Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

bollen__

Trådstartare
Slänger ut en fråga här eftersom det inte är en vanlig "finjacka" jag är ute efter.
Vad använder ni nu på hösten när ni är ute med era hundar? Jag tänkte mig en jacka som står emot vatten o vind och samtidigt andas.

Har en softshell från Engelssons men det är den sämsta jackan ever. Den andas ju inte alls, är alldeles blöt inuti efter en promenad typ.
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Jag har köpt den här från Stormberg:

8855384588318_1091579_purple_rose_57933_jpg.jpg


Har bara använt den ett fåtal gånger men är jättenöjd, den kommer bli en perfekt höstjacka (och även för tidig vinter då jag får plats med en tjockare tröja eller "lager-på-lager" under den när det blir ännu kallare) :).
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Jag har en skaljacka (det står still vad märket heter, "Nordic"-någonting) med luva. Jag gillar lager-på-lagerprincipen och får plats med underställströja och fleecejacka under.
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Far man vara med pa ett horn i den har traden? Jag vill ha en hundforarjacka som fungerar mitt i vintern nar det ar small kallt, en med ryggficka ar viktigt. Han nagon nagra recommendationer?
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Jag är just nu inne på en skaljacka men vet liksom inte vad jag ska välja för märke. Sambon tycker att jag ska satsa på en i gore-tex. Känns smidigt att ha en jacka man kan köra lager på lager i för det varierar ju så mycket på hösten så jag tror på det.
Jag är dålig på märken men om du kommer på vad din heter får du gärna skriva!
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Far man vara med pa ett horn i den har traden? Jag vill ha en hundforarjacka som fungerar mitt i vintern nar det ar small kallt, en med ryggficka ar viktigt. Han nagon nagra recommendationer?
Såklart! Det kan jag också behöva tips på, är inte säker på att jag kommer i min vanliga vinterjacka längre.. :angel:
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Andas den bra?
Jag har hundförar softshell jackan från Engelssons och den andas verkligen inte alls. Känns som att jag har en påse på mig eller nått, jackan är alldeles blöt på insidan om man svettats. :(
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Det lilla jag har använt den så tycker jag den andas bra.
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Jag har en fleecefodrad softshelljacka från Tenson som jag tycker är toppen!
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Jag är just nu inne på en skaljacka men vet liksom inte vad jag ska välja för märke. Sambon tycker att jag ska satsa på en i gore-tex. Känns smidigt att ha en jacka man kan köra lager på lager i för det varierar ju så mycket på hösten så jag tror på det.
Jag är dålig på märken men om du kommer på vad din heter får du gärna skriva!

Jag har två stycken Haglöfs Couloir jackor.
Det är softshell med flossad insida, gore-tex, andas bra, vind och vattentät, bra passform, lätt, skön att ha på sig och jag använder mina så gott som året om.
Nu har jag vanliga kläder under och det är alldeles lagom och när det blir kallare använder jag lager på lager principen och såklart olika material beroende på hur kallt det är.
Hade den när det var -25 förra året och då hade jag ett underställ med fleeceinsida och utsidan i ull och sen en riktigt tjock ylletröja stickad av isländskt garn och sen jackan över.
Jag är frusen som få men hatar att ha tjocka och bylsiga kläder på mig och i detta slipper jag frysa och är ändå smidig :)
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Jag har min favoritjacka från Pinewood. Har provat lite olika varianter, bl a softshell men denna är verkligen bäst. Den är inne på sitt 3:e år nu och har blivit lite solblekt samt att dragkedjan på bröstfickan har gått sönder. Men annars är den i väldigt bra skick, trots att jag använt den större delen av året. Tyvärr saknar den ryggficka :(. Men det är verkligen det enda negativa jag kan säga om jackan. Det kan vara värt att veta att de är små i storlekarna om du ska beställa.

16436197-origpic-f111c7.jpg
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Tack för tips! Den var snygg också tycker jag :)
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Tack för tips! Den var snygg också tycker jag :)

Ja jag älskar den! Den är inte vattentät för evigt utan man måste impregnera den. Men fråga i din närmsta friluftsaffär så får du ett medel som passar. Priset på jackan var helt okej också vill jag minnas. Tror det var knappt 500 kr (iofs lite rea).
 
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Jag har Nordkap från Engelsons
2964_alla.jpg


Egentligen mer en vinterjacka, jag har hittills använt den på kvällarna och tycker den funkar fint även om man svettas. Massa fickor och även ryggficka.
 
Senast ändrad:
Sv: Höstjacka? Vad har ni? (när ni tränar osv)

Fodrad, vatten- och vindtät arbetsjacka från Jula. <200:-
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 559
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag kommer till våren anlägga en ordentlig ridbana men då marken där den tilltänkta banan ska vara är förbunden med EU bidrag som löper...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 060
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp