killarna - för det vet vi nu att de är - är på millimetern lika stora. :love:
Är de enäggs eller tvåäggs? Vet ni? Hos mina skiljer de lite, i v 28 låg ettan -0,1% från ”normalkurvan” medan tvåan är -7,1%. Inget oroande, mina är tvåäggs så inte heller konstigt att de är lite olika eftersom de ”bara” är syskon :)
 
Här kämpas det på. Var inne på VC igen i onsdags på grund av hög puls och att jag fortfarande känner mig risig till och från. EKG såg fint ut men infektionsvärdena är fortfarande förhöjda, inte alarmerande som vid en bakteriell infektion men man ser att jag genomgått en pärs. Läkaren ringde mig igår och frågade hur jag åt för några värden, bland annat Hb, var lite låga. Fick förklara att jag vanligtvis äter som en häst men att aptiten så klart också tagit stryk det sista.
Hon skrev ut inhalationer åt mig för jag har billjud på lungorna ihop med hosta från helvetet, jag hämtade ut dem idag och hoppas de ska hjälpa. Inte superkul att ta kortisonspray som gravid men jag har verkligen haft problem med andningen, framför allt på morgonen och när jag ska sova.
Igår var jag rätt pigg, men idag har jag haft en tung dag på jobbet och då känner jag direkt hur orken försvinner totalt och jag känner mig vissen. Jag önskar verkligen att det vänder snart för det här är inte ett dugg kul, speciellt inte när jag varken orkar med barn, djur, gård eller sambo.😔
 
Här kämpas det på. Var inne på VC igen i onsdags på grund av hög puls och att jag fortfarande känner mig risig till och från. EKG såg fint ut men infektionsvärdena är fortfarande förhöjda, inte alarmerande som vid en bakteriell infektion men man ser att jag genomgått en pärs. Läkaren ringde mig igår och frågade hur jag åt för några värden, bland annat Hb, var lite låga. Fick förklara att jag vanligtvis äter som en häst men att aptiten så klart också tagit stryk det sista.
Hon skrev ut inhalationer åt mig för jag har billjud på lungorna ihop med hosta från helvetet, jag hämtade ut dem idag och hoppas de ska hjälpa. Inte superkul att ta kortisonspray som gravid men jag har verkligen haft problem med andningen, framför allt på morgonen och när jag ska sova.
Igår var jag rätt pigg, men idag har jag haft en tung dag på jobbet och då känner jag direkt hur orken försvinner totalt och jag känner mig vissen. Jag önskar verkligen att det vänder snart för det här är inte ett dugg kul, speciellt inte när jag varken orkar med barn, djur, gård eller sambo.😔
Var det influensa du hade haft? Jag hade det för en månad sedan (insjuknade påskhelgen) och var SÅ dålig. Också hög puls och högt infektionsvärde. Sökte VC dag fem o hade 38,5 i temp, 130 i puls och 120 i snabb-sänka. Fruktansvärd hosta och upplevde det svårt att andas, har astma sen tidigare så tar inhalationer morgon o kväll alltid men tyckte inte de räckte till trots tripplad dos.
Fick iaf en veckas Kåvepenin-kur o då vände det snabbt till det bättre.
Hoppas verkligen du känner dig ordentligt bra snart 🙏
 
Var det influensa du hade haft? Jag hade det för en månad sedan (insjuknade påskhelgen) och var SÅ dålig. Också hög puls och högt infektionsvärde. Sökte VC dag fem o hade 38,5 i temp, 130 i puls och 120 i snabb-sänka. Fruktansvärd hosta och upplevde det svårt att andas, har astma sen tidigare så tar inhalationer morgon o kväll alltid men tyckte inte de räckte till trots tripplad dos.
Fick iaf en veckas Kåvepenin-kur o då vände det snabbt till det bättre.
Hoppas verkligen du känner dig ordentligt bra snart 🙏
Ja högst troligt influensa även om de aldrig tog test, men jag är negativ för Covid. Du hade det nog ännu värre än mig då, jag har "bara" 30 i crp men hostan håller på att knäcka mig. Precis som dig har jag fått inhalationer, började igår, men upplever att det är ett tryck och jag har svårt att djupandas utan att hosta. Hon satte mig på kortisonspray så förhoppningsvis ger det sig. Antibiotika är tveksamt om de ger mig med tanke på relativt lågt crp, men i värsta fall får de väl kolla lungorna mer noggrant på mig. Hur lång tid tog det innan du kände dig som vanligt igen?
 
Ja högst troligt influensa även om de aldrig tog test, men jag är negativ för Covid. Du hade det nog ännu värre än mig då, jag har "bara" 30 i crp men hostan håller på att knäcka mig. Precis som dig har jag fått inhalationer, började igår, men upplever att det är ett tryck och jag har svårt att djupandas utan att hosta. Hon satte mig på kortisonspray så förhoppningsvis ger det sig. Antibiotika är tveksamt om de ger mig med tanke på relativt lågt crp, men i värsta fall får de väl kolla lungorna mer noggrant på mig. Hur lång tid tog det innan du kände dig som vanligt igen?
Tog bara ett dygn med Kåvepenin innan febern var borta sen kanske tre dygn totalt med ab innan jag började känna mig bra. Hostan hängde i någon vecka till men inte lika illa som i början (hostade så jag kräktes dag 4-5). Så skulle säga totalt 10 dagar kanske från insjuknande tills jag kände mig bra (fast hostan fortsatta lite till).
Jag kunde inte heller djupandas utan att hosta :(
Mina lungor lät dock bra hela tiden, så tror för mig att det var febern och hostan som gjorde att jag upplevde det väldigt jobbigt med andningen.

Jag har aldrig haft influensa innan och det var det jävligaste jag någonsin åkt på vad jag kan minnas. Min man blev jättedålig med, hade feber i över en vecka o fick till slut Kåvepenin han med så han åkte på öroninflammation också.
Min 3,5-åring hade feber till och från i nästan två veckor 🥵
 
Tog bara ett dygn med Kåvepenin innan febern var borta sen kanske tre dygn totalt med ab innan jag började känna mig bra. Hostan hängde i någon vecka till men inte lika illa som i början (hostade så jag kräktes dag 4-5). Så skulle säga totalt 10 dagar kanske från insjuknande tills jag kände mig bra (fast hostan fortsatta lite till).
Jag kunde inte heller djupandas utan att hosta :(
Mina lungor lät dock bra hela tiden, så tror för mig att det var febern och hostan som gjorde att jag upplevde det väldigt jobbigt med andningen.

Jag har aldrig haft influensa innan och det var det jävligaste jag någonsin åkt på vad jag kan minnas. Min man blev jättedålig med, hade feber i över en vecka o fick till slut Kåvepenin han med så han åkte på öroninflammation också.
Min 3,5-åring hade feber till och från i nästan två veckor 🥵
Usch nej jag håller med dig, detta var det värsta jag åkt på sen jag hade början på blodförgiftning för nåt år sen. 😑 Jag har inga problem med astma sen innan men just nu kör jag på luftrörsvidgande vid behov ganska många gånger per dag, det går i skov när hostan blir värre och då blir även andningen tyngre.
Sambon hade med feber i vågor men var relativt pigg med febernedsättande. Jag kan som sagt bara rekommendera alla att vaccinera sig om man är i riskgrupp, tyvärr gick jag in i vecka 16 när jag redan var sjuk.
 
Verkligen! Äter du järntabletter redan? Jag fick tips om några som skulle vara snällare mot magen än Niferex, ska se om jag hittar lappen….
Sideral forte kanske? De fick jag rekommenderat. Dyra, men funkade jättebra för mig som inte kan få i mig vanliga järntabletter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 422
Senast: ameo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 788
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 832
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 448
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp