Bukefalos 28 år!

Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Låter underbart både för dig och Indra!
Det är ni värda tycker jag :laugh:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Vad härligt det låter! Inte att du har Migrän utan att ni verkar ha hittat rätt i livet! :idea:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Haha! Chelseas tonårsrevolt blir att heja på GAIS eller, ve och fasa, inte intressera sig för sport alls?! :eek: :D


Hua, men allt är bättre än Hammarby ;) Det vore den värsta tonårsrevolten hehe.
Hon får gärna intressera sig för fotboll tex, men ska hon själv utöva en sport eller ett intresse så hoppas jag att hon väljer ngt inomhus. Brr stå vid en fotbollsplan i regn och rusk....
Simning tex, en varm och skön simhall! :idea:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

....full med fukt, hudavlagringar och fotvårtor;)?


Jag hoppas på frimärken. Eller stickning. Eller modern dans. Ingen balett bara, det klarar jag inte...
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Som det verkar nu är musik o dans en trolig framtida sysselsättning för C.
Melodifestivalen nästa, och vip platser åt mamma! :banana:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

halvt rumsren vissa dagar, men långt ifrån blöjfri. Bara toaletten som gäller, potta är för bäbisar enl snäckan
:.


HA! två dagar efter detta inlägg bestämde hon sig för att bli rumsren, och använder nu bara blöja på natten samt vid längre utflykter.:bow:

Nu är målet att få bort vällingen helt, hon tar gärna en mugg innan läggdags, och så länge hon gör det tror jag inte vi kan slippa nattblöjan.
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Grattis! :banana:
Vi ska anstränga oss lite mer nu till våren/sommaren. Hon kissar och bajsar så gärna på pottan. Och oftast säger hon till innan, även om hon har blöja på.
Men vi har varit lite för lata med att låta henne gå utan :o

Här händer det dock andra saker i våra liv, jag har beslutat mig för att överlåta min häst på min kusin som äger halva.
Ska vara hästlös ett tag och koncentrera mig på andra saker = får mer TID till andra saker.
Känns helt rätt faktiskt! (då kanske vi har mer tid till potträning hehe).

Vet ej om jag berättade om Chelseas skräck för gräsklippare förra sommaren... hon ble v skrämd hos farmor som hade en självgående gräsklippare som bara smög sig på en när som helst. Sen var det kört, hela sommaren höll hon koll om det skulle komma en gräsklippare.
Direkt när snön försvann i år så började hon igen... "akta gräsklippare mamma!"
Och till och med när hon leker med dockor eller så hemma, de ska akta sig för gräsklipparen och så räddar hon dom.
Psykolog nästa? :p
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Moa gick ut och bajsade på gräsmattan igår.

Vad ska man säga?! Hunden lär henne bättre än jag tydligen...
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Halloj i vårvädret! Hur är det med alla stora barn och vissa stora blivande föräldrar? ;)

Chelsea babblar hela dagarna så man tror att öronen ska trilla av. Långa utlägg om hur dagen varit på dagis, men man förstår bara hälften. men hon ser sååå viktig ut ;)
Fortfarande världens snällaste unge, sitter bara och väntar på trotsen! Hon kan testa gränser och busa, men det är ganska lätt att prata med henne och förklara saker och hon svarar glatt med ett: Ok!

Hon är just nu en riktig pappagris! Mest för att trotsa mig tror jag hehe.
Jag säger: "Mamma älskar dig Chelsea!" Då svarar hon:" jag älskar pappa!" Och flinar! :p

Trehjulingen är favoriten just nu, det ska ut och cyklas hela tiden! Om hon inte får det så vill hon titta på film... Bamse, Pettson, Barbapapa, Bumbibjörnarna.. det är några favoriter.
Men hon gillar även att sitta själv och leka med lego, sitt pippihus eller med sin babydocka.


Nääär ska vi ses och gå på skansen?? :banana:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

:)


Här är det ömsom världens bästa humör- varvat ned världens sämsta....i deluxeversion.
Surprise;) har i princip slutat med blöja, även på natten sen i förrgår. Nappen håller på att ryka även den, hon har tydligt meddelat att hon är en stor tjej som har trosor och ingen napp.
Babblar konstant och vill hålla handen med alla barn hon träffar, och blir hysteriskt ledsen om det andra barnet inte förstår tjusningen ( kpist med sällskap drabbades av detta en slaskig dag för ett tag sedan)...

Ses gärna när som, är hyfsat flexibel
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

kl

Dags för uppdatering, för här har det varit treåreskonroll minsann :D
Har ni andra varit på treårskontroll?
Sist vi var på bvc var i mars 2011 så det är ett tag sen nu hehe.

Nu är Chelsea 99cm lång och 16,8kg tung! (3 år och 18 dagar gammal).
Stoora tjejen!
Hon var inte blyg hos doktorn heller utan svarade på alla frågor, fick sparka på en boll, hoppa, rita cirklar och säga vad olika saker var. Inga problem. Mer än att hon envisades med att skeden var en gaffel :o:love:
 
Skakar liv i vår mkt gamla tråd... för nu är ju våra höstbebisar snart skolbarn! Eller har era redan börjat?? (Ok sexårsverksamhet heter det ju..)

Hur fungerar inskolning etc på era skolor?
Vi tycker att vår skola gett oss väldigt lite information inför skolstarten faktiskt!
Vi vet att de börjar i morgon och ska gå 9-11. Sedan torsdag och fredag 9-12. Det kallas inskolning.
Och att vi har föräldramöte i morgon kväll.
Inget mer! (Ja litet välkomstbrev till barnen, en fin dikt och en liten sommaruppgift, den delen var jättebra!)

Vi gissar att vi ska vara med i skolan i morgon, då det bara är 2 h. (men sedan då, ensamma på torsdag?)
Har efter egen reasearch fått veta att vi i morgon får en lunta papper med info, tex hur fritids fungerar ... Och vi som anmält att vi behöver fritids ett par h redan på torsdag.. men de har inte bett om schema eller ngt...

Nu låter jag negativ, det är jag väl eg inte det är en jättebra skola! Men ska ta upp att de kanske bör ha lite mer info inför skolstarten, vi är många som aldrig gjort detta förr liksom hehe. Men men i morgon får vi väl veta mer hoppas jag ;)

C själv är jättenyfiken vad gäller skolan, tror hon är lite nervös men det erkänner hon inte ;) Hennes bästis ska gå i samma klass, och även två tjejer från dagis. Så hon har lite trygghet med från början.
Det som kan bli en chock är nog att gå från litet dagis (24 barn på hela dagis, 12 på avd.) till en klass med fler barn än så i bara den, och färre fröknar...
Men känner jag C rätt så kommer det gå bra :-D Vi har ny väska och nya kläder bara för denna stora dagen, även jag är lite pirrig!
 
Skakar liv i vår mkt gamla tråd... för nu är ju våra höstbebisar snart skolbarn! Eller har era redan börjat?? (Ok sexårsverksamhet heter det ju..)

Hur fungerar inskolning etc på era skolor?
Vi tycker att vår skola gett oss väldigt lite information inför skolstarten faktiskt!
Vi vet att de börjar i morgon och ska gå 9-11. Sedan torsdag och fredag 9-12. Det kallas inskolning.
Och att vi har föräldramöte i morgon kväll.
Inget mer! (Ja litet välkomstbrev till barnen, en fin dikt och en liten sommaruppgift, den delen var jättebra!)

Vi gissar att vi ska vara med i skolan i morgon, då det bara är 2 h. (men sedan då, ensamma på torsdag?)
Har efter egen reasearch fått veta att vi i morgon får en lunta papper med info, tex hur fritids fungerar ... Och vi som anmält att vi behöver fritids ett par h redan på torsdag.. men de har inte bett om schema eller ngt...

Nu låter jag negativ, det är jag väl eg inte det är en jättebra skola! Men ska ta upp att de kanske bör ha lite mer info inför skolstarten, vi är många som aldrig gjort detta förr liksom hehe. Men men i morgon får vi väl veta mer hoppas jag ;)

C själv är jättenyfiken vad gäller skolan, tror hon är lite nervös men det erkänner hon inte ;) Hennes bästis ska gå i samma klass, och även två tjejer från dagis. Så hon har lite trygghet med från början.
Det som kan bli en chock är nog att gå från litet dagis (24 barn på hela dagis, 12 på avd.) till en klass med fler barn än så i bara den, och färre fröknar...
Men känner jag C rätt så kommer det gå bra :-D Vi har ny väska och nya kläder bara för denna stora dagen, även jag är lite pirrig!

Vi vet inte mycket mer än så heller, men jag tänker att det löser sig. BARNET får inte med några kompisar från förskolan så mycket fjärilar här.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
350
· Visningar
21 835
Senast: Human
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 680
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 482
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp