Bukefalos 28 år!

Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Nisse

Trådstartare
Japp, förra tråden nådde 2000 inlägg så då startar jag en ny.

Nu har vi ju fått våra höstbebisar, flickor nästan hela bunten!
Vi fortsätter där vi slutade tycker jag ;).
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Att vi redan kommit upp i 2000 inlägg :)

Kanelbulle: 6 st blir vi väl iaf på fredag ;)
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Oj redan 2000 inlägg, tyckte inte det var så många sisa jag kollade :D

Ja tänka sig att vi alla efter ca 40 veckor fick våra fina och underbara höstbebisar som vi kan vara stolta över!

Till helgen kommer Índras mormor hem till oss och stannar tills på måndag då vi åker med ner till gbg för att fira jul, skall bli skönt att äntligen som ensamstående få lite tid för sig själv och hämta nya krafter.

Så på lördag är det planerat att ha det lite lugnt med kompisarna och ta en öl och bara lite barn ledig :p

Fick lite halv panik igår, skulle upp till apoteket och handla ny minifom till indra och tjejen i kassan sa att dom var slut och inte fick in fören på tisdag eller onsdag och var även slut i eksjö & vimmerby så får se om man kan beställa på internet för i mon tar den slut och känns inte så himla bra!
 
Senast ändrad:
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Tycker du är tuff som fixar att ta hand om bebis helt själv.
Det finns ju många ensamstående, men många har ju hjälp av släktingar och föräldrar.
Du gör rätt som tar dig lite egentid när din mamma kommer, man behöver det :).
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Knapp...

Nu kommer de utlovade bilderna på min hokus pokus-stol.
Den ska slipas och målas om och få en dyna innan Molly får sitta i den :).
Dammtussarna på bilden är bara en synvilla, golvet är egentligen skinande rent :angel: :D.

036.JPG


Ihopfälld till lekstol:
039.JPG

040.JPG


Jag måste visa bild på mitt nya fina torkställ för nappflaskor och nappar också.
Funkar super till sodastream-flaskorna med :laugh:
035.JPG
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

C har just somnat i babysittern, helt själv! Jag gungande den först, sen satte jag på radion och gick i från när hon somnat, och hon har nu sovit 15 min!
Hon ska ju bara somna vid tutten annars, eller i bilen/vagnen. Detta är ngt helt nytt!! :banana:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

det var typ därför jag köpte en som gungar själv haha! :D det kan vara en av mina bästa investeringar ever!
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Vad skönt för dig, passa på att njut av att ha två armar lediga ;)

Min moster skulle komma och hälsa på idag (hon är en såndär "fin" dam..) så jag har städat hela morgonen och bakade tom igår... nu fick jag ett mess om att hon inte ska komma!:mad:

men men.. mer kakor till mig! :banana:

Idag fyller Moa två månader och var på koll på BVC.

Hon väger inte så mycket som jag trodde, men hon följer sin kurva över medelkurvan på alla punkter:

5870 g, längd 59cm och huvud 40,5cm.

Senast: 5340, 57,5 och 39,5.

Iallafall jag tänker inte på att de planar ut i vikt nu och inte går upp lika kraftigt på en vecka som innan, så jag blev lite förskräckt när det "bara" var ett halvkilo på två veckor:p

Nästa gång var inte förrns om en månad men jag fjäskade till mig ett besök till om två veckor:D


Annars rullar allt på här hemma, olika för varje dag. igår sov hon max 20 minuter på hela dagen, fördelat på mnst 4 sovstunder. I helgen ska vi fixa hennes säng, ta av en gavel, flytta in till vår säng och på med vyssan lull.
Jag tror tyvärr inte att det kommer funka eftersom hon flyttar efter mig när jag rör mig och vill ligga mot mig när hon sover, men det är så jobbigt när hon börjar hiva och fläkta med armarna , stöna och grymta mellan 05 -08:crazy:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

GAAAHH jag glömde det viktigaste!

Se och njut:D

30048390.jpg


Moas första kyss av en kille! äckligt bara att det är hennes kusin.....
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

aaaaaw vad söta!!!!!:love:

C sov 30 min i sittern :bow:, vad jag gjorde? Surfade på nätet haha, dumt kunde ju ha fixat disken :D
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

dumt? äh, det dumma hade varit att din sambo slipper när han kommer hem :D

Visst är de?! kan säga att normalt pussar kusinen på en med vidöppen mun och rätt över näsan, så detta var rätt bra!
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Ja jag skall verkligen njuta av tiden utan Indra fast mina tankar bara kommer gå åt henne ändå, men känner att jag måste få lite tid för mig själv, jag har ju henne helt själv till 100% för alla i min familj och släkt bor 27 mil från mig och kompsiarna här uppe är inte så gamla och fått barn ännu. Men jag klarar mig faktist himla bra själv ändå, man lär sig ju att passa på att göra allt som behövs göras när hon sover, tror mycket med att jag klarar av det helt är för hon sover hela natten utan problem så jag får min sömna med.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
315
· Visningar
20 006
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 630
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 449
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp